Gezocht voorbeelden van Montage van fishfinder op Belly Boat

Started by FSCHAMP, December 14, 2014, 15:38:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

Zeg ook niet dat je geen ervaring heb Gino

Ik heb zo weinig mogelijk op mijn BB.
Wat er niet op zit .
Zit ook niet in de weg zeker op groot water met veel wind. (ovm of grote rivieren)

MarcelN

Blijkbaar ben je rechtshandige werper, wat een bende zeg, hoe langer ik ernaar kijk....ik wil nog wel eens goochelen met mijn worp/lijn, dat gaat hier niet meer lukken.

enne..ik heb even naar je accu gekeken, maar ik gebruik een Li-Ion accu van afm. 13x7x2cm en die's al 10 Ampére en super licht, heb je een electro motor eraan hangen ofzo?

FSCHAMP

Heb je al eens van spoel gewisseld als je op groot water zit in een belly boat?  Dan zal je blij zijn dat je een opgetuigde hengel hebt waar je nog enkel de vlieg(en) moet aanzetten.
Ik ken al genoeg personen, die zo al een spoel zijn kwijt geraakt omdat ze het toevallig lieten vallen.

@ Marcel : Inderdaad ik ben een rechtshandige werper vandaar dat alles aan de linkerkant staat.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Dat ben ik met je eens Gino w.b.t dat wisselen ook mijn angst ::) maar ik vis met de BB hoofdzakelijk op het OVM en dan is dat de zinklijn, zodra ze droog/drijvend zijn te vangen zit ik liever in de ondiepe bakken te jagen op mijn manier en is veel mooier dan vanuit een BB geloof me.

sjoerd

Mooie constructie Gino. Ben echter wel benieuwd hoe je dat met de transducer doet. Bij het neerzetten van de BB zal die de grond raken en kan daardoor evt beschadigen. Ik zie nl niet zo snel de mogelijkheid bij jou om die opzij weg te kantelen en dat is toch wel erg handig hoor. Ook bij het in en uitstappen in het water met al die stenen langs de oevers.
Sjoerd

p.forel

Twee shooting head mapjes en ik kan elke water en vis aan.

Hengel in specialkoord dus die raak ik nooit kwijt .

Fishfinder neem ik alleen met op nieuw water.

Gps voor hotspots gaat wel elke visdag mee.

FSCHAMP

Sjoerd,

ik kan het stuk demonteren. Het is voorzien van een bout en vleugelmoer, waardoor ik het stuk gemakkelijk in één van de zijvakken van mijn belly boat kan steken. De kabel zit in de buis en is lang genoeg. En liever een bout en een vleugelmoer kwijt dan een spoel van mijn reel (scheelt een stuk in je portemonnee)

@p.forel : Ik vis niet graag met shooting heads, dus ieder zijn meug zeker.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Het camera statief en de hengelsteunen kunnen, omdat ze eveneens bevestigd zijn met bout en vleugelmoer, gemakkelijk verwijdert worden, voor het geval dat ik er geen behoefte aan heb.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel


sjoerd

Zolang er geen haak (lees vlieg of kunstaas) aan de lijn zit , geldt dit niet als een opgetuigde hengel!!


zie onderstaand stukje uit Visserijwet/regels

N.B. het verbod geldt volgens het tweede lid van art. 10 niet als het vistuig zodanig is verpakt of in zodanige toestand is, dat direct gebruik daarvan niet mogelijk is. Dit is bijvoorbeeld het geval als de hengel is verpakt in een foedraal of als de haak ontbreekt. In het laatste geval is overigens ook geen sprake meer van een hengel volgens de definitie in artikel 1 van de Visserijwet 1963.


Sjoerd

FSCHAMP

Bedankt Sjoerd  om het op te zoeken, nu ben ik helemaal gerust gesteld.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ik heb net het volgende gelezen in de gezamelijk lijst van wateren op pagina 3 :

In deze wateren mag door de houder van de VISpas worden gevist met maximaal twee hengels (welke ten hoogste zijn voorzien van drie stuks één-,
twee- of drietandige haken) voorzien van alle wettelijk toegestane aassoorten (Let op: ook het langs de waterkant voorhanden hebben van meer dan ,twee volledig opgetuigde hengels is verboden).

Dus ik mag twee volledig opgetuigde hengels op mijn BB hebben en een derde, indien er geen haken aan zitten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel


Bone F

Nog een tip. Gebruik de 14V li-ion accu van je schroefboormachine dat scheelt weer gewicht. Je moet wel ff een aansluiting in elkaar knutselen.


Twan

ik heb deze http://www.hobbyking.com/hobby%20ing/store/__8932__Turnigy_2200mAh_3S_20C_Lipo_Pack.html
voor bijna 7 euro, 48 uur nonstop stroom op je fishfinder. ik gebruik hem ongeveer 8x dan moet ik hem opladen.

zeer lichte batterijen. je kan er ook voor ongeveer 3 euro een oplader bestellen.

MarcelN

LiPo is inderdaad het mooiste qua formaat/prestatie, maar lastig te laden of met speciale 'balancers' die ik wel heb hoor, de betere modelbouw laders doen alles :P maar niet zomaar met simpele laders mee klooien met LiPo=explosief goedje dan  :-X

hvbuel

Let inderdaad op met LiPo batterijen, ze zijn heel anders als 'normale' oplaadbare !
Lipo's zijn krachtig maar hebben zo hun eigen eisen (geen wensen, maar eisen!).
- Laden alleen met een speciale LiPo lader en altijd onder toezicht !
- Je mag ze NIET compleet leeg trekken, dan gaan ze kapot, het minimale voltage verschilt per lipo en is afhankelijk van de interne opbouw van de lipo (hoeveelheid cellen)
- Een beschadigde LiPo (gedeukt, opgezwollen) is een potentieel gevaar, niet meer gebruiken !

Een betere optie zou een LiFePo4 accu zijn, die vereisen ook een speciale lader maar zijn veel minder gevaarlijk.
LifePo4 is een Lithium-ijzer-fosfaat accu..
Conrad verkoopt ze in NL, maar erg duur, zelf koop ik mijn accus bij Hobbyking, veel goedkoper, en die hebben ook de juiste laders.

LiPo heb je eigenlijk alleen nodig voor hoge stromen, maar een visvinder zal die niet trekken.
Met hoge stromen bedoel ik dan 80A, dat is wat mijn Zelfbouw Quadcopter trekt bij vol gas en dan is dat nog weinig in modelbouwland.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Twan

Quote from: hvbuel on January 05, 2015, 10:43:11
Let inderdaad op met LiPo batterijen, ze zijn heel anders als 'normale' oplaadbare !
Lipo's zijn krachtig maar hebben zo hun eigen eisen (geen wensen, maar eisen!).
- Laden alleen met een speciale LiPo lader en altijd onder toezicht !
- Je mag ze NIET compleet leeg trekken, dan gaan ze kapot, het minimale voltage verschilt per lipo en is afhankelijk van de interne opbouw van de lipo (hoeveelheid cellen)
- Een beschadigde LiPo (gedeukt, opgezwollen) is een potentieel gevaar, niet meer gebruiken !

Een betere optie zou een LiFePo4 accu zijn, die vereisen ook een speciale lader maar zijn veel minder gevaarlijk.
LifePo4 is een Lithium-ijzer-fosfaat accu..
Conrad verkoopt ze in NL, maar erg duur, zelf koop ik mijn accus bij Hobbyking, veel goedkoper, en die hebben ook de juiste laders.

LiPo heb je eigenlijk alleen nodig voor hoge stromen, maar een visvinder zal die niet trekken.
Met hoge stromen bedoel ik dan 80A, dat is wat mijn Zelfbouw Quadcopter trekt bij vol gas en dan is dat nog weinig in modelbouwland.


Sent from my iPhone using Tapatalk

handig om te weten. hier had ik geen idee van. thnx

FSCHAMP

Vandaar dat ik voor een gewone batterij gekozen heb en al bij al weegt deze nog niet zoveel en is ze ook nog niet zo groot.  Misschien dat de foto een ander idee geeft,
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rena

Hei Gino,

Je brengt me wel op een idee met de pijp enz.
Ik ga niet de hele stellage maken, maar heb wel inspiratie om hengelsteunen te maken voor mijn kajaks en BB (overigens ook een GL).

TL Peter


FSCHAMP

Rena, de stellage zoals jij dit noemt, is voor de bevestiging van mijn action camera, die ook gewoon kan weghalen omdat ze bevestigd is met twee bouten en twee moeren.

Ik wil de stellage dus gebruiken om mijn vangsten te filmen tijdens het vissen/drillen van een vis.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Ach Gino, in de praktijk film je zelden, ik heb ook al die camera's, of je moet heel veel vis vangen of aanbeten krijgen, dan pas ga ik hem aanzetten.
Mooiste is als ze je streamer missen en dan aanzetten, zelfs dat vergeet ik. :-[


FSCHAMP

Marcel,

als het mooi weer is film ik toch regelmatig mijn vangsten, nu voor het snoeken is het me in 2014 nog niet gelukt omdat ik steeds regenweer had en dan trekken de filmpjes op niet veel.  Meestal zet ik de camera op nadat ik de haak heb gezet en ik heb toch zoal wat beelden van het zeebaars vissen.  Nu, met de BB hoop ik constand te filmen, heb immers recent verschillende batterijen bij gekocht voor mijn camera en met zo'n batterij kan ik toch zo'n 2 uur filmen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>