Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hilco de Visser


Sieger

Quote from: Heintje Davids on January 03, 2014, 21:33:25
Heb je van Wijhe weer van z'n oude spul afgeholpen? Als je deze toen nieuw had gekocht was je minder kwijt geweest  :). Maar wel een mooi stokkie!

;D Ja die heeft wel mooi spul.... Toen dat spul uitkwam, was ik nog 5 keer in de week aan het volleyballen en van vliegvissen had ik toen nog nooit gehoord...  ::)


Sieger

Heintje Davids

@Sieger, jammer man, had een hoop geld gescheeld waar je weer heel veel andere hengels van had kunnen kopen en een ander huis omdat het er allemaal niet meer in paste  8).

@Gert, is toch niet zo vreemd zo'n dubbeltapse sinktip. De meeste ST's zijn maar een meter of 3 en voor die ene vliegvisser op de 100 die instaat is om zo'n DT-lijn in z'n geheel er uit te smijten zal het niets zijn maar die andere 99 zijn al blij al ze in de praktijk de helft van de afstand halen.
Misschien wel eens leuk om op zo'n binddag een werpwedstrijdje te houden, dan zal je zien dat de behaalde afstanden vaak een stuk minder zijn dan men dacht te kunnen werpen.

Rena

Je gooit  inderdaad minder ver in meters als je denkt, dit heb ik geprobeerd in mijn tuin.
Paaltjes gezet op verschillende afstanden, de uitkomsten zijn verbazend, heel leuk om te doen.
Aanbevolen (ook als reality check  ;D)!

Hilco de Visser

Quote from: Sieger on January 03, 2014, 22:38:41
;D Ja die heeft wel mooi spul.... Toen dat spul uitkwam, was ik nog 5 keer in de week aan het volleyballen en van vliegvissen had ik toen nog nooit gehoord...  ::)

spelverdeler?

HappyFisherman

Gisteren bij F&S een paar snuisterijtjes gehaald en toevallig nog wat bekenden gesproken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Quote from: Heintje Davids on January 03, 2014, 22:53:51
@Gert, is toch niet zo vreemd zo'n dubbeltapse sinktip. De meeste ST's zijn maar een meter of 3 en voor die ene vliegvisser op de 100 die instaat is om zo'n DT-lijn in z'n geheel er uit te smijten zal het niets zijn maar die andere 99 zijn al blij al ze in de praktijk de helft van de afstand halen.
Misschien wel eens leuk om op zo'n binddag een werpwedstrijdje te houden, dan zal je zien dat de behaalde afstanden vaak een stuk minder zijn dan men dacht te kunnen werpen.

Ja, dat is ook gewoon zo. Ik had er echter nooit van gehoord en kwam mij vreemd over - ik dacht dat DT in dit geval dan ook voor Duo Tone zou staan (Dus dat de tip een andere kleur heeft).

En ik denk inderdaad dat er een hoop door de mand vallen, of in ieder geval zelf bedrogen uitkomen, als je de werpafstand na gaat meten. Weet niet of dat als en "wedstrijdje" neergezet moet worden, maar het lijkt me wel interessant om te doen op de binddag. Kan ik ook eens kijken wat mensen die (veel) verder werpen dan ik nou anders doen....

Sieger

Quote from: Hilco de Visser on January 04, 2014, 08:18:27
spelverdeler?

Yep... een van de langste in die tijd.... (na trouwens ook op mid en buiten gestaan te hebben....)


Sieger

Hilco de Visser

ik zag het aan je manier van bewegen  ;D


merijn1982

Vandaag me nieuwe onthaaktang binnen voor het snoeken. Tang van rozemijer. Erg mooi ding. Geheel alu dus licht en roest niet:-) staat standaard open d.m.v. een veer dus makkelijk in gebruik. Is gelijk een kniptang en sleevetang in een. Gelverd in handige holster voor aan je riem en een elastisch koord voor tussen tang en holster zodat je 'm niet in het water kan laten vallen.
Tight lines!!


merijn1982

Tight lines!!

merijn1982

Tight lines!!

peterf

Verlaat kerstcadeau van mijn dochter.





FlueFisker

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

met een "plug" erop ....vrouwen  :-X 

edit;   "geintje"  natuurlijk lief bedoeld cadeau dat weet ik ook wel

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit72



Mooi kistje! (Doe mij zo'n dochter..)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.


Joost S.



Bedankt voor alle adviezen, ik kom er wel.

Arjan.... Thumbs up! Thanks!

Arjan Maat

 ;) Jij ook bedankt Joost.

Groeten Arjan

FlueFisker

Een zooitje worm imitaties en kreeftvliegen bij theflystop.com.
Valt me op dat maar weinig nederlandse Web shops die dingen verkopen, jammer.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Rena

Een paar klosjes super dunne bind draad.

HappyFisherman

Zondag wat leuke spulletjes. Idee is al geboren, resultaat zal ik deze week wel ff posten.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Afgelopen vrijdag al gekocht en zaterdag al kunnen testen ( en op vangen )  een nog helemaal nieuwe ron thompson esox explorer '9 #8/9. Ben er super tevreden mee!! Mooie 4 delige hengel. Donkergroene blank met mooie grote ogen. Dikke tevreden!


Tight lines!!