raccoon streamers!

Started by wouter veuger, January 24, 2014, 21:55:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

afgelopen week een aantal dikke raccoon streamers gebouwd,echt lekker werpen doen ze niet aan de vliegenlat,maar wat een weergaloze actie geeft dat spul toch onder water :)




FSCHAMP

Ik vermoed dat de konijnebondstrips hier ook voor een deel tussen zitten.  Ik maak raccoon streamers met een bucktail/Krystal flash staart en deze werpen toch niet slecht.  Iik houd ook van hun mooie actie.
Het zijn wel prachtige streamers.  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72



Ik houd van de band Racoon, maar ook van jouw streamers  :)

Zien er geweldig uit! Dat moeilijke werpen, komt dat door het gewicht (veel wateropname?), of door de luchtweerstand?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

@gino en gerrit:klopt ,de zonker staarten zijn de grootste schuldigen,het zijn nog magnumzonkers ook :P,ik heb er ook een aantal gemaakt met een staart van krystal flash en saddle hackles,deze gooien idd beter met de vliegenlat.

(feitelijk vis ik deze met zonkerstaarten liever op mn mosquito,ahum ::))


Hilco de Visser

beetje reclame voor Cor  mag wel hoor ;-)

Gerrit59

Echt mooie streamers Wouter!
Die gaan echt snoek opleveren.
Krijg er zin aan om ook weer te gaan binden met dat spul.

Gerrit


Sieger

Quote from: wouter veuger on January 24, 2014, 22:46:42
(feitelijk vis ik deze met zonkerstaarten liever op mn mosquito,ahum ::))

Volstrekt belachelijk natuurlijk.....   ::slaan::


Mooie streamers Wouter, zou ze toch aan de vliegenlat proberen.... Alleen die roze/oranje combi.... Schele koppijn krijg ik ervan....  ::)


Sieger

Jan_Smeijers

Mooie streamers hoor  ::goodjob::
Gr. Jan


Gerrit59

Wouter,

Gebruik jij van raccoon de zonkerstrips of het hair van de patches van finn raccoon?

wouter veuger

#9
@sieger:ja als ik met de vliegenlat op pad ben hang ik ze daar ook rustig aan hoor :),maar prefereer dan toch een flash of saddle hackle staart,als ik tijd heb zal ik daar ook eens wat foto's van plaatsen,wat betreft de kleurencombinatie van de onderste,ik heb hier toch vaak goede resultaten op ::),beetje afwisselen kan nooit kwaad...

@gerrit59: ik gebruik de finn raccoon zonkerstrips van eumer hiervoor.

Allen bedankt voor de complimenten  ;)

Troutbuster

Raccoon,

"No mercy for the pike"

Nice!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

Mooi hoor Wouter.

Hey, die hele grote streamers... De Meerval in opkomst, zeker op de grote rivieren. Je kan, en mag er ook al legaal op vissen.

Daar heb je als vliegvisser natuurlijk ook kans op. Toch? Dat is bijna big game fishing dan. Dat wordt een dril die je nooit vergeet denk ik. ;-)

Moet lukken met dergelijke streamers. Tof gedaan.


wouter veuger

@jan:thx!,jouw lijnen gooien nog steeds erg lekker trouwens...

@nattevlieg:ik heb in het verleden diverse keren aan Franse rivieren gezeten achter de karperstokken,en savonds en 's nachts werd daar flink gejaagd aan het oppervlak door meerval,soms leek het wel alsof er een koe in het water donderde zulke klappen!
Ik ben ervan overtuigd dat je ze in dat soort situaties aan een streamer kan vangen.overdag liggen ze meestal in diepe kuilen op de bodem volgens mij.

Ik weet niet of er in Nederland ook plekken zijn waar ze zo te keer gaan savonds,maar dat zou gave sport zijn ja,moet er wel een #11 of iets dergelijks aan te pas komen denk ik  :)

Op de ebro zijn er ook wel eens een stelletje Nederlanders geweest die daar met succes de meerval hebben belaagd met de vliegenlat.

Ik hou het voorlopig maar ff bij snoek ;D

merijn1982

Mooie streamers! Enne gewoon met de  vliegenlat werpen johh:-)

Meerval op de streamer kan zeker. Heb al wat filmpjes  voorbij zien komen. Maar gericht in nederland lijkt me (nog) niet echt rendabel
Tight lines!!

JB

Bij een aantal van mijn favorieten gebruik ik raccoon icm bucktail






Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wouter veuger

zien er goed uit hoor,vooral die laatste vind ik een mooie kleurencombo! ::goodjob::,

ik doe het meestal andersom eigenlijk,eerst een paar slagen bucktail,en dan de raccoon ervoor zodat die mooi tegen de bucktail aanvalt.

JB

ik begin ook eerst met een toefje bucktail, gebruik ik ten eerste als "staartdrager" en als "steunpunt" voor de kraag van raccoon  :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FSCHAMP

Quote from: wouter veuger on January 27, 2014, 15:36:24
ik doe het meestal andersom eigenlijk,eerst een paar slagen bucktail,en dan de raccoon ervoor zodat die mooi tegen de bucktail aanvalt.

::agree:: Zo doe ik het ook en dan heeft je streamer een zeer prachtige actie in het water.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Quote from: FSCHAMP on January 27, 2014, 16:01:24
... je streamer een zeer prachtige actie in het water.

Daarom gebruik ik ook de raccoon zonkerstrip als staart om zo toch de volledige actie van de raccoon te benutten, en anders gebruik ik de streamer vanuit m'n avatar één en al raccoon op shanks en een beetje angelhair  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gerrit59

Gebruikt iemand van jullie naast de raccoon strips ook het raccoon dog hair wat bijvoorbeeld Foxytails verkoopt?

MarcelN

Quote from: JB on January 27, 2014, 12:25:34
Bij een aantal van mijn favorieten gebruik ik raccoon icm bucktail

Kijk, dat type streamer maak ik nou graag en lusten ze ook nog eens! Werpt bijzonder plezierig makkelijk 20+m weg, maar die shanks moet je zelf eens in happen :-X
Zonkermeuk gebruikte ik alleen met de spinhengels, mij te zwaar hiervoor. Doe mij maar synthetischsesizersynthesizer achtig materiaal, die snoeken gaan mee met de tijd dus digitale streamers ;D

wouter veuger

Quote from: MarcelN on January 27, 2014, 22:20:01
Doe mij maar synthetischsesizersynthesizer achtig materiaal, die snoeken gaan mee met de tijd dus digitale streamers ;D

;D