Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Haha nee hoor. Ben toch echt wel 'hooked' aan het grootwater
Tight lines!!

merijn1982

Hengel is met als hoofddoel de karper gekocht. Dit deed ik met mijn #5, en in de stadswateren gaat dat net maar kon al wel wat zwaarder en wil komend voorjaar ook de karpers van het grote water gaan plagen:-) en als ik dan eens een uurtje heb dan kan ik ff snel met de #7 achter de snoekjes hier om de hoek aan. Toch wat leuker als met de #10! Haha

Ok.. me bladders zijn nog goed hoor. Maar mochten ze het eens begeven is dit natuurlijk de oplossing!
Tight lines!!

Nootjez

Als ze lek gaan, is dat in 99 % van de gevallen aan de punt van de 2 grootste bladders. Dit hoorde ik al van meerdere mensen, en spreek zelf ook uit ervaring.
De stof wordt hier "dunner" en er komt een soort ballon op de punt te staan.
Ik heb ze nu op die plaats wat verstevigd.

Doe er je voordeel mee :)

FSCHAMP

Ik heb dit voorgehad met een bladder van mijn Guideline. Ik had er een scheurtje van zo'n 3 cm in op de punt, wat plakband en Aquasure waren de oplossing  :) en mijn bladder was zo weer hersteld  :D en is nu veel steviger dan voorheen op de punt. Ik heb preventief ook wat aangebracht op de andere blatter. En het werkt na twee jaar nog altijd.  Ik had recent gecheckt wat een nieuwe bladder kost voor de Guideline en dit is zo'n 59 euro voor eentje.  Een tube aquasure kost zo'n 8 à 9 euro en je kan er je waadpak ook mee dicht maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Marksman

Vandaag mijn reel binnen gekregen die ik op marktplaats heb gekocht.
Een Greys GRXi 7/8 reel met 3 reservespoelen en 4 lijnen, klaar voor snoek en zeeforel.

merijn1982

Bedankt voor de tip! En mooie reel marksman. Ik hiled m ook al in de gaten op marktplaats. Had alleen andere prioriteiten dus ben er niet op gaan bieden. Veel plezier ermee!!
Tight lines!!

FSCHAMP

Blijkbaar is de postbode deze namiddag langs geweest en mijn twee 40+ coldwater lines, die ik besteld had bij Pro Flyshop, zijn geleverd  :)  :) . Een WF10 F en een WF10 DI3 en deze lijnen maken mijn lijnen set complete voor mijn LOOP Cross S1 Flatsman #10.  Nu, nog de reel, maar ook deze heb ik al op het zicht en over een paar dagen kan deze een feit zijn als alles meezit.  Ik moet alleen nog een sponsor vinden om ze betaald te krijgen.  ;D ;D
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Fijne lijnen gino. Ga je plezier van hebben!
Tight lines!!

Marksman


FSCHAMP

Quote from: merijn1982 on December 30, 2014, 20:32:01
Fijne lijnen gino. Ga je plezier van hebben!

Merijn, ik weet het, ik heb nl. al de hele serie voor mijn #7/8 waarmee ik op grotere reservoirs vis en op zee, alleen kan ik ze nog niet op een reel zetten aangezien ik deze nog niet heb, maar dit komt nog.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Nog even geduld dus. Duurt altijd te lang he als je wat nieuws hebt en je wilt het proberen
Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Vandaag de nodige sponsors gevonden (Nieuwjaars centen gekregen van mijn ouders en nog wat vrienden, ze kopen namelijk geen cadeautjes meer voor mij omdat ze weten dat ik mijn cadeautjes liever zelf koop) en geduld heb ik niet en dus is de kogel door de kerk. Ik heb dus een tweede handse (niet gebruikte) Shilton SL7 gekocht voor mijn Loop Cross S1 Flatsman #10. Zie hier wat foto's van de reel.  Volgens mijn vriend, die al meer dan 10 jaar op het zilte vist een reel die bones, permits, Tarpons en GT's zonder problemen stopt.  Dit maakt mijn uitrusting complete en mijn droom komt korter bij om het vliegvissen ook eens in de tropen uit te proberen.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Tight lines!!

Zweden1963

Hej Gino................
Wat een plaatje hé  ;D
Hij doet waar hij voor bestemd is stops Fish.
Rein.

FSCHAMP

Hé Rein,

ik ben blij dat ik hem op de kop heb kunnen tikken. Nu, nog een paar honderd meter backing en ik kan hem gaan uittesten. Om te beginnen zal dit op de Big Mama's zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

#1016
Vision big mama vliegvislijn wf9 voor de snoeken in zweden (lapland)  ;D ;D ;D

Edit: Heeft iemand trouwens ervaring met deze lijn? Ik heb me vergist met de big daddy lijn. Deze lijn stond op MP, dus iets te snel gekocht.

Achjah misschien bevalt deze lijn ook wel. Ik lees vaker op internet dat de belly wat te lang zou zijn, waardoor met wind de grotere vliegen moeilijker te werpen zijn.

HappyFisherman

1 plaat multiplex 120x244 en 1 busje meubellak.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Ben echt benieuwd wat je daarmee van plan bent!

Gerrit

Twan

Quote from: Gerrit59 on January 03, 2015, 23:26:33
Ben echt benieuwd wat je daarmee van plan bent!

Gerrit

hij gaat houten vliegen binden denk ik ;)

weerwolf

wel gemakkelijk hoef je ook niet met beetverklikkers te vissen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arno

hij gaat zich niet laten kisten in ieder geval :D :D :D

weerwolf

vandaag gekocht voor het vliegvissen vanuit de kano Coleman brander, sporken, windscherm voor de brande, benzine, pannetjes.
Helemaal klaar voor de meerdaagse kanotochten, nu al zin in
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Twan

Quote from: Arno on January 04, 2015, 00:11:57
hij gaat zich niet laten kisten in ieder geval :D :D :D

lol,  ;D gaan we flauw doen? ... het zal wel houtje touwtje vlieg worden .. :)

vinfoto

Een waterproof petje en een paar vis handschoenen