Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

wouter veuger

zal mij benieuwen hoe die bevalt jasper.

over een paar weekjes maar weer eens afspreken voor een gezamenlijk rondje streamer meppen,dan kan ik je nieuwe hengel eens bewonderen :)

greetz!

Inderk

Zo, ik heb ook weer fors geïnvesteerd.

2 klosjes binddraad 14/0 van JMC
Super fijn, dun en sterk draad, dat hier in de NL heel moeilijk te verkrijgen is.

Ik ben er zeer blij mee!!!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rene V.

Respect ::goodjob:: bij mij breekt 8/0 al.

Rene V.

Troutbuster

"Petri Heil"


Jaspero

Quote from: wouter veuger on August 29, 2013, 12:09:11
zal mij benieuwen hoe die bevalt jasper.

over een paar weekjes maar weer eens afspreken voor een gezamenlijk rondje streamer meppen,dan kan ik je nieuwe hengel eens bewonderen :)

greetz!

Doen we.

Jaspero

#355
Quote from: BV on August 29, 2013, 10:17:50
Jaspero,

Kan je dat uitleggen:  Die Clouser is een heel andere hengel.
Ik heb ook een Clouser en in de aanloop daarvoor het ik de Mini-mag overwogen , maar omdat ik er nergens mee kon testen heb ik het niet gewaagd.

Ik was misschien wat te snel met ,heel anders'. de clouser #10 is ook een beest en komt daardoor wel dichter in de buurt van deze minimag.
De minimag voelt een stukje sneller dan de clouser. De clouser heeft een wat softere tip voor de presentatie. Ik merkte dat kortere worpen wat makkelijker waren dan met de clouser echter zal dit misschien met een andere lijn wat verbeteren.
Moet nog gaan vissen met de minimag en zal dan wat uitgebreider de verschillen proberen te verwoorden. Misschien moet de clouser het veld wel ruimen..

Inderk

Quote from: Troutbuster on August 29, 2013, 19:36:57
Probeer eens de Sheer van Gorden Griffiths
14/0 en lekker sterk!

http://martensvliegvisprodukten.nl/shop/index.php?cPath=2_286_291_299

Gr

Jan

JMC lijkt nog dunner en sterker! Van Sheer heb ik ook vele kleurtjes en is ook prima mee te binden.
Maar ik heb een lichte voorkeur voor JMC. ;)

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jelle

een mooie nieuwe hengel

een orvis sreamline 10ft #7
ik hoop hem volgende week te proberen op de zeebaars (heb een klusje op het einde van de wereld)

moet nog wel een lijntje hebben
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

Ik heb van Martin de Vries (AlfaRodBuilding) een CTS Affinity X #2 overgenomen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Een hele rits leaders van Stroft. Kan ik weer ff door!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Een Snowbee #8 besteld om grotere streamers te kunnen werpen bij het snoeken en baarzen. Tot nu gooide ik deze met mijn 7gr. spinhengel.

Hilco

creme 2# lijn WF F creme 3 # lijn WF F beiden van A&M
Pezon en Michel Parabolic Silent reel. (70' jaren)
2 potjes floatant van A&M

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jaspero

Bucktail, zonker strips, flash en haken.

gijsie20

Een nieuwe 10ft blank, kurk ogen reelhouder etc... ja, er komt weer een nieuw projectje aan. Ben stiekem al begonnen. Ik zal eerdaags weer een nieuw topic openen.  :D

Jan_Smeijers

Gr. Jan


wouter veuger

gisteren mn nieuwe reel voor het snoeken binnen gehad,een airflo switch superlite 7/9 met 4 reservespoelen :)


Gert

Nou Wouter, is zeker een heeeele slechte reel, dat je er 4 reservespoelen bij krijgt ;D

BV

Nieuwe Glass-hengel:  Vision Cult Fiber   7,6ft    7/8  voor op de snoekjes, hier in de gemeente op een totaal overgroeid oud kanaaltje.
Indiannenvisserij op snoekjes van 50cm  is mooi.

Korte hengel om onder de bomen door te vissen ,  en hij gaat bij het minste werpen al mooi buigen en kan toch mooi een bucktailstreamer op 6/0  zowat 15m verzetten.


Reden van aankoop van een nieuwe glashengel:  veel lekkerder werpen met een korte stok in Glass dan in Carbon.
Op een dag toch eens een 8,6 ft zien te proberen.

HappyFisherman

Ik zie jou al indianenvisserij doen Bart ; D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Mijn haren in een vlecht, wat verenstreamers er in en pijltjes schieten :-)

weerwolf

bart misschien moet je de gebruikersnaam veranderen in hiawatha ;-)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Ik wil alleen niet weten welk haar er dan ik een vlecht gaat :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Roelof;  liever Geronimo :  dat is indiaans voor hij die geeuwt (its me)

Bram;  deugeniet ;)

Maar hoe dan ook net terug en 80cm snoek gevangen op het nieuwe glashengltje..  topic met foto volgt nog

wouter veuger

@gert: dat zal wel meevallen denk ik, ik vind het iig erg prettig een paar spoelen extra,heb er al 3 van de 5 gevuld hoor ;)

gisteren ook nog een flexi stripper binnen gekregen,na diverse hoogoplopende conflicten met allerlei types bodembegroeing was ik daar ook wel aan toe.
(even voor de duidelijkheid,de flexi stripper is een soort van stripmandje,maar net even anders,wellicht kunnen er bij het googlen andersoortige onderwerpen naar voren komen ???)