Old school

Started by RiverHunter, May 24, 2015, 19:13:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RiverHunter

Ik heb een reeltje met volgens mijn een silkline erop, weet niet hoe ik hem moet behandelen/schoonmaken. Heeft er iemand ervaring hier mee.

Gr, Ron. 
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Zweden1963

Hej Ron gewoon een sopje van groene zeep en een spons is voldoende.
Rein.

RiverHunter

En dan? invetten met???
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Raymond

::wtf::

RiverHunter

Raymond, jammer dat je gelijk zo reageerde ben op het forum gewend dat we elkaar helpen. Zelf had ik ook al deze sites gezien, ze maken het alleen zo moeilijk met de uitleg. op het forum kon ik zelf geen topic vinden hier over, dan is het toch niet te veel gevraagd om info, iedereen kent mij , zit al jaren en jaren op dit forum, maar de sfeer is behoorlijk gezakt. Misschien zitten ze daarom wel meer op facebook?????
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

bij

riverhunter,

gewoon je vragen stellen op dit forum. Wellicht krijg je dan ook je ook ervaringen over het produkt.

JB

Ron,
Ik zou zeggen niets van aantrekken en gewoon je vragen blijven stellen.
En werd er nu gereageerd met kennis en kunde, nee alleen aantonen dat het het op het WWW te vinden is. Alsof je hier niets meer mag vragen! Maar zo blijf je natuurlijk wel VIP :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

RiverHunter

Zo klink het al weer als oud vertrouwd :) Ben heel blij dat ik zo'n setje te pakken heb gekregen, maar weet er helemaal niets van. Dus zat op internet te surfen, krijg daar veel over reinigen, met allerlei spul. Maar hoopte dat er iemand zou roepen, ik heb ervaring met dit spul. Ik weet niet welke lijn het is, de Aftma?? Silk lijnen waren toch WF-F toch??? tenminste dat dacht ik. :o

Hij is donkergroen van kleur, en plakkerig en dat klopt niet dacht ik. Dus zou mooi zijn als er iemand die er mee vist, kan vertellen hoe en wat te doen. ::hulp::
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

p.forel

Ron vervlogen tijden kan je niet terug halen leer er mee leven .

Sieger

#9
Als het een echte oude zijden lijn is, dan zal het in veel gevallen een DT-lijn zijn Ron. Vissen met een zijden lijn is (vind ik) fijner dan met een plastic lijn. Die doen het ook uitstekend hoor en ik vis er ook nog steeds mee, maar zijden lijnen zijn dunner in dezelfde aftma maat. Ze zijn bij meer wind makkelijker te werpen (snijden beter door de wind).

Nadeel is dat er veel meer onderhoud aan zit en dat je ze echt goed moet behandelen anders zijn ze zo weg.
Check eerst eens of er witte puntjes op zitten. Dat duidt op schimmel (niet droog opgeborgen). Als die er niet opzitten dan is dat al heel mooi.

Schoonmaken kun je met Thinner doen, daarmee haal je de meeste rommel wel weg. Daarna in een lauw-warm sopje goed wassen en spoelen. Dan heel goed laten drogen.
Voor je gaat vissen de lijn behandelen met Rode Mucilin. Geen vet met siliconen gebruiken. Goed invetten tot de lijn verzadigd is en vissen...

Na elke visbeurt moet de lijn uitgehangen worden om te drogen... That's it... niet moeilijker maken dan het is.

Zou het reinigen met thinner maar heel af en toe doen (bv aan het seizoenseinde) is vaak ook helemaal niet nodig. Pas als er zoveel vuil op zit en de lijn niet meer glijdt....

Overigens staat dit inderdaad ook allemaal in de links die Raymond heeft gepost ... ik doe er nog 1 bij... daar staat vrijwel alles op 1 pagina...
http://www.silkflylines.com/index.php?care


Sieger

RiverHunter

Bedankt Sieger, de lijn is plakkerig en is donker groen tot zwart. Ik had al een idee dat het een DT is, maar kan de lijn dikte echt niet inschatten, maar vermoed dat het #4, 5 of zelfs #6? De websites had ik al gezien, er is echt heel veel te zien, daarom zach ik door de bomen het bos niet meer. De lijn zat op een MilWard reel, echt een oudje. Maar ik denk dat ie niet compleet is, en mis ik een onderdeeltje bij de ratel, plus twee schroefjes achter op de reel, zit trouwens wel schroefjes in alleen te lang. Misschien weet je waar ik daar voor terecht kan, ben al aan het zoeken geweest, maar helaas.

Gr, Ron.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Sieger

Plakkerig mag de lijn niet zijn, wel kun je goed voelen dat er vet op zit... Ik zou hem schoonmaken en opnieuw invetten...

Over de reel kan ik je niets vertellen. Miljard was een van de vele makers van vliegvis spul in de UK. Misschien kan de eigenaar van deze site je iets vertellen. Verzamelt en verkoopt veel 'ouwe meuk'....  ;)

http://www.vintagefishingtackle.co.uk


Sieger

RiverHunter

Sieger de persoon in kwestie,  verkoopt alleen op Ebay compleet gerestaureerde reels en heeft geen onderdelen.

Ik heb een postje geplaatst hier op het forum, misschien heeft iemand ergens een oud reeltje liggen, met mogelijke onderdelen.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-