Eindelijk naar buiten... de Ronde Bleek...!

Started by Sieger, January 08, 2011, 21:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Quote from: Sieger on January 20, 2011, 23:11:12
grote PANG dwars door de leader... (beetje te fanatiek aangeslagen denk ik...)
::badgrin:: Toch een lichtere hengel gebruiken???  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: vliegvisgek on January 20, 2011, 20:47:57
zaterdag gaan we er heen met 3 man maar ik heb wel 2 vlotten gehuurd want met 3 man op 1 vlot lijkt me niks en voor mijn bb nog te koud daar maar wat ik eigenlijk wilde vragen kun je er met een goede strakke 6 ook uit de voeten zoja mooi zo nee dan gaat mijn nieuwe  lat mee die kan het zekers aan :P

Jeroen, het KAN wel met een #6 hoor, voor de gemiddelde forel die je daar vangt (60-65 cm). Ik vis er zelf ook wel met een #6 met een droge vlieg, en een #7 met nimf of streamer. Maar als je er echt een grote jongen aan krijgt is een #6 eigenlijk te licht vind ik. Ik heb nooit een zeeforel eraan gehad, maar die zullen ook wel sterk wezen. Het verschil is volgens mij de diepte. Als je wadend vist in Denemarken zal het geen 8-12 meter diep zijn ;D. En dat is het op de Ronde Bleek wel. Als de vis de diepte ingaat is het een ander verhaal.
Dus we zijn benieuwd!
Veel plezier en goede vangst.

Groet,
Gert

vliegvisgek

rossie komt goed met mooie foto,s en hopende forel er op en gert en sieger dank je voor jullie info vissen met 21/00 fluor carbon moet lukken he als ik het zo lees nou mannen jullie horen zekers van mij en pino hoe het was zaterdag ::) ;)

en stiekem nog een vraagje wat zou wel eens een goede vlieg kunnen zijn buiten de favo streamer van mij om  :-*

Sieger

Ik had alle aanbeten op een Olijfgroene Wooly Bugger, Jurgen ving zijn vissen op een Grote Rode Bloedworm (met van die losse wiebelende uiteinden...)....


Sieger

Raymond

Nou zeg, ik word wel geprikkeld door dit topic. Ik ga op korte termijn ook eens vissen op de Ronde Bleek, zeker weten...  ;)

vliegvisgek

olive groene streamers en zwarte streamers werken bijna altijd wel op forel mocht dat niet werken tja dan ga ik van alles en nog wat proberen toch van glas tot zinklijn en glastip en als dat niet wil tja dan zullen we wel weer bijna naar huis toe gaan  ;D

en foto,s en versalg komt er hoor neem hem nu echt mee het foto toestel  ::)

Rossie69

jeroen heb je je camera al in gepakt ????
help je wel ff  ;D

dryfly

Ik gebruik daar vaak wooly buggers en Boobies (wit, zwart en olijf), Buzzers, blobs en bloodworms. Ook vang ik daar vaak met goudkop pheasant tails en hears ears en vorig jaar 31 jan (toen lag er ook ijs) het ik er vijf gevangen aan een Red tag. Zelfs een eenvoudige droge kan dus daar goed zijn in de winter.

Veel succes, ben inderdaad benieuwd naar de foto's.
Ne pas pipi contre le vent

vliegvisgek

Quote from: Rossie69 on January 21, 2011, 18:32:32
jeroen heb je je camera al in gepakt ????
help je wel ff  ;D

komt goed als ik mijn hengel maar niet vergeet en dry fly qwa vliegen heb er wel zoveel dat er vast wel iets bij zit waar ze zin in hebben  :P teminste hoop ik ;)

dryfly

@ vliegvisgek: daar ben ik bij de meeste mensen van dit forum ook niet bang voor. Bij mij niet normaal hoeveel vliegen ik altijd mee probeer te zeulen.
Ne pas pipi contre le vent

vliegvisgek

zal vanavond affe verslag maken met wat foto,s want moet nu zwemmen met mijn dochters he ;)

Rossie69

ja lache,pa moet zwemmen :)
hebben ze eindelijk een dag geeist hhahaa

vliegvisgek

ja henk soms moeten die dingen ook gebeuren he maar ga morgen weer lekker vlieglat krom trekken heledag :P :P