Internetoplichters

Started by Bert J., August 31, 2011, 11:49:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Pas op, als je via marktplaats.nl artikelen besteld van een particulier en vooraf geld overmaakt!
Er is een oplichter actief en wij zijn er ook ingetrapt, samen met tientallen anderen.
Mijn vrouw was studieboeken aan het verzamelen via marktplaats.nl voor het nieuwe studiejaar
van onze jongste dochter. Allen het laatste boek kon ze niet vinden, dus plaatste ze een oproep ''gezocht''.
Gelukkig ging het bij ons om een klein bedrag, maar leuk is anders.

Dit ettertje van 21 jaar reageert voornamelijk op ''gezocht'' advertenties. Gebruikt verschillende namen en valse adressen.
(op de site hieronder staan al de namen en IP-adressen vermeld die hij gebruikt)
Maar hij gebruikt altijd dezelfde ING bankrekening 757133193. Hij reageert op boeken, auto-onderdelen, dvd's, computerspellen etc.
Het gaat voornamelijk om kleine bedragen, met uitschieters tot € 160. Als hij het geld binnen heeft, reageerd hij niet meer.
Dus als jullie geld overmaken aan een vreemde, even naam en/of bankrekeningnummer googelen.
Hadden wij ook moeten doen :-\

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1309884700
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Ja het adres en de rest is makkelijk te achterhalen, vaak zit er echter niet 1 persoon achter maar hele bendes die gebruik maken van gestolen id's en meer van dat soort zaken..

Het blijft toch inderdaad altijd oppassen. Zeker met grotere bedragen en onbekenden, probeer ik eerst via pro email en telefoon contact te krijgen. Tot nu toe is het bij mij steeds goed gegaan... Gelukkig...

Maar het blijft een kwestie van het 'goede' gevoel.... Anders zelf de spullen afhalen... Tsja


Sieger

bij

Bert,

heb je al aangifte gedaan bij de politie van oplichting. Als niemand aangifte doet dan blijft dit bloedzuigertje actief.

Gertjan

Gert

Tsja, wat zal ik er van zeggen...
Mijn identiteit is al een keer gekopieerd, ik heb al een keer een virtuele zoon gehad die bij mij kwam inwonen en die samen met mij een en/of rekening had, en vervolgens m'n rekening leeg natuurlijk. Genoeg informatie aangedragen bij de politie om een hele bende in een keer op te kunnen rollen. Inclusief bijvoorbeeld het bedrijf waarvandaan gefaxt werd (te zien aan het faxummer). Zegt de politie doodleuk: ach meneer, die fax kan wel gestolen zijn bij dat bedrijf.... Ga dan dan na sufk*tten! Maar nix hoor.
Kortom, goed dat je het meldt Bert, we moeten vooral ZELF alert en vooral wantrouwig blijven met aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn.

Groet,
Gert

PS
Daarom is het altijd goed om eerst je visspullen via dit forum te koop aan te bieden ;D

Plantje

Ongelofelijk wat zijn er toch een hufters!

Mij heeft het ook altijd verbaasd, dat als je geld overmaakt op een rekening en die persoon stuurt je geen spullen op daar geen werk van gemaakt kan worden. We hebben toch geen bankgeheim in Nederland?!? De politie moet dit toch met gemak even kunnen oplossen?!?

Quote from: Sieger on August 31, 2011, 12:09:40
Ja het adres en de rest is makkelijk te achterhalen
Is dat zo? Ik heb eens een tijdje een halve stalker gehad. Als ik daar in getrapt was had ik mijn relatie waarschijnlijk op het spel gezet. Bovendien had ik mijn bedrijf een erg slechte naam kunnen bezorgen als ik daar op ingegaan was. Ik ben toen ook wel eens gaan zoeken op IP adres, maar heel ver kwam ik daar niet  mee :(

Bert J.

Quote from: bij on August 31, 2011, 12:26:34
Bert,

heb je al aangifte gedaan bij de politie van oplichting. Als niemand aangifte doet dan blijft dit bloedzuigertje actief.

Gertjan

Jazeker. Al die gedupeerden op de site hebben aangifte gedaan.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Quote from: Plantje on August 31, 2011, 12:50:15
Ongelofelijk wat zijn er toch een hufters!

Mij heeft het ook altijd verbaasd, dat als je geld overmaakt op een rekening en die persoon stuurt je geen spullen op daar geen werk van gemaakt kan worden. We hebben toch geen bankgeheim in Nederland?!? De politie moet dit toch met gemak even kunnen oplossen?!?
Is dat zo? Ik heb eens een tijdje een halve stalker gehad. Als ik daar in getrapt was had ik mijn relatie waarschijnlijk op het spel gezet. Bovendien had ik mijn bedrijf een erg slechte naam kunnen bezorgen als ik daar op ingegaan was. Ik ben toen ook wel eens gaan zoeken op IP adres, maar heel ver kwam ik daar niet  mee :(

Wel hebben wel de wet op de privacy, maar justitie moet in principe gewoon de gegevens op kunnen vragen bij zwaarwegende gronden... Dat is 1 druk op de knop bij de financiële instelling. Probleem is echter dat die identiteit vaak niet klopt, is vervalst of gestolen etc. Zie Gert.... En dan is het vaak zoeken...

En volgens mij wordt dit ook nog veel te vaak afgedaan als te klein ( door justitie dan)....



Sieger

Plantje

Vroeg of laat willen die figuren hun geld toch hebben volgens mij. Ik zou zoiets niet eens bedenken!

Laatst met mijn ouders voor Sanne een bankrekening aangevraagd. Nou, dan moet je ook gewoon aardig wat invullen hoor!

Het recht in eigen hand nemen lijkt nog het meest voor de hand te liggen. Maar iets zegt me dat deze figuur alleen maar dingen op wil sturen. Als iets boven de 100 euro uitkomt ga ik het sowieso zelf halen.

bij

Quote from: Bert J. on August 31, 2011, 12:55:56
Jazeker. Al die gedupeerden op de site hebben aangifte gedaan.

het moet toch makkelijk zijn om een val op te zetten en die gast voor een paar jaar op te sluiten!!!!

HappyFisherman

En dan kost ie de staat (ons belastinggeld dus) zo'n slordige 600 euro per dag...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Ik blijf vinden dat ze gevangenen gewoon aan het werk moeten zetten!

Rossie69

Bert welk boek moet je hebben welke school opleiding eigenlijk he :)

mischien hebben wij hier dit nog liggen.
vmbo ofzo ? of hoger havo vwo universiteit

heb het ook al mee gemaakt,met een game 25 euro.

johannes

balen bert

goed dat je waarschuwd

QuoteIk blijf vinden dat ze gevangenen gewoon aan het werk moeten zetten!

Spoorrails poetsen  ;D ;D

Inderk

Bedankt voor de tip Bert!
Mijn vrouw is ook druk bezig met het zoeken naar studieboeken voor onze oudste dochter.

Ik zal het doorgeven!

En een ieder die dit overkomt, aangifte doen!
Ook al is het bedrag nog zo klein, het is diefstal.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


vliegvisgek

wat evert al aan gaf doe ik ook altijd voordat ik geld overmaak kan ik uw adress krijgen haal ik het op en dan zegt men ja of nee dan weet je genoeg he maar succes maar ben bang dat je er niks meer van hoort ja via de tros ooit  :-[

A{b}r{a}xa{s}

betalingen op internet handel ik bij voorkeur af via PayPal, dan heb je 'kopersbescherming' en kun je bij het in gebreke blijven van de verkoper, je geld terug claimen.

Bert J.

Quote from: Rossie69 on August 31, 2011, 16:11:25
Bert welk boek moet je hebben welke school opleiding eigenlijk he :)


Het boek wat we zoeken is Loopbaan en Burgerschap voor de opleiding onderwijs-assistent.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

denk niet dat het hier in bezit is.

:)