Mistra

Started by FSCHAMP, January 06, 2012, 21:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wilco

Hans-oet-remunj. FF een beetje of topic maar dat mag wel. Kom jij ook op de binddag 21 januari in Apeldoorn ??? Veel mensen vinden het prettig om een gezicht te hebben bij een naam.

Hans-oet-remunj

Hi Wilko

Nee ik kom niet, ik maak liever van afstand en anoniem de mensen de pis lauw  8)

ff serieus, het is een flinke afstand, tijd is druk, en ben niet iemand die de hele dag op vliegjes zit te prutsen. Bindt zelf voornamelijk om te vissen, puur binden is niet meer zo mijn hobby, hoewel het bij vlagen nog wel eens terug komt..... bovendien zijn er in die periode een paar beurzen (ook niet echt voor de duer, bv charleroi) dus zal ik moeten kiezen....

Wellicht dat ik wel tzt voor een OVM/Rondebleek dag of op een 2 handige spey workshop te porren ben. Zal dan wel een sticker op mijn voorhoofd plakken ter herkenning  ;)   (of was het nu een kogelvrij vest voor na de herkennignsfase ?)





Gert

Muizen zouden aantrekkelijk aas moeten zijn bij hoge waterstand - ze moeten dan hun holletje uit vluchten.

Ik lees net op het prikbord (waar ik alleen lurk) dat er iemand regelmatig met muizen vist op het OVM - IN HET DONKER  >:(. Dat mag dus niet....

En Hans: wat de binddag betreft - daar wordt echt niet alleen maar de hele dag door iedereen gebonden hoor. Sommige komen daar niet eens voor, of aan toe. Is eigenlijk "gewoon" een forumdag, want er staat nog meer op het programma.
Zelf heb ik de laatste keer dat ik er was ook hooguit 3 vliegen gebonden, maar heb wel een hoop bijgeleerd, bijgepraat, en me verder ook uitstekend vermaakt.

Als je niet kunt is het een ander verhaal, maar laat het (niet) binden geen reden zijn om niet te komen.

Groet,
Gert

johannes

QuoteMaar wel na 5 minuten wisselen als het niet werkt, niet iets om uren het water mee af te kammen.....

dat is de reden waarom er zo weinig met een muis gevangen wordt  ;D

heb je wel eens iemand met een #9 in 1 van de grootte rivieren (oostland) gezien?
kun je voorstellen wat voor een rare vragen je krijgt.
heb het 1 dag/nacht gedaan met goed resultaat.

ben het helemaal met je eens dat het niet het normale voedsel is maar het is verreweg de meest effectieve methode.

er zijn mensen die een uren lang proberen om hun droge vlieg precies in die riffel te laten gaan.
er zijn ook mensen die lekker een streamer svingen
denk eens aan het zalmvissen urenlang (dagenlang) een vlieg svingen en geen enkel resultaat.

een zalm pakt toch een fulldresset zalmvlieg niet omdat het zo'n lekkere sommerfugl is? denk dat het ook geld voor de muis.

leuke discussie

   

Hans-oet-remunj

zeker leuk Johannes.....

geloof zelf zeker in mogelijkheden voor muis op stromend water en stationaire rivier forel, evt ook
op in rivier migrerende meerforel uit een relatief ondiep meer:  Omdat ze vanuit gunstige inhoud
/ oever  / oppervlak verhouding relatief vaak met inwaaivoedsel of overstekende muizen geconfronteerd zijn.
   
Daarnaast kun je met een muis flinke lappen water afscannen...en het is spectaculair...

Maar.....

De meerforel die de mistra ingaat komt uit Storsjøen. Da's een heel groot en diep meer.
En het is een taaie visserij, zeker als je niet goed bent in loterijen, of een connectie hebt die iets 'weet'

Een vraag die ik heb is of een grote forel in Storsjøen vaak muizen is tegengekomen. Mijn inschatting
op dit moment: niet vaak. Maar wie weet... (Je kunt bv nooit uitsluiten dat ze dat geleerd
hebben van de verblijfsperioden in de mistra...) En dan of dat wat uitmaakt of ie op een muis reageert of niet...

Waar ik achter probeer te komen is de relatie met de vangkans voor migratie forel in de mistra.  Tav het uitgangspunt 'lure effect', lijkt kans op muis succes mij stukken waarschijnlijker, dan tav het uitgangs punt 'reageren op bekend voedsel'. Een streamer kan dan bv op beide vlakken goed scoren.

Vergelijken met zalm lijkt me overigens een grote sprong, waarom niet beginnen met zeeforel ?