Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gert

Een Cortland 444 Classic lijn, WF4F.

Deze ter vervangning van een Wulff Triangle Taper, in ieder geval op stilstaand water.
Op zich vind ik de Triangle Taper een heerlijke lijn, maar dat ding blijft zinken als ie te lang op het water ligt. Heintje had daar ook al eens over "geklaagd" in een ander topic, dat de punt niet blijft drijven. Maar bij mij is het juist ook het gedeelte na de taper. Hoop dat ie het op stromend water nog wel gewoon blijft doen, als je toch elke 30 seconden of zo opnieuw moet inwerpen.

Gisteren weer even wintervoorns wezen tikken (en ook een mooie winde van 32 cm als bijvangst) met de Cortland, en die voldoet prima. Is dan ook veel dikker waardoor die beter blijft drijven.


FSCHAMP

Nano catch op de punt van je vliegenlijn en ze blijft gegarandeerd drijven. Suc6 verzekerd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Linxis

Eindelijk mijn nieuwe vise gekocht.
Stonfo flytec 516 lever vise
Na veel pielen op een immi regal, waarbij mijn handen veel te groot waren en mijn haakjes veel te klein
ben ik nu weer lekker en met frisse zin aan het binden.
Wat een verademing dat 360 roteren, lekker makkelijk mijn hackels palmeren enzo!
Vise is ook echt compleet met 3 verschillende bekken en een bobbinholder.

Volgende aankoop wordt de wastbin van stonfo.

[attachment deleted by admin]

JB

Quote from: Arjan Maat on March 16, 2014, 22:40:14
Ging die goed John?  ;)

Groeten Arjan

Hij ging prima!
Werpt en drilt lekker, zeg maar zo een ultra light gevoel zonder met een #1 te vissen  ;)

Gebruikt icm de Bario smallstream WF3  ;D , nu nog een keer testen met de Bario DT3
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Arjan Maat

Quote from: JB on March 19, 2014, 14:30:33
Hij ging prima!
Werpt en drilt lekker, zeg maar zo een ultra light gevoel zonder met een #1 te vissen  ;)

Gebruikt icm de Bario smallstream WF3  ;D , nu nog een keer testen met de Bario DT3

Heel goed om te horen! Ik gebruik op het #4tje momenteel een Airflo Super DRI Elite in DT . . das idd terug het ouderwetse gevoel in de hand. Heel zacht en rustig.  :D

Succes ermee JB !

TL Arjan

Heintje Davids

Vandaag even bij en winkelier geweest in het midden des lands, zoals sommigen altijd schrijven. Het begint met een T en eindigt op raditional  ;) om de Thinkfish Bold reel te bekijken. Gelukkig maar, want de eigenaar wist me er al heel snel vanaf te praten. Hij kent me vrij goed en heel lang en schatte van tevoren in dat ik hoogstwaarschijnlijk niet tevreden met de kwaliteit van de reel zou zijn. Altijd fijn dat een winkelier je niet koste wat kost iets aan wil smeren. Heb het wel anders meegemaakt.
Ook nog even de nieuwe Orvis glas hengels in mijn handen gehad... mooiiii! En hoewel ik me nog steeds niet aan de indruk kan onttrekken dat het her-introduceren van glas-hengels een beetje commercieel inspelen op een hype is, vond ik de actie van de hengeltjes prachtig. Maar manmoedig heb ik ze weer terug in het rek gezet  :).
Uiteindelijk toch nog iets van Thinkfish gekocht en wel een waterafstotend buitensportblouse met windstopper. Lijkt me heel praktisch, binnenkort maar eens uitproberen.

edjuhhh

Nieuwe UV pen van A&M.
Zal hem vanavond even testen.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Rena

Quote from: Heintje Davids on March 27, 2014, 17:01:37
Ook nog even de nieuwe Orvis glas hengels in mijn handen gehad... mooiiii! En hoewel ik me nog steeds niet aan de indruk kan onttrekken dat het her-introduceren van glas-hengels een beetje commercieel inspelen op een hype is, vond ik de actie van de hengeltjes prachtig. Maar manmoedig heb ik ze weer terug in het rek gezet  :).

Alles beter dan die strakke stokken die je tegenwoordig ziet  ::)

Heb een vervanging gekocht voor mijn verdwenen Olympus WS1030 camera.
Deze WS1030 ligt waarschijnlijk onder de steiger van Nothaugen Camping, rechts vooraan voor de liefhebbers.
De nieuwe is een Olympus TG-2, hoop dat ik net zoveel plezier van deze camera heb als van de oude.

Ook nog een reel seat gekocht van Struble en een hook keeper.

Vanavond mijn hengel bouw jig in elkaar zetten, volgende week komt het bouwpakket van Swift.

TL Peter

Heintje Davids

Quote from: Rena on March 28, 2014, 13:50:53
Alles beter dan die strakke stokken die je tegenwoordig ziet  ::)

Je hebt een punt, Peter. Hengeltjes hadden een boterzachte actie en zwabberden, zeker in vergelijking met de oude glashengels, veel minder na. Het feit dat ze tegenwoordig ook 3-delig gemaakt worden geeft al aan dat je het nieuwe glas niet meer kunt vergelijken met het oude. Vroegâh was een goede 3-delige glashengel vrijwel niet maakbaar. En wat ik bij deze mooi vond was dat ze een up-lock reelseat hadden en niet, zoals bij Echo, een downlock! De mafkees die dat bedacht heeft vindt het blijkbaar fijn om met z'n reel in de bagger te staan als ie 'm neerzet  ???. Wel bijna 2x zo duur dan de Echo's, dat dan weer wel  :'(.

Gerrit72

Quote from: Cornico on March 28, 2014, 16:03:29
Ik weet nog dat ik bij mijn fibatube stokjes van heel lang geleden (jaja Opa vertelt ;)) nauwelijks verschil voelde of ik weer eens aan de bodem zat of dat er toch een mooie brasem o.i.d. aan hing. ;D

Oei...dat is geen reclame voor mijn 'nieuwe' opa aankoop van vandaag  :)
Een Hardy 5# aangeschaft uit de jaren 70 (zal met de code eens kijken van wanneer precies).
Werpt heerlijk en die chocolade bruine blank blijf ik geweldig vinden. Stokkie had nog de originele foedraal en stofdopje.

Ook 2 'moderne' Scott hengels gekocht (10 foot 5 en een 10 foot 7) uit dezelfde serie. Kan niet wachten om ermee op pad te gaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Marten, ik snap precies wat je bedoeld. Maar af en toe heb ik een 'vintage' bui en dan ga ik graag met zo'n oude Hardy op pad. Ik heb echter al exact een zelfde exemplaar, ik weet dus dat hij bevalt. Mijn eigen is echter in nieuwstaat, die gaat dus in de kast. Die ik vandaag kocht kon ik voor dat geld niet laten staan en wordt nu het stokkie waar ik af en toe mee op pad ga. Mocht hij een keer stukgaan, dan heb ik nog een 'nieuwe' reserve.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Heintje Davids

Slim Gerrit, zo verkoop ik dat thuis ook. Ik heb maar 2 hengels en de rest is reserve voor het geval dat... 8)

Gerrit72

 ::lach::  precies...als je een dominante vrouw hebt, moet je slim zijn  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

vrouwen zijn altijd dominant..................

Gerrit59

Heb je het zoooo slecht getroffen Hilco?

Sieger

Quote from: Gerrit72 on March 28, 2014, 20:40:50
::lach::  precies...als je een dominante vrouw hebt, moet je slim zijn  :)

Als je er dan toch mee bent getrouwd, is dat dan slim....  ::nanana::


Sieger

Gerrit72


::lach::

Ik dacht al, wie kopt hem in  ;), nou Sieger dus  :)
Ik heb zo'n vrouw nodig, anders stond ik alleen maar te vissen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Heintje Davids

Toen ik bij Traditional te horen kreeg dat de automatische reel van Thinkfish waarschijnlijk niet was wat ik zocht stond er toevallig een bekende naast me die vertelde dat hij nog een, vrijwel ongebruikte Vivarelli had die hij eventueel wel wilde verkopen. Vandaag gekeken en uitgeprobeerd en jawel... reel uitbreiding! Keurig verpakt in een kunststof tasje waarin een leren reeltas en de reel. Deze mag morgen mee op ontdekkingsreis op zeeforel!



Eerst een keurig tasje...



... met daarin een leren reeltas en een alluminium reel!



Mooi afgewerkt...



... en waarschijnlijk degelijker en in ieder geval een stuk lichter dan de Thinkfish

Sieger

Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden... Heb er wel eens mee in de hand gestaan maar snel weer terug gelegd... (en weet eigenlijk niet waarom..)

Hij ziet er in elk geval mooi en nieuw uit...


Sieger

FSCHAMP

Net terug van de States en heb volgende meegebracht :

- Simms G4Z wading stock (LS)
- Simms G4 Boa boots (size 9)
- Simms Day creek backpack
- Teeny T130 & T200 lijn
- 2de Reserve Spool Abel nr 2 Big Game
- 20 kleuren Congo Hair
- 400 m backing 30 lbs

Dit alles voor de prijs van 1500,95 dollar of 1102 euro. Als ik het waadpak (949 €) en schoenen (299 €) hier in België kocht was ik 1248 euro kwijt. Net slecht dus.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Gisteren deze voor de mini vliegjes gescoord in Grizzly, Bruin en Cree(achtig):
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Afgelopen week het Sage hengeltje dat ik van Marten zou overnemen opgehaald en uitgeprobeerd. Grandioos mooie actie, geen natrillen van de top, kortom, helemaal geweldig! Heb 'm uitgeprobeerd met een reeltje van Orvis (Battenkill LA II, mooi in balans voor zover dat belangrijk is) met daarop een Sage quiettaper #2 lijntje wat prima beviel. Ga 'm volgende week nog eens testen met een 'normale'#2 lijn, want ik heb het idee dat dit nog beter werpt.







JB

Afgelopen week het boek Wondervliegen 2 besteld en binnen gekregen. Na het doorgelezen te hebben denk ik zonde van het geld, had er meer van verwacht!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gerrit72

Quote from: Cornico on April 12, 2014, 15:12:56
::goodjob::

(Als ik dat zo zie, krijg ik bijna spijt.  ;))

Ik ook! Mooi stokkie Heintje!
Veel plezier ermee (als je hem zat bent hoor ik het wel  :'()
The only difference between men and boys is the price of their toys.

mrproper

Niet specifiek voor vliegvissen maar wel reuze handig.

De guru rigbox mooi om es wat leaders voorgeknoopt mee te nemen