negativiteit

Started by merijn1982, January 09, 2016, 20:47:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Maurice dat heb je goed gezegd .

Wat ik even wil zeggen is dat het hier op het forum nog niets is verandert is en dat vindt ik jammer, en ik hoop dat het in de toekomst misschien gaat veranderen.

Wat ik hier op het forum mis is iemand die de boel in de gaten houdt WAT WEL KAN & WAN NIET KAN  ;)


p.forel

#26
Dat blijft toch moeilijk wat de een niet vind kunnen is voor de andere normaal
Het blijft zoals in de buitenwereld  je kan niet alles naar je hand zetten.
Soms bevalt het antwoord of vraag. Maar soms ook niet.

Leer er mee leven 
In je omgeving zoek je zelf je vrienden / kennisen
Op een forum komen er allerlei pluimages   

Maar het is weer wintertijd dus komen de uv tekorten weer boven drijven.

Herman

Ook ik lees vaker dan ik dingen op t forum zet.
Meestentijds om mensen voort te helpen of iets met een swap of de Gouden Streamer.
En ja, ik draag het forum en haar leden een warm hart toe (allemaal!).
Misschien was een van m'n laatste opmerkingen wat aan de scherpe kant... gelet op de reacties denk ik dus wel.
Jammer dat ik daarmee misschien de indruk wek alleen maar een zeikerd te zijn. Op het moment van posten was dat niet eens mijn primaire reactie.

Door de bank genomen wil ik iedereen die een vraag stelt best helpen. Als tip voor  vragenstellers zou ik echter wel mee willen geven dat je gebruik kunt maken van de zoekfunctie op t forum. Als je vraag dan nog niet beantwoord is? Gewoon stellen!!!

Laten we met zijn allen dit forum hoog en in de lucht houden, dat verdienen we met zijn allen!

En inderdaad, we zitten wellicht in de winterperiode wat te veel binnen met z'n allen...
Hup achter de snoek aan mensen! De Gouden Streamer loopt nog door!!!!!!!!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rena

De laatste tijd ben ik erg terughoudend met het antwoorden hier op het forum.
Ook al heb ik antwoord op een vraag, dan wacht ik af of de "beter weters" en "miere n..kers" hun zegje doen en het topic kapen.
Doen die dat, dan antwoord ik niet, het gaat dan meestal alleen nog over ego's en niet over wat de topicstarter vroeg in de eerste plaats.

Ik lees meer en antwoord minder en denk "het zal wel".
Helaas voor hen die wellicht iets aan mijn kennis en kunde ( !? ) zouden kunnen hebben.

TL Peter

Twan

Quote from: merijn1982 on January 09, 2016, 20:47:22
Ik vraag me af wat het toch is op dit forum?? Ik heb ruim een jaar geleden al zo goed als afscheid genomen hier omdat ik gewoonweg geen zin meer had in het gezeik op elkaar, de negativiteit en de gedragsvormen die men soms aannam.

Nou ben ik na de zomer weer wat meer te vinden hier en kom nu weer op dezelfde conclusie :(
of het nou iemand is die een loop booster zoekt of iemand die zijn bestelling niet heeft gekregen.. waar zijn we mee bezig??
Waarom kunnen we elkaar niet respecteren en elkaars mening respecteren? Zijn vliegvissers dan zulke zuurpruimen of is het forum goed om de frustaties van het leven op los te laten?? Jammer!!

Je hebt helemaal gelijk Merijn. Ik plaats de laatste tijd eigenlijk erg weinig. Ik denk dat vooral komt door de situaties die jij schetst. Ook als er een verslag ofzo wordt geplaatst. Er is dan naar mijn mening weinig respect voor degene die de moeite heeft genomen om dit te plaatsen. In plaats hiervan worden wordt hij of zij afgezeken om kleine dingen waar andere het niet mee eens zijn.

johan1965

Ook ik zit soms met gekromde tenen de reacties op goed bedoelde vragen te lezen. Haantjes gedrag? Of gewoon de huidige communicatie op 'sociale media'.
Op de manier reageren zoals hier soms gedaan word, zou ik op mn werk niet moeten proberen😏
Soms moet je je mening anders inkleden, om mensen niet onnodig te kwetsen. Mekaar helpen is veel meer waard.

Toch al veel nuttige info hier gelezen. Schijnt dat vliegvissers heel behulpzame vissers zijn itt bv karpervissers.

Twan

Quote from: johan1965 on January 10, 2016, 17:11:10
Schijnt dat vliegvissers heel behulpzame vissers zijn itt bv karpervissers.

Hier ben ik het wel mee eens, maar dan in levende lijve.

Plantje

Ik heb zitten twijfelen of ik hier als moderator of als Plantje op moet reageren. Ik kies voor het laatste.

Hou er rekening mee, dat hier op het forum mensen uit alle bevolkingslagen komen! Dikke, dunne, mooie, lelijke, slimme, domme, hoog opgeleid, weinig opleiding, volksbuurt, kakdorp, grote stad, klein boerengat en ga zo maar door. Het is heel lastig om daar één lijn in te trekken.
Moderators zijn er zeker wel, maar ook daar speelt de enorme diversiteit een grote rol! Wanneer er ingegrepen wordt vindt de één het te laat en de ander vindt dat het forum kapot gemodereerd wordt. Persoonlijk stel ik daarom ingrijpen vaak zo lang mogelijk uit en ik denk dat de rest van de moderators dat ook doet. (Toch een beetje als moderator gereageerd ;) )

Een tijd geleden hebben diverse mensen wat frustratie van zich af geschreven en destijds soms het forum dan ook verlaten. Na lang wikken en wegen heb ik dat ook gedaan (Revelation time) Ik ben het nog steeds eens met wat ik toen dacht: als je iets post (of dat nu een reactie of een nieuw topic is) denk dan altijd even na hoe je het zou lezen in de schoenen van een ander en zou je het ook zeggen (tegen iemand) recht in zijn/haar gezicht?

Eén ding is wat mij betreft uit den boze: reacties plaatsen puur om te jennen, reacties uit te lokken of iemand op de kast te jagen. Toch moet je daarbij als moderator ook weer opletten dat je niet bij ieder goed bedoeld geintje en wat door de ontvanger/"het lijdend voorwerp" ook overdreven gaat ingrijpen. Dat is vaak lastig.

Waarom verwijs ik naar zo'n oude post? Volgens mij is de "negativiteit" al jaren aanwezig. Het is niets nieuws. We moeten gewoon met zijn allen een beetje opletten hoe we met elkaar omgaan. Aanwezigheid op binddagen, forum uitjes, snoektoer enz kan heel veel goed maken! Even de gezichten en de mensen achter de nick names zien doet een mens goed!

sjoerd

Quote from: Twan on January 10, 2016, 17:26:07
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan in levende lijve.

Nou nou Twan, er wordt ook genoeg info verstrekt via het forum hoor, al dan niet via een PB tje.Ik heb iig afgelopen jaar de nodige info verzoeken gehad via de PB mail en daar ook altijd positief op gereageerd.

Wat mij wel eens stoort, is dat er bijv info wordt gevraagd over ik noem maar wat , het vissen in Noorwegen. De aanvrager krijgt de nodige vaak goede info, soms van meerdere personen waar hij of zij wat mee kan maar dan wordt het doodstil......

Betrokkene gaat op visvacantie naar Noorwegen, vangt wel of niet goed, dat maakt ook niet uit. Maar daarna hoor(lees) je niks meer op het forum. Het zou wel zo netjes zijn om even te laten weten hoe de trip dan is verlopen. Helaas gebeurt dat dus maar heel weinig.
Ook van mensen die info mbt vistechnieken in Nederland vragen, bijv hoe te vliegvissen op snoekbaars. Ik heb de nodige info verstrekt maar daarna....doodstil,

Mensen, koppel nu eens terug naar de infogevers via het forum of via PB. dat is leuk en leerzaam  ook voor andere lezers. Zo hou je een forum levendig. Gewoon dingen blijven posten en er tegen kunnen dat niet alle reacties positief kunnen en zullen zijn.

Enne : domme vragen bestaan niet

Gerrit59

Ik heb tot op heden nog niet gereageerd en zal dat wat dat betreft ook zo min mogelijk doen.
Een ding wil ik wel kwijt: de laatste tijd bespeur ik in de reacties af en toe een subjectieve toevoeging in de trant van: 'ik laat me door jou de les niet lezen', 'het zal mij een zorg zijn hoe daar over gedacht wordt' etc. Dat zijn vaak toevoegingen die aan de reply zelf niets toevoegen, maar wel aanleiding kunnen geven tot een (vaak niet positieve) vervolgreactie. Ik hoop dat we daar in onze reacties op letten. Probeer je - voor je reageert - in te leven hoe je reactie zou kunnen overkomen bij de ander. Lees je reactie desnoods nog een keer door voor je op 'post' drukt.  Een subjectieve zin levert daar meestal geen positieve bijdrage aan.
Laten we dit prachtige forum met respect voor een ieder en door op een volwassen manier te reageren, in de lucht houden.

Gerrit

Raymond

#35
Volgens mij maakt ieder forum om de zoveel tijd een dieptepunt mee en de leden die al lang(er) lid zijn, hebben wel andere tijden meegemaakt. Ik kan op dit moment echt niet spreken van een crisis want dat was een aantal jaren geleden echt wel anders. Het is, zoals Plantje al schreef, een gemêleerd gezelschap wat het forum enerzijds mooi maakt maar waardoor er anderzijds ook onvermijdelijk conflicten zullen ontstaan. Niet alles is maakbaar en beheersbaar en om het als moderator voor iedereen goed te doen is onmogelijk. Alles hier is en blijft mensenwerk.

Wat ik wel vind is dat het niveau op het forum toch wel vrij vlak is. Logisch volgens mij want de ervaren garde die hier al lang(er) komt heeft alles al een keer gelezen en geschreven en de nieuwe(re) garde bestaat vaak nog uit relatief onervaren vliegvissers die veel vragen hebben. Vragen die al zo vaak gesteld en beantwoord zijn dat ze bij sommige leden als een rode lap op een stier werken.  En krijgen we wel een keer diepte (zoals het ERN-verhaal) komen er weer personen die het allemaal maar flauwekul vinden (wat overigens mag). Tja, je bent niet verplicht om alles te volgen en er commentaar op te leveren. Ik heb mezelf ook even een spiegel voorgehouden en moet tot de conclusie komen dat ik er vaak ook nogal een sterk uitgesproken mening op na houd en ik die ook maar al te graag bij anderen door de strot ram...   :-[ :-[ :-[

Ik zou aan iedereen willen zeggen, kalm blijven en rustig blijven ademhalen. Het zal inderdaad de tijd van het jaar zijn en wij vliegvissers leven met z'n allen onvermijdelijk weer op als de temperatuur omhoog gaat in maart. Tot die tijd, veel sterkte! ;)
::wtf::

pepertje

#36
@ Plantje.

Zoals ik het lees vinden jullie dus dat Bram uit het boerendorp anders moet behandelen dan Piet uit de schildersbuurt van den haag.
Dat je Willem uit Amsterdam anders moet benaderen dan Henk uit Meppel.
Erger nog daar worden de forumregels anders toegepast.
Dat ruikt naar discriminatie, nu kan Pascal dus meer uithalen als Bart en moet Peter helemaal uitkijken.

Normen en waarden, regels moeten voor ieder gelijk zijn vooral hier.
Jullie als moderators hebben de taak om daar toezicht op te houden vrijwillig op jullie genomen maar dan moet je wel 1 lijn trekken.
En blijkbaar is dat niet mogelijk.

Dan rest mij alleen nog het verzoek aan u om al mijn postings, foto's en verslagen te verwijderen van forum en site.
Ben blij dat ik ook echte vrienden heb overgehouden aan het forum en die blijf ik wel zien en spreken op FB.

Groet,

Pepertje
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Twan

Quote from: sjoerd on January 11, 2016, 16:39:46
Nou nou Twan, er wordt ook genoeg info verstrekt via het forum hoor, al dan niet via een PB tje.Ik heb iig afgelopen jaar de nodige info verzoeken gehad via de PB mail en daar ook altijd positief op gereageerd.

Wat mij wel eens stoort, is dat er bijv info wordt gevraagd over ik noem maar wat , het vissen in Noorwegen. De aanvrager krijgt de nodige vaak goede info, soms van meerdere personen waar hij of zij wat mee kan maar dan wordt het doodstil......

Betrokkene gaat op visvacantie naar Noorwegen, vangt wel of niet goed, dat maakt ook niet uit. Maar daarna hoor(lees) je niks meer op het forum. Het zou wel zo netjes zijn om even te laten weten hoe de trip dan is verlopen. Helaas gebeurt dat dus maar heel weinig.
Ook van mensen die info mbt vistechnieken in Nederland vragen, bijv hoe te vliegvissen op snoekbaars. Ik heb de nodige info verstrekt maar daarna....doodstil,

Mensen, koppel nu eens terug naar de infogevers via het forum of via PB. dat is leuk en leerzaam  ook voor andere lezers. Zo hou je een forum levendig. Gewoon dingen blijven posten en er tegen kunnen dat niet alle reacties positief kunnen en zullen zijn.

Enne : domme vragen bestaan niet

Hey Sjoerd,

Dit is precies wat ik bedoel. Ik plaats even snel een reactie en meteen wordt er weer op ingehaakt.

Ik vind zelf dat het forum wel behulpzaam is, maar door een enkel ander woord wordt de zin anders geïnterpreteerd. Niet geheel handig i Know.
Ik zal mijn zin aanpassen: "Hier ben ik het wel mee eens, en vooral in levende lijve."

En de situatie die jij schets is heel herkenbaar!

WimS

Volgens mij zei Plantje toch iets heel anders Pepertje.

Koen

Ok, weet je waarom ik me er gewoon geen fuck van aan trek van de posts hier op het forum van "negativiteit". We hebben een snoek dag, super gezellig, iedereen praat met iedereen en iedereen kan het met elkaar vinden, we koken voor elkaar, we geven elkaar tips en tricks, we vissen met elkaar en we beleven de missers en de vangers met elkaar, we helpen elkaar met het landen van de vis. Het zelfde is met de binddag en ook met al die andere meetings die we doen.  Misschien dat sommige discussie heftig lijken, maar ik zou zeggen, kom gewoon es op de meetings die we hebben. praat gewoon es met elkaar, drink es een biertje met elkaar. No worries :)

p.forel

Forums zijn nu eenmaal afspiegeling van de maatschapij soms gaat het zoals het gaat.
Zal niet altijd even politiek correct zijn.
Zolang er niet gevloekt gedreigt  of aan uitlokking wordt gedaan valt het nog mee.

Als je helemaal niks meer op kan schrijven dan moeten we er maar lees forum van maken
Wie o wie voelt zich geroepen om dagelijk verhaaltjes hier te schrijven op politiek correcte manier
Zo dat er niemand op de teentjes getrapt kan worden door verkeerd lezen of niet door hebben hoe het bedoelt wordt.

Bone F

Quote from: Twan on January 10, 2016, 17:26:07
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan in levende lijve.
Ik ook zoals laatst in een niet nader te noemen haven  :) waar het mij niet echt lukte wat te vangen en ik in raad en daad en vlieg op het goede spoor werd gezet door een behulpzame collega vv'er, hulde dus.

Wilco

Heren,
Ik zal als beheerder kort reageren.
Enkele storende elementen die er genoegen in scheppen om de boel te verzieken worden van het forum verwijderd. Of vandaag nog en anders morgen.
P. Forel alias Bert Krielaart alias Sexyloops samen met MarcelN krijgen een waarschuwing en een persoonlijk bericht van een van  de moderators.



Plantje

#43
Quote from: pepertje on January 11, 2016, 18:18:50
@ Plantje.

Zoals ik het lees vinden jullie dus dat Bram uit het boerendorp anders moet behandelen dan Piet uit de schildersbuurt van den haag.
Dat je Willem uit Amsterdam anders moet benaderen dan Henk uit Meppel.
Dan heb je het anders opgevat dan ik het bedoel. Ik denk dat je dan valt over het feit dat het lastig is daar één lijn in te trekken. Ik zie dat dat verkeerd opgevat kan worden en moet dat recht zetten: regels zijn regels! Dat geldt voor iedereen, geen enkele uitzondering.
Wat ik er wél mee bedoelde is dat het onmogelijk is om (en daarom reageerde ik ook als Plantje en niet zozeer als moderator) als deelnemer van een forum met zo'n grote diversiteit aan mensen een reactie altijd op dezelfde manier te interpreteren. De één kan iets heel anders bedoelen dan de ander terwijl ze letterlijk hetzelfde zeggen. Om nog maar te zwijgen over de toon waarmee iemand iets bedoelt.
Quote from: pepertje on January 11, 2016, 18:18:50
Erger nog daar worden de forumregels anders toegepast.
Dat ruikt naar discriminatie, nu kan Pascal dus meer uithalen als Bart en moet Peter helemaal uitkijken.
Nee, forumregels zijn voor iedereen hetzelfde en worden voor iedereen hetzelfde toegepast.

Quote from: WimS on January 11, 2016, 18:46:27
Volgens mij zei Plantje toch iets heel anders Pepertje.
Ik bedoelde in ieder geval iets heel anders ;) Maar zo zie je maar weer wat interpretatie doet. Achteraf bekeken had ik het beter kunnen verwoorden.

Quote from: Jan Vlieg on January 11, 2016, 18:46:35
Jammer.
Regels gelden voor iedereen, zonder uitzondering en daarom is één lijn perfect te trekken.
Regels zijn inderdaad duidelijk.
Quote from: Jan Vlieg on January 11, 2016, 18:46:35
Het ook maar wat je als ingrijpen bedoelt.
Ingrijpen is m.i. ook een lid even een PB tje sturen met het verzoek om iets wat anders te verwoorden.
Ingrijpen is naar mijn idee: als moderator om ellende te voorkomen of te verhelpen iets aanpassen aan een thread.
Quote from: Jan Vlieg on January 11, 2016, 18:46:35
Daar hoeft niet eens een sanctie aan verbonden te worden, maar zo snel mogelijk reageren is zelfs uiterste noodzaak om verder ge-etter vóór te zijn.
Tja, ik reageer ook nu pas weer om 1 uur 's nachts. Waarom? Ik heb de vriendin ziek in bed liggen en een zoontje die al drie keer zijn hele bed onder gekotst heeft. Mijn punt: we hebben ook andere dingen te doen en we zijn toch allemaal volwassen mensen onder elkaar... waarom moet de pleuris uitbreken als wij niet op tijd ingrijpen?
Quote from: Jan Vlieg on January 11, 2016, 18:46:35
Niemand anders dan alleen de opsteller van iets dat op meerdere manieren kan worden opgevat weet hier dan van en die kan z'n posting aanpassen a.d.h. van het verzoek van de forumleiding.
Zo niet dan kan de moderator die posting aanpassen/aanvullen of i.d., maar dan weet een ieder dat er aandacht van de forumleiding voor is en voorkomt het dan meestal verkeerde en vaak boze reacties.
Tja, dan wil ik ook weer verwijzen naar de post van Gerrit59 en die van mijzelf: we kunnen toch met zijn allen wel even de eigen bijdragen nog af en toe even nalezen voordat er op "post" geklikt wordt? Zeker als een discussie wat feller wordt. Hoe feller de discussie hoe langer je na moet denken voordat je iets verstuurt volgens mij.
Quote from: Jan Vlieg on January 11, 2016, 18:46:35
Het is even wat werk voor een moderator maar het voorkomt meestal erger zoals nu vaak door af te wachten.Zit ik er ver naast dat daar regels voor zijn die de "scheidsrechter" maar heeft toe te passen?
Tja, zit je er ver naast? Ik weet het niet. De ellende is een beetje: de regels zijn zwart-wit en de "ellende" die we af en toe op het forum zien (gelukkig) niet. Als iemand hier (gebeurt ook wel eens op fora) gaat zitten spammen hoe je $ 10000 per dag kunt verdienen met thuis werken is het een duidelijk verhaal: spam. En de oplossing is even simpel: verwijderen. Als iemand begint te schelden, discrimineert enz is het ook best wel duidelijk. Hopakee, weg ermee.
Maar ja... wat te doen met dingen die voor interpretatie vatbaar zijn? Ik heb ook een keer ingegrepen in een topic waar me later door "dader" én "slachtoffer" duidelijk gemaakt werd dat het allemaal een geintje was en dat ze het allemaal best konden hebben van elkaar.
Dus nee, je zit er niet naast als we de regels maar hebben na te leven. Als je denkt dat we er dan zijn zit je er denk ik wel naast ;)

Quote from: Koen on January 11, 2016, 19:04:39
Ok, weet je waarom ik me er gewoon geen fuck van aan trek van de posts hier op het forum van "negativiteit". We hebben een snoek dag, super gezellig, iedereen praat met iedereen en iedereen kan het met elkaar vinden, we koken voor elkaar, we geven elkaar tips en tricks, we vissen met elkaar en we beleven de missers en de vangers met elkaar, we helpen elkaar met het landen van de vis. Het zelfde is met de binddag en ook met al die andere meetings die we doen.  Misschien dat sommige discussie heftig lijken, maar ik zou zeggen, kom gewoon es op de meetings die we hebben. praat gewoon es met elkaar, drink es een biertje met elkaar. No worries :)
Dat bedoelde ik ook met mijn laatste alinea in mijn eerdere post. Elkaar in levende lijve zien werkt vaak wel verhelderend en verzachtend :)

Edit: Oeps bij terugkomst in het hoofdscherm zie ik dat dit topic gelocked is en dat er niemand meer op zal kunnen reageren.