Verblijf bij de Familie Kohlmayr im Hotel zur Post in Untertauern (Oostenrijk)

Started by FSCHAMP, July 05, 2024, 08:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik vertrek volgende week voor een weekje naar de familie Kohlmayr van het Hotel zur Post in Untertauern in Oostenrijk. Zij hebben heel wat vliegvis water ter beschikking als ik hun website bekijk (18 km).  Zijn er onder jullie, die hier al geweest zijn? En zoja, welke plaatsen kunnen jullie me dan aanraden?
Kunnen jullie me eventueel ook enkele droge vliegen en nimfen aanbevelen, die het hier goed doen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Hi Gino,

Niet specifiek bij dat adres ervaring, maar wat er zeker niet mag ontbreken in mijn "Oostenrijk rivieren" box; Hertenharen sedges (Goddard), mogen ook echt grote zijn, haakmaat 10 bijv. Zeker voor snel pocket water mogen ze groot en goed drijvend zijn. Verder ook foamvliegen zoals miertjes en torretjes/kevers, sprinkhaan imitaties van hertenhaar of foam. Kleine zwarte vliegjes tot haakmaat 18 oid. Zag van de week nog een leuk patroontje op fly supply: de Alder, staat ook wel op Youtube aan bindfilmpjes. Ga zelf weer in September ook naar Oostenrijk en zal deze zeker ook gaan binden voor die tijd.     
Alvast heel veel plezier! Laat even weten hoe je het hebt gehad.

FSCHAMP

@ Gijsie20: Bedankt voor de info ivm de vliegen. Het merendeel van deze droge vliegen heb ik wel in mijn vliegendozen zitten, dus dat komt wel goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nootjez

Dag Gino,

Ik ben er al 4 keer geweest.
Waarschijnlijk ben je er nu al. Mocht je toch nog tips nodig hebben mag je me steeds contacteren, volgens mij kennen we elkaar ook via facebook.

Ook hier op het forum heb ik wel al meerdere posts gedaan over onze trips naar daar.

Enjoy!