Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

BJ

#700
Gisterenavond in de bestelling gedaan bij onze sponsor.




[attachment deleted by admin]

FlueFisker

Boek van John Goddard:Trout Flies of Britain and Europe The Natural Fly and Its Matching Artificial, om meer te leren over het insectenleven en welke imitaties wat voorstellen.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Gerrit72


Mooi boek Fluefisker!

BJ leuke aankoop! Die moeten we eens uittesten natuurlijk  :)
Lekker vliegjes binden (en weer uittesten natuurlijk  :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

BJ

Met een Hertog Jan on the side @Gerrit72


:) ;)

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Scaramouche

Mijn meest recente aanschaf, was eigenlijk op zoek naar een back-up #5 voor mijn trip naar Oostenrijk in september. Maar na het testen van alle vijfjes stak deze er toch wel met kop en schotel bovenuit: Winston GVX 9'



Vliegjes landen nu zo zacht dat het water niet eens rimpelt. (als alles goed gaat).
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Heintje Davids

Als er een 7-lijn opgaat, had je dan niet beter voor de #6/7 versie kunnen kiezen?

BJ

Ik kan het niet laten en heb gisteren een Orvis Henry's Fork uit 1987 gekocht.
Mooie tweedelige stok in goed conditie incl. aluminium tube.

Schoonheidsfoutje............ de vorige eigenaar heeft er destijds met een permanente marker/stift zijn initialen op gezet.

Heeft iemand enige idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen hopende dat permanent niet blijvend is op deze klassieke hengel (?)


BJ

Herman

Gisteren mn verjaardagskado mogen halen bij Temming, een Orvis waadpak en schoenen. Helaas de waadstok nog niet op voorraad, dus die komt nog  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Quote from: BJ on June 01, 2014, 16:57:30
Ik kan het niet laten en heb gisteren een Orvis Henry's Fork uit 1987 gekocht.
Mooie tweedelige stok in goed conditie incl. aluminium tube.

Schoonheidsfoutje............ de vorige eigenaar heeft er destijds met een permanente marker/stift zijn initialen op gezet.

Heeft iemand enige idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen hopende dat permanent niet blijvend is op deze klassieke hengel (?)


BJ

Je kan proberen met aceton, maar het zou kunnen dat je hiermee de lak ook aantast.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BJ

@FSCHAMP

Daar ben ik dus ook bang voor.  ::hulp::

HappyFisherman

Je kunt het proberen met een uitwisbare stift, lost waarschijnlijk ook die permanente marker wel op, maar ik weet niet wat dit met de lak doet. Opbrengen en direct er af vegen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


BJ mooie aankoop! Ik kon me inhouden  :) heb ook nog even contact gehad met de aanbieder. Als hij de waarheid sprak over jouw bod, dan heb je hem voor een nette prijs  ;D Mooi dat jij hem hebt, wil hem graag even bewonderen, kunnen we gelijk even naar de initialen kijken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arno

op een whiteboard gebruiken ze bij ons ook wel eens per ongeluk permanent markers als je daar dan weer met een non permanent marker overheen gaat
kun je het er vaak zo afvegen met een doek misschien dat dat bij jouw hengel ook lukt?.
succes.

Gr Arno

BJ

Quote from: Arno on June 01, 2014, 21:31:45
op een whiteboard gebruiken ze bij ons ook wel eens per ongeluk permanent markers als je daar dan weer met een non permanent marker overheen gaat
kun je het er vaak zo afvegen met een doek misschien dat dat bij jouw hengel ook lukt?.
succes.

Gr Arno

Deze tip ga ik zeker proberen. Eerst natuurlijk op een heeeeeeeeeeel klein stukje van de hengel.

Inderk

Via een vriend.......

- nail polish remover.

En wat ik als eerste zou gaan proberen is gewoon 70% alcohol.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


sexyloops

gewoon met klein beetje thinner    lak is jaren oud  zal niet gauw aantasten

FSCHAMP

Quote from: Inderk on June 02, 2014, 18:57:25
Via een vriend.......

- nail polish remover.

En wat ik als eerste zou gaan proberen is gewoon 70% alcohol.

Inderk, nail polish remover is voor meer dan 90 % aceton, maar dit tast veel aan zoals ik reeds al eerder aanhaalde.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Team

Quote from: BJ on June 01, 2014, 16:57:30
Ik kan het niet laten en heb gisteren een Orvis Henry's Fork uit 1987 gekocht.
Mooie tweedelige stok in goed conditie incl. aluminium tube.

Schoonheidsfoutje............ de vorige eigenaar heeft er destijds met een permanente marker/stift zijn initialen op gezet.

Heeft iemand enige idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen hopende dat permanent niet blijvend is op deze klassieke hengel (?)


BJ
kleine orvissticker erover heen plakken
NUNC  AUT  NUNQUAM

Scaramouche

Een truuk die vaak werkt is om met een whiteboard marker over de permanente marker heen te gaan. De permanente inkt lost dan meestal op door het goedje dat in de whiteboardmarker zit. Je lak zal daar geen hinder van ondervinden.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

TK88

Net even een nieuwe bindkast aangeschaft via Marskramer.

Handig met afsluitbare dozen zodat je geen troep krijgt van alle pluisjes en veertjes

Mooi en compact en handig om mee te nemen op reis aangezien alle plastic laden afsluitbaar zijn en los mee te nemen.

zie foto



[attachment deleted by admin]

Gert

Quote from: Team on June 03, 2014, 23:19:50
  kleine orvissticker erover heen plakken

::goodjob::
Of een sticker (etiket) van een lekkere whiskey, cognac, whatever - heb je het toch met alcohol weggekregen ;)

Ciniq

Czech nymph 4 in 1 gekocht bij A&M
Super hengeltje.. niets op aan te merken..  Hij gooit op de kortste lengte super met een #3 lijntje..
en op volledige lengte is hij erg fijn met czechen , totale controlle..

Ik moet alleen nog wat wennen aan de lengte van het ding in combinatie met de bomen rond de geul :)

BJ

Quote from: Team on June 03, 2014, 23:19:50
  kleine orvissticker erover heen plakken

Ook meer dan een goed idee