Wild!

Started by vliegvisserdorian, January 28, 2012, 12:40:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

met pasen ga ik samen met me pa een weekendje naar wild in reutum, voor de striper en misschien de forelvijver.

maar welke vliegen/streamers zal ik gaan binden en op welke haakmaat
kleine poppertjes misschien ook?? of werkt dan niet?
en een #5 met een drijflijn goed of moet ik daar nog een glaslijntje of misschien zelfs zinklijn bijkopen?

maurice

hoef je niet te doen, ze zijn er niet meer die gestreepte baars.
tenminste als je er daar voor heen gaat.
vijvers worden allemaal voor zien van meerval, karper en steur.
er kan nog wel een restant baars zitten maar dat zal niet veel zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

rick k

En als ze er zitten, hoef je ook niet te gaan, want ze zijn weg omdat ze slecht gevangen werden. Tenminste dat heb ik van mijn stage baas (forellenvijvers, karperwater hengel) gehoord

groeten, Rick

vliegvisserdorian

ow serieus...
weet iemand dan een andere goede vijver (mag overal in nederland zijn)

HappyFisherman

De forellenvijver in Reutum is ook prima, zitten hele grote vissen bij.
Dat die baars dressuur gaat vertonen is toch ook niet gek? Ik vind het echt jammer dat die baarsjes verkocht zijn  :-[
Vliegvissen is bevlogen vissen...

haasie

Dat is wel jammer idd, had graag een keertje daarheen gegaan om te vissen, hoef nu ook niet meer dus.

vliegvisgek

reutum is mooi dat zeker maar als je lekker wil vissen met je pa puur vliegvissen ging ik naar de kool kun je op vliegivsvijver of de gewone forel vijvers maar ook op de karper vijvers dat is ook gaaf hoor met nymph of zalmeitje  ;)

maurice

dacht dat de baars verkocht was aan de rondebeek
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nootjez

De eigenaar van de ronde bleek vertelde mij 2 weken geleden dat hij op zoek was naar een goeie leverancier voor die striped.

Zou dus best kunnen.

vliegvisserdorian

gooien ze die dan gewoon bij die forel erbij???

Nootjez

Wat de plannen juist zijn weet ik niet, heb het hem horen vernoemen.

Ik veronderstel dat die gewoon bij de forel bij komt. Voor de karpervijver zal het al niet zijn :)

Rossie69

Quote from: vliegvisgek on January 28, 2012, 22:37:34
reutum is mooi dat zeker maar als je lekker wil vissen met je pa puur vliegvissen ging ik naar de kool kun je op vliegivsvijver of de gewone forel vijvers maar ook op de karper vijvers dat is ook gaaf hoor met nymph of zalmeitje  ;)
je kan daar ook blokhutten huren dus lekker dicht bij je forelwater ;)

vliegvisserdorian

ik heb ff gegoogled ik ga hem zo als me pa weer thuis is aan hem voorleggen, hij vind alles best als het maar niet te duur is en hij daar (rondjes) kan fietsen ;D

Rossie69

hahaha er zijn 4 vijvers kan je pa mooi rondjes fietsen ;)

jij vliegvissen,heb je een bb zekers meenemen.

zeur hem de oren maar vd kop hoor

;D

vliegvisserdorian

neej heb (nog) geen bellyboot, maar ik denk ook niet dat die er binnenkort gaat komen ik ga dat ding toch weinig gebruiken hierzo denk( weinig groot water)

ja idd ik denk dat hij die rondjes wel groot genoeg vind als hij normaal gaat fietsen komt hij niet eens vooruit (spinning) ;D

ben

Maar Vliegvisserdorian, ik denk dat je juist in April naar Wild moet gaan, Gerwin (de eigenaar) is nog maar net aan deze vijver begonnen,
hij zit nog in de opstartfase
en wil heel klantvriendelijk zijn, en zal er voor zorgen dat de vangsten wanneer het seizoen weer begint, Top zullen zijn,
ik vind dat dit toch een speciale forelvijver is!!!!

vliegvisserdorian

Quote from: ben on January 29, 2012, 21:58:19
Maar Vliegvisserdorian, ik denk dat je juist in April naar Wild moet gaan, Gerwin (de eigenaar) is nog maar net aan deze vijver begonnen,
hij zit nog in de opstartfase
en wil heel klantvriendelijk zijn, en zal er voor zorgen dat de vangsten wanneer het seizoen weer begint, Top zullen zijn,
ik vind dat dit toch een speciale forelvijver is!!!!

ik ga er nog wel ff overnadenken, maar weet iemand wanneer die stripers weg gaan daar dan? want er staat volgensmij nog niets op hun site (athands wat ik kan vinden)


vliegvisgek

Quote from: Rossie69 on January 29, 2012, 15:33:59
hahaha er zijn 4 vijvers kan je pa mooi rondjes fietsen ;)

jij vliegvissen,heb je een bb zekers meenemen.

zeur hem de oren maar vd kop hoor

;D

te duur niet hoor en je pa kan daar zeker mooi rond fietsen achterhoek kan die zo duitsland in fietsen

maurice

hij heeft nu ook beekridders, bruineforel en bronforel uit gezet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

Die zullen dan behoorlijk hoofdpijn hebben en de komende dagen hebben ze het ook nog wel koud????

Gr Arno

vliegvisserdorian

Quote from: Arno on February 02, 2012, 11:09:09
Die zullen dan behoorlijk hoofdpijn hebben

hoofdpijn hebben?

Arno

nu vis uitzetten betekend met de kop op het ijs = hoofdpijn hebben!!

Gr. Arno

ben

Volgens TWITTER waren ze gisteren nog open!!!!!
kweet niet hoelang ze dat nog volhouden???!!!

vliegvisserdorian

Quote from: Arno on February 02, 2012, 19:10:44
nu vis uitzetten betekend met de kop op het ijs = hoofdpijn hebben!!

Gr. Arno
oo zo
Quote from: ben on February 02, 2012, 19:21:29
Volgens TWITTER waren ze gisteren nog open!!!!!
kweet niet hoelang ze dat nog volhouden???!!!
hebben ze twitter, ik ga ze followen

vliegvisserdorian

over ongeveer vijf weken is het zo ver  :P maar nog ff een vraagje over steamertjes, gewoon de standaard disco steamers, wollybuggers en boobies? en een paar grote redtags? of mis ik er nog een paar? welke maten dan?