Roofblei aan de spider

Started by toppiedus, October 21, 2011, 20:50:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toppiedus

Afgelopen zondag, zonnig weer lekker temperatuurtje hoewel ik vandaag eigenlijk niet kon gaan vissen veranderde er wat in de planning.
Ik besluit om even een paar uurtjes naar de Linge te gaan, wellicht de laatste kans om nog eens droog te vangen.
Samen met Arno naar onze stek aan de Linge gereden, hengel optuigen en een kleine klinkhamer eraan.
Al snel weet ik de eerste voorn te vangen, helaas is het water zo vlak als een spiegel, ik zie dan ook regelmatig een vis draaien maar niet pakken.
Tijd om van vlieg te wisselen een kleine zwarte F-fly op haakmaatje 18 moet het gaan doen., wederom hetzelfde beeld af en toe wat vangen maar vooral kleine vis.
De vis is erg actief net onder de oppervlakte reden te meer om het eens met een spidertje te gaan proberen, nou dit was een juiste keuze in zo`n 2 1/2 uurtjes meer dan 20 roofbleitjes tussen de 20 en 25 cm .
ook Arno inmiddels gaan vissen met een spider weet er nog de nodige te vangen.

Morgen is het weer mooi weer maar nu neem ik kleine streamertjes mee eens kijken of Papa en mama er ook zitten!!!


christianvt

De Roofblei tijd is nu wel over....  :(

Maar mischien heb je geluk ;D

aalbrecht

waar ga je op de linge vissen ongeveer woon in geldermalsen.maar morgen zit ik op de nkf groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

toppiedus

Aan het begin , regio Huissen