Onderlijn voor de Snoek

Started by mertens63, September 03, 2011, 21:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mertens63

Dit is wat moois voor de snoek: KNOT KINKY.

Nickel-Titanium en er zit rek op.

Perfecte onderlijn die niet kinkt,

en die je zo kunt knopen.

http://www.aquateko.com/

Te koop in Zwolle bij de vliegviswinkel.

Greetzz
John

Rossie69

otter is weg

wel een een fly en spin

maar heb het in handen gehad mooi spul.
als je van rek houd of ?

moet het testen,alleen ik ben geen plat swaffel visser :)

mischien voor de kok uut de voart.


A{b}r{a}xa{s}

Ik heb een poos terug, in een vlaag van verstandsverbijstering waarschijnlijk want ik ben eigenlijk ook geen snoekvisser, toen ik wat streamers had gemaakt, aan de gang gegaan met onderlijntjes maken. Dit spul ken ik niet, maar andere 'knoopbare onderlijn' vond ik geen succes.
Ben toen uitgekomen op titaniumdraad waar je met wat 'knijpwerk' sleeves op kon zetten om warteltjes er aan te maken.
Je moet die sleeves wel goed bij de passende dikte van de titanoumdraad uitzoeken....  ::blozen:: ....en goed vastknijpen, maar dan zit het echt vast.
Had een hele verzameling gemaakt..... nu alleen nog eens in de praktijk uitproberen.  ;D

Rossie69

nou ben wel een vliegvisser,geen snoeker met de streamer,dat blijkt

maar dit spul,kan je knopen met je vingertjes.
en ziet er echt cool uit.

alleen die blikseme mertens wil me niet ff een prototype doen.

maar is mooi spul,zal zekers in de handel gaan.

oja heb er geen aandeel in,maar heb het zelf in handen gehad.
Mertens mischien zelf even een kort filmpie maken van dat draad,hoe je het maakt en hoe de rek is ?


mertens63

Had het maar gevraagt Henk, dan had je een stukje kunnen krijgen.
Maar heb het zelf getest, echt het werkt perfect super licht en een prima rek en niet kinken, wat ik ook deed.
Kost een paar centen, maar je doet er verrekte lang mee. Hi, zat 2x in de boom vast en nog niet kinken met die dikke streamers.
Je kunt het echt gewoon knopen, ik zal er een foto van maken.

Greetz
John



mertens63

hier een fototje



Filmpje kan ik helaas niet maken maar wel een foto, film staat op de link.

Greetzz John

jelle

hoe zit het met metaal moeheid,
Ik had zelf op maat gemaakte staaldraadjes, perfect voor aasvisjes, maar met de vlieghengel knapten
ze spontaan af na een paar uren swiepen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

mertens63

Quote from: jelle on September 04, 2011, 09:51:45
hoe zit het met metaal moeheid,
Ik had zelf op maat gemaakte staaldraadjes, perfect voor aasvisjes, maar met de vlieghengel knapten
ze spontaan af na een paar uren swiepen

Geen last van gehad met het testen en bij het zwiepen, blijft als nieuw.

Greetzz John.

Henkie

Ziet er goed uit. Ik heb laatst knoopbaar spul gebruikt, maar dat begon na een paar worpen te kringelen. Toch maar weer titanium gaan gebruiken. Of is 2 Kinky 2 Knot al ergens (via internet) in Nederland te krijgen?

Rossie69

hahaha had ik moeten zeggen mertens,aanbieden mag ook wel ;)


brian

ja had het gezien ( en gehoord) bij fly en spin. jemig wat een kabaal kun je beter je oorkappen erbij opdoen haha nee valt mee maar heeft zo'n raar piepje

mertens63

Ik vind het mooi spul, en het werkt naar tevredenheid.

Groet John

Rossie69

ligt er ook weer aan wat voor fluiters je eraan knoopt natuurlijk.


hendri

Quote from: brian on September 05, 2011, 13:50:48
ja had het gezien ( en gehoord) bij fly en spin. jemig wat een kabaal kun je beter je oorkappen  erbij opdoen haha nee valt mee maar heeft zo'n raar piepje

wat bedoel je eigenlijk? maakt dat onderlijnmatriaal geluid?? :o

Rossie69

meestal komt dat fluiten,van een te zware streamer of uitsteeked objecten op je vlieg of streamer.

lijkt mij sterk dat het van die leader komt.


hendri

ik vond het ook al zo raar. 8)

vliegvisserdorian

ik gebruik nu 35/00 fluorocarbon is dit dik genoeg om een snoek op te kunnen landen of moet dat dikker?

Rossie69

ja hoor.maar wel controleren na elke vangst.
want tandjes slopen dat ook wel :)

Sieger

Ik gebruik zelf een Intermediate Polyleader van Airflo... daar zit een titanium onderlijntje met wartel aan vast gemaakt.... Zijn niet spotgoedkoop, maar ik doe al bijna 3 seizoenen met 1 leader (ja ik vang er ook mee...) dus valt op zich mee...

Zijn o.m. te koop bij Dijckers: http://www.dyckers.com/Airflo_Polyleaders/Airflo_Predator_7_Clear_Int._Titanium


Sieger

hendri

Quote from: vliegvisserdorian on September 12, 2011, 21:00:29
ik gebruik nu 35/00 fluorocarbon is dit dik genoeg om een snoek op te kunnen landen of moet dat dikker?

ik neem aan dat je ook gebruik maakt van een titanium onderlijntje of een pinstang? alleen 35/00 kan zonder probleem kapot gebeten worden. ;)

brian

Quote from: hendri on September 11, 2011, 13:15:32
wat bedoel je eigenlijk? maakt dat onderlijnmatriaal geluid?? :o

Ja dat spul heeft rek en maakt geluid. Dus niet de streamer ofz

Arno

Klopt dat het spul lawaai maakt maar nu was er afgelopen donderdag op de club ook iemand die dit spul gekocht had en
daar mee stond te pochen komt er een jongen aanlopen draait het om zijn vinger en trekt het lusje door zodat het lusje
steeds kleiner word en dan hoef je niet eens meer te trekken of het is al door de midden gevallen. Dus let wel op met knopen enz.
want dat gaat je snoeken kosten.

Gr. Arno

hendri

hmmmm das nix te best dus. ik hou het bij spinstangen en titanium. ;)

Rossie69

 :D

zeg niks meer verder hahahaha.

hou het wel bij een stukkie Amnisia

hendri

amnesia voor snoekonderlijn henk?? gewoon dat zwarte spul waarvan je voor het karpervissen de stiff-rigs maakte?