Topic voor vragen die niet echt een topic nodig hebben.

Started by Joost S., March 13, 2013, 21:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger



Sieger

Joost S.

#101
Thanks, wordt allemaal gewaardeerd, ;-).

Joost S.

#102
Ik heb de connector vast gemaakt met de uv knot sense. En heb er nu wel vertrouwen in. Zit goed vast.

Heb het inderdaad onder een kleine zonnenbank gedroogd. En dat gaat goed. Was vrij snel droog.

Ik kan in principe beginnen, heb alles nu. Ga alleen nog een hengel halen. Heb nu een oude tweedelige om te oefenen.

En als advies kreeg ik de tfo bvk. Maar ik ga denk ik voor de tfo mangrove. Veel over gelezen en in de vergelijking komen de pluspunten mij goed uit. Is ook iets goedkoper.

Maandje of twee uiterlijk,  dan wil ik hem bestellen. (Ga ik bestellen, wil hem morgen al ;-) )

FlueFisker

Broeders,

Binnenkort wil ik eens een keer met een bellyboat gaan vissen.
Heb op bellyboat.nl gezien dat ze er ook bellyboten verhuren dus dit ga ik zeker eens doen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het huren van een boot van die site?
Zijn bellyboten een beetje handzaam in ingepakte staat? Ik hoop er de guideline drifter te kunnen huren, mocht ik tot aanschaf over gaan dan lijkt dit me een goeie boot voor een fijne prijs met een goed drijfvermogen. 
Of raden jullie een andere aan die rond dezelfde prijs zit? Zou er namelijk ook nog een waadpak en flippers bij moeten kopen dus veel duurder kan ik het niet hebben.

Groeten,

FlueFisker.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

FSCHAMP

Ik ben in het bezit van een Guideline drifter en dit is best wel een goede BB voor zijn prijs. 
Ik heb hem wel 2de hands gekocht voor zo'n 175 euro en hij was maar 5 maal gebruikt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

@Fluefisker, Wbt handzaamheid van een bellyboat. Ik heb de hele handel; boot, pomp, en flippers, in een grote sporttas.Dus, dat is best handzaam.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FlueFisker

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Joost S.

#107
Even een kort vraagje mbt de gesloten tijd.

Je mag dan een vlieg van 2,5 centimeter hebben.

Ik doe als verklikker een klein drijvend foam vliegje. Daaronder aan een tippet een klein nymphje.

In de gesloten tijd, moet ik die beide vliegjes bij elkaar op tellen als lengte? Of telt dat dan als 2 x kleiner dan 2,5 centimeter, en dat mag dan gewoon?

Gert

Leuke vraag ::goodjob::

Maar ervan uit gaande dat je niet van plan bent om een snoek(baars) op 2 vliegen tegelijk te vangen lijkt het me duidelijk dat je ze NIET bij elkaar op moet tellen. En eveneens lijkt het mij niet de bedoeing dat je ZO ondiep vist dat alleen JIJ van mening bent dat het 2 losse vliegen zijn ;)

Groet,
Gert

Beertje

Het is denk ik duidelijk; de vlieg mag niet groter zijn dan 2,5 cm. als er geen beperking op het aantal haken is, dan geldt dat voor elke haak (vlieg).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.


defan

ik heb een vraag .
ik heb sinds enkele jaren een leesbril nodig om een vliegje of nieuwe tippet aan te knopen , die hang ik dus met een touwtje rond m'n hals net zoals ik doe met mijn zonnebril , en die twee brillen rond m'n nek vind ik vervelend , k'heb wel eens gedacht om een voorzet leesbril (bestaat dat ?) op mijn zonnebril te zetten maar dat wordt wss. te donker om fantsoenlijk een vlieg aan te knopen !
misschien een domme vraag , maar hoe doen jullie dat ?

Rena

Hiervoor gebruik ik "flip focals", een opklap leesbril die aan de klep van mijn pet is bevestigd.
Dit is voor mij een ideale oplossing, aanbevolen  8)

Hilco de Visser

Ik heb zowel mijn zonnebril als mijn leesbril aan een koord om mijn nek. 

Echter heb ik er altijd 1 op mijn hoofd dus hangen er nooit 2 te bungelen.

Dus 2 brillen om kan wel ..................

defan

Bedankt mannen !
De flip-focals zouden mss. een oplossing kunnen zijn.

@ Wilco
Zo doe ik het natuurlijk ook , maar ik ervaar het als vervelend (zal mss. de leeftijd zijn )  ;)
En wanneer ik even een uurtje ga vissen in de buurt, laat ik de hele zooi in de auto liggen , steek een vliegendoosje in m'n achterzak , wat tippet materiaal en wat klein spul in een andere zak ,en een onthaker+lijnknipper aan een touwtje rond m'n......juist ja .  :)

catchem

Zo ging ik ook vaak op pad, maar waar laat je dan je vergunning? Ik stopte hem dan in mijn laars, maar als het echt lekker weer is ga ik liever vissen met koelere schoenen. Boekje past niet in een broekzak.

BV

@ defan

Wie moet er nu boos zijn?

Hilco of Wilco?

Wilco


defan

 sorry , ik had mijne bril niet op .   ;D

MarcelN


Joost S.

#120
Voor mijn verjaardag een dagje forelvissen gekregen.  Heb hier een paar vragen over.

Zit zelf ook te zoeken, maar weet niet goed hoe die forelputten heten. Dus lastig.

Maar ik woon in Breda, heb een auto ter beschikking. Ik zoek een vijver waar je met een vlieghengel mag vissen, maar ook met een werphengel, voor mijn broer.

Welke opties heb ik dan, die hier een beetje in de buurt van Breda liggen? Of wordt het sowieso wat verder weg voor een fatsoenlijke vijver?

Als ik de actieve topics zie, dan is de eemhof en baggelhuizen wel een beetje favoriet hier geloof ik. Is alleen niet echt in de buurt.


(Ik ga zelf ook nog verder zoeken, ben me ervan bewust als je goed zoekt je alles zelf kan vinden. Maar.... Een tip is nooit weg ;-) )


Ps. Ik zag mezelf niet bij de jarigen terug, heb ik dat dan verkeerd ingesteld? (Niet erg hoor ;-) )

Gert

Deze is vlak bij jou:
Forellenvisvijver "De Biesbosch"
Draepkilweg 2a
4251PK Werkendam
tel. 0183-501372
http://www.forellenvisvijver.nl/

Ben er zelf nooit geweest, maar een (zowel werk- als vliegvis-) collega wel vaak. De reden dat hij daar liever naartoe gaat is dat je er niet apart bij hoeft te betalen als je vis meeneemt, in tegenstelling tot bijv. de Eemhof.

Groet,
Gert

Joost S.

Ja, die had ik gezien. Maar op 1 of andere manier trekt die me niet zo.

Maar ok, ga eens googlen op die vijver, kijken of ik wat reviews kan vinden. Dankjewel.

Gert

En anders is De Ruygenhoek ook een optie misschien.

Joost S.

#124
Die kon ik nog niet. Nu je het zegt komt de naam me wel bekend voor, zal van het forum zijn.

Thanks.

Edit.

Utrecht... Hmmm..... Ok.... Dat is een serieuze optie.