Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smokey89

Een nieuw #5 setje van A&M
-Hengel
-Reel
-Lijn

Ziet er super uit!

Snel maar even tijd vinden om te vissen!!

Hilco de Visser

nieuwe lijn klippert , 2 x leader omdat ik geen zinklijn heb en die pokke streamer maar blijft drijven ..........

en 2 stuks  kunstPIEP   piep piep   censuur............... ::ban::





vliegvisserdorian

Welke aftma hengel gebruik je om die weg te krijgen Hilco? ;D

goswit

Oey ,dat kaartje is inderdaad reklame :(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

En Hilco,

Voordat je met die 'vliegen' gaat smijten zou ik eerst je levensverzekering maar eens checken!

Joost S.

#930
Ik weet het niet zeker, meer een vraag of het een mogelijkheid is. Maar Hilco, als je wilt dat je streamer zinkt, kan je dan niet een zwaarder warteloodje hangen in de onderlijn, titanium of staal?


Of gaat de actie van de streamer dan verloren?

wouter veuger

er zijn toch zat manieren om je streamer in meer of mindere mate te laten zinken?? looddraad op de haaksteel,een flinke kraal,dumbell eyes in alle soorten en maten of een fishskull bijvoorbeeld. ;)

FSCHAMP

- Glittermateriaal en binddraad voor snoekstreamers
- Poppenogen, binddraad en circle hooks voor zeebaarsvliegen
- Saddle hackles (white, Grizzly en Cree) voor beide

en nu kan het binden beginnen voor deze winter (snoek) en volgende zomer (zeebaarzen/zeeforellen)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rena

#933
Ross Gunnison - 2014 Limited Edition 3/5 reel
Hardy Ultralite 5000 CLS reel
Net met weegschaal ingebouwd.

Team

Quote from: Rena on November 22, 2014, 18:23:19
Ross Gunnison - 2014 Limited Edition 3/5 reel
Hardy Ultralite 5000 CLS reel
Net met weegschaal ingebouwd.

Als ik me niet had terug getrokken, was die Hardy voor mij geweest boef ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Twan

#935
Ik heb mezelf mentaal voorbereid om toch maar eens een keer te beginnen met binden  ;D

Dus alvast een leuk setje gekocht op Markplaats, waarmee ik wel ff vooruit kan.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m871867048-super-collectie-vliegbindmateriaal-zeer-origineel-cadeautje.html

merijn1982

Dan heb je al aardig wat spullen om mee te binden. Alleen mis haken of niet?? Iig veel plezier ermee! Hobby binnen een hobby!
Tight lines!!

Twan

Quote from: merijn1982 on November 23, 2014, 18:18:50
Dan heb je al aardig wat spullen om mee te binden. Alleen mis haken of niet?? Iig veel plezier ermee! Hobby binnen een hobby!

Haken zitten er ook bij, alleen kan ik uit de omschrijving niet goed opmaken hoeveel haken erbij zitten. Het zijn er in ieder geval minimaal 100 stuks.

Ik ben nog steeds een echt koper qua vliegen, maar soms wil je vliegen net wat anders hebben dan je ze koopt en vis vangen op eigen vliegen is natuurlijk kicken. Nu nog kijken of ik het binden leuk vind haha.

merijn1982

Ok. Haken zijn vrij belangerijk:-) dus wel handig dat die er bij zitten!

Binden zal je vast leuk gaan vinden. En het is zoveel leuker om vis te vangen aan je eigen vlieg!
Tight lines!!

Rena

Quote from: Team on November 22, 2014, 19:51:10
Als ik me niet had terug getrokken, was die Hardy voor mij geweest boef ;D ;D

Gelukkig voel ik me niet schuldig 8)

Troutbuster

Omdat Ton Team "mijn" #5 Greys Missionairy heeft overgenomen zat ik zonder #5

Gelukkig niet lang want zojuist een Greys Streamflex 10ft #5 van Nordbu overgenomen

Past mooi in mijn rijtje Streamflexen (9ft#2, 9ft#3, 10ft#4 en 10ft#5)

Lekkerrrrr.... :D :D

Gr

Jan
"Petri Heil"


vinfoto

Quote from: Troutbuster on November 24, 2014, 19:33:58
Omdat Ton Team "mijn" #5 Greys Missionairy heeft overgenomen zat ik zonder #5

Gelukkig niet lang want zojuist een Greys Streamflex 10ft #5 van Nordbu overgenomen

Past mooi in mijn rijtje Streamflexen (9ft#2, 9ft#3, 10ft#4 en 10ft#5)

Lekkerrrrr.... :D :D

Gr

Jan

mooi hoor

afgelopen weekend een nieuwe vlieg opbergdoos gekocht en deze gevuld met buzzers en nymphen.
Verder wat strike indicatoren en leaders

FSCHAMP

Gisteren nog wat kerst glittermateriaal gekocht in een warenhuis (zilver, holografisch zilver, pearl, purper, en wit goud). Schitterend materiaal voor de staarten van mijn snoekstreamers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Vandaag bij de action wat mooi ribmateriaal en poppenogen voor weinig. Ook nog even langs de hobbyzaak voor een meetlint van 150 cm en om de 10 cm een ander kleurtje. Die kan dan mooi standaard in de bellyboat:-)
Woensdag moet ik een boek halen voor onze dochter bij een plaatselijke boekhandel en daar staat ook een vliegvissen en vliegbinden van wim alphenaar ( 5e druk ) dus die pak ik dan gelijk mee. Het boek wat ik als tiener al bij de bieb leende en doorspitte!
Vanavond ook nog even een bestelling bij dyckers gedaan want heb al wat streamers en onderlijnen op de bodem liggen her en der:-( dus moet weer even wat nieuwe streamers worden gebonden en de onderlijnen aangevuld!
Tight lines!!

wouter veuger

Quote from: merijn1982 on November 24, 2014, 21:13:08
Vandaag bij de action wat mooi ribmateriaal en poppenogen voor weinig. Ook nog even langs de hobbyzaak voor een meetlint van 150 cm en om de 10 cm een ander kleurtje. Die kan dan mooi standaard in de bellyboat:-)

150 cm??, is 125 cm je nog niet genoeg  :o :)

Zelf nog viavia een nieuwe Airflo Sixth sense Di3 8/9 lijn gekocht voor weinig,en bij AM nog wat congohair voor de koppen op kanekalon streamers,en een paar pakjes cdc om alvast een zwikje droge vliegjes te knuppen voor de ruisvoorn volgend jaar.

Gerrit59

Meetlint van 150 cm???
Kalm, kalm, kalm Merijn........

Gerrit

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

#947
Schuifmaat ;D


FSCHAMP

#948
Ik heb al een hele tijd een rolmeter van 8 meter in mijn zak zitten  ;D ;D , dit omdat de cijfers wat groter zijn, zodat ze duidelijk op de foto te zien zijn. Wel niet zo handig om open te leggen bij het nemen van de foto's waardoor de meter soms verschuift.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Tight lines!!