Welkom fairplay

Started by Vliegvissers.nl Team, June 06, 2013, 09:01:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo fairplay welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


MarcelN

Hé welkom, klinkt goed die naam ::goodjob::

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

fairplay

Hoi mede vliegvissers, ::new::
zal me even kort voorstellen.
Vanaf mijn 13e vliegvis ik.  Eerst weliswaar zonder echte vliegenhengel, maar meer door dooie vliegen aan een haak via de werphengel van de brug te laten zakken, tot de hedendaagse manier met een echte vliegenhengel en toebehoren. Mijn eerste echte vliegenhengel was trouwens een  Hardy Benelux die ik pas na mijn vakantiebaantjes op 15e jarige leeftijd kon kopen.
Het feit dat ik me hier nu aanmeld komt mede door mijn zoon, die blijk geeft van dat hij het vliegvissen ook leuk begint te vinden. Moet ook eerlijk bekennen dat het vissen bij mij al een tijdje op een lager pitje stond, door diverse oorzaken, zoals kids, andere sporten. Maar nu door het enthousiasme van mijn zoon, begint het weer te kriebelen. Ik viste weliswaar elke jaar nog wel, maar niet meer zoals vroeger. Klinkt bekend ::)
Buiten het vliegvissen, bouw ik ook graag hengeltjes af.
De hengels waar ik momenteel mee vis zijn een van diverse pluimage. Ik heb geen voorkeur voor merk, maar wel voor de actie, buiging en gevoel van de blank.
Ik vis dan ook met diverse blankies. Mijn favorietje is een omgebouwde orvis grafiet blank #2/3 240cm. Met oversteek pensluiting. Geweldig hengeltje. Komt uit de zaak van Henk Peeters, jullie vast wel bekend. ;) Daarnaast heb ik een Handyfish(denk duits, misschien sportex) boterzacht blankie #2 240cm, als goede tweede. Dan verder nog diverse glas hengeltjes als Jan Schreiners, fenwickies, fibatubes etc.
Ben momenteel bezig met een #2, 10fts, aangeschaft via de Bulgaarse vliegvis company aldaar.
Mooi groen blankie met mooie actie. Ben zooo benieuwd hoe die gaat werpen en vissen. :D
Zou kunnen doorgaan voor een dure orvis blank  ::wtf::
Zojuist nog een 1.80 #4 hengeltje gemaakt van een bruine glasblank die ik nog van vroeger had overgehouden. Voor de mini riviertjes in Bretagne.
Maar dan nu mijn favoriete vis.
De ruisvoorn. (vanwege vroeger dat ik 13 was, denk ik) Maar ook die bruine forelletjes die ik in een stroompje zie staan. Dat vind ik prachtig.  Ik vis ook bijna altijd puur op zicht. Ik kan uren langs water lopen, om uiteindelijk maar 5 minuten te hebben gevist.
Ik zal dit forum gebruiken om misschien wat te vragen, om misschien eens een meeting te bezoeken, of om eens wat foto's te plaatsen van misschien mooie vis momentjes.
Maar voor alsnog heb ik heel wat te lezen. Om weer een beetje in de flow te komen. Ik geniet van jullie verhalen.
Goede vangst iedereen
George

Gerrit72



George  ::welkom::

Mooi voorstel verhaal! Veel plezier op dit forum!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

Zo, dat is nog eens een binnenkomer.

1 post en al gelijk een mooi verhaal.
Doe je goed fairplay,  ::top::

::welkom::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Welkom en een mooie eerste voorstelling.... Heel veel plezier hier....  ::goodjob::


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...