McIntyre

Started by Jan Muisers, December 23, 2011, 23:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Bezoek weg, dus ik kon hem nog snel even afmaken...de McIntyre. Een vlieg beschreven in Walbran's "British Angler" uit 1889.

Er zou eigenlijk nog een derde paar horns op moeten, echter heb ik geen staartveer van de gele Ara. De andere zijn van de blauw/gele en de scarlet Ara.

De vleugel bestaat uit tippet met daaroverheen Jungle cock, daaroverheen een married wing en daaroverheen Mallard. De haak is een kleine 3/0 waardoor de vleugel iets te hoog is uitgevallen. Ik had hem wat lager kunnen maken, maar dan waren onderdelen van de vleugel niet zichtbaar geweest...oh..oh...wat een dilemma ;D
Misschien, als ik de zwarte reiger veer iets voller had gemaakt, was het niet zo opgevallen ? Tja, weer wat geleerd.

Zie nu op de foto dat de derde rib niet helemaal goed zit. Nog even iets aan doen.



Jan.


catchem

Quote from: Jan Muisers on December 23, 2011, 23:32:01

Zie nu op de foto dat de derde rib niet helemaal goed zit. Nog even iets aan doen.


Kan je die rib achteraf dan nog aanpassen?
Je maakt ze aan de lopende band, ik vind het prachtig.

Sieger

Misschien moeten we eens 18% grijswaarde kaarten als Vise-plaat gaan maken Bert....  :)

Weer een bere mooie vlieg trouwens....  ::top::


Sieger

Jan Muisers

 :o

Hoe flik je dat nou weer ?
'
Catchem, zo'n rib kun je voorzichtig weer terug drukken.

Gert

Bert, doe er dan ook gelijk ff een derde paar horns bij, jij hebt vast wel een gele ara in je fotosoep ;)

Sieger

Zou de foto's wel ten goede komen denk ik... Misschien hebben ze dat wel in een dik soort karton... zal eens neuzen....


Sieger

Sieger

Die (of dat soort ken ik en heb ik Bert) ... bedoelde eigenlijk een wat goedkopere variant van bv Engels Karton ofzo... gewoon om dan een aantal uit 1 vel te kunnen halen...


Sieger

HappyFisherman

Als je zo door blijft gaan Jan komt er nog een punt waarop ik ze als "gewoon" ga beschouwen ;D

Erg mooi!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

gaat weer snel Jan, en weer een zeer mooie
::bbq:: ::proost:: ::proost::