Klein riviertje in Duitsland

Started by FSCHAMP, May 27, 2023, 12:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Twee weken geleden naar een klein riviertje net over de grens in Duitsland geweest. Er stond heel veel water zo'n 50 cm meer dan normaal. Het water was echter zeer zeer licht troebel (zeer lichte thee kleur). Ik was er samen met mijn broer, die maar sporadisch meer met de vlieg vist.
Beide hadden we een schitterende dag, de zon scheen tot een uur 16h30 en toen veranderde de hemel van hel blauw naar donker grijs in enkele minuten. Juist voor het begon te regen ving ik mijn grootste forel van de dag. Een mooie beekforel van zo'n 47 cm.
Aangezien ik geen regenvest bij me had, had ze in de wagen gelaten omdat de hemel hemelsblauw was en de zon scheen. Ik haaste me toen snel naar de wagen waarbij ik uitschoof en dit onmiddellijk een nat waadpak opleverde.
Ondertussen had ik mijn nieuwe externe batterij getest voor mijn GoPro Hero 7 black. De verbindingskabel werd afgedicht met kneedbare silicone zowel aan de externe batterij (myYOLOtek Juicebox) als aan de action camera omdat je deze moet verwijderen voor de GoPro Hero 7 Black. Nu, ik kan je zeggen dat dit geen probleem opleverde. Zelfde voorval vorige weekend in het Zwarte Woud en ook dit maak geen schade aan camera en externe batterij.

Nu om terug te komen op het vissen, het waden was moeilijk, dit riviertje is anders al moeilijk om te waden, maar door de 50 cm hogere waterstand was dit nog moeilijker. Nu, het was al bij al toch een zeer geslaagde visdag voor mij en mijn broer. Met ons beiden hebben we meer dan 60 beekforellen gevangen. De grootste van mijn broer was 28 cm. Ik had daarentegen 3 vissen van boven de 30 cm (33, 34 en 36 cm). Verder had ik er eentje van 47 cm (zie foto's) en verspeelde ik zeker een 50+ beekforel na een drill van zo'n 3 minuten. De vis kwam zeker twee keer bijna uit het water met gevolg dat hij plots los schoot. Al bij al een goed resultaat vond ik ondanks de hoge waterstand.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Marco B

Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bert J.

Mooie vissen! Een superdag, zo te lezen! 
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Bert & Marco
bedankt, was inderdaad een topdag!
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

gijsie20

Prachtig Gino, mooie vangsten! Wel dunne vis die van 47cm?
Wordt tijd om mijn Jahreschein weer te verlengen met 5 jaar, zin in weer wat tripjes na dit soort beelden.

Nootjez

Prachtig!

Volgende week weer zelf voor een midweek naar de Kyll in Birresborn, met ons groepje dat is ontstaan hier op het forum. Zin in!

FSCHAMP

Quote from: gijsie20 on May 31, 2023, 16:32:29Prachtig Gino, mooie vangsten! Wel dunne vis die van 47cm?

Gijsie, het was nochtans een mooie vis, maar ik denk dat het op de foto niet te zien is omdat de vis gedeeltelijk in het water ligt, waar door je een vertekend beeld ziet (brekingsindex van water is verschillend van lucht).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

greg

Schitterend Gino, mooie diepe kleuren en wat een aantallen zeg!

Ik ben zelf met de hemelvaart naar de Kyll afgereisd, was weer genieten.
Net voordat ik weg wilde rijden, zag ik nog wat mooie kringen aan de oppervlakte.
Gauw nog even hengel uitgegooid en met de droge op een haakmaatje 16 deze 62 cm grote forel aan de haak geslagen en dat op een #1 met 12/100ste tippet.
Met een dril van zeker 5 min. was dit mijn grootste vangst op de Kyll !!

GENIETEN !!!  :D

IMG_20230520_180627 (2).JPG

Groet Gregory

gijsie20

Quote from: FSCHAMP on June 01, 2023, 10:42:53Gijsie, het was nochtans een mooie vis, maar ik denk dat het op de foto niet te zien is omdat de vis gedeeltelijk in het water ligt, waar door je een vertekend beeld ziet (brekingsindex van water is verschillend van lucht).

Sowieso mooi vis Gino!

Prachtige vangst ook zeg Gregory!

FSCHAMP

Quote from: greg on June 01, 2023, 14:47:59Gauw nog even hengel uitgegooid en met de droge op een haakmaatje 16 deze 62 cm grote forel aan de haak geslagen en dat op een #1 met 12/100ste tippet.
Met een dril van zeker 5 min. was dit mijn grootste vangst op de Kyll !!

GENIETEN !!!  :D

IMG_20230520_180627 (2).JPG

Groet Gregory

Dat is inderdaad genieten, ik had er eentje van 60 cm op de nimf enkele jaren terug op dat zelfde riviertje. Dat zijn inderdaad schitterende vissen en altijd mooi om te vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Wauw wat een klepper, ik dacht eigenlijk dat op de Kyll niet veel groters dan 40cm rondzwom maar dat moet ik bijstellen zie ik. 5 minuten voor zo'n bak op 12/100 vind ik heel scherp gedrild  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10