Kerst snoek in Groningen

Started by Koen, December 26, 2012, 15:41:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Met de kest moest ik natuurlijk naar mijn ouder, maar had met mijn broertje afgesproken om eens langs wat plekken te gaan waar ik als kleine jongen veel snoek gevangen had. Ik was maandag al vroeg in Groningen dus besloot alvast op rooftocht te gaan. Veel oude slootjes zaten nu helemaal dicht, maar het zilvermeer ligt er nog net zo bij als pak um beet 15 jaar geleden. Ik mocht altijd goed vangen op de steigers en daar heb ik dan ook het laatste uurtje van de dag gestaan met resultaat. Een kleine tik in de lijn gevolgd door ook een kleine explosie leverde mijn eerste snoek op. Geen monster, want die zitten (zaten) er wel. (95 is mijn record daar). Had geen schepnet mee, maar dat is ook niet nodig met een strand.



De volgende dag was het plan om de snoek te gaan plagen in het Boterdiep. Mijn broertje had veel succes daar, welliswaar met dood aas. Grote snoek en snoekbaars zit er. Dat wilde ik wel eens proberen. Helaas was men die dag aan het spuien en het Boterdiep was omgetoverd in een chocolade rivier. Jammer maar helaas.



Toch maar weer terug naar het zilvermeer. Weer op de zelfde steiger als de dag er voor begonnen. 15 minuten staan gooien voordat ik de snoek ving. Wel een andere deze keer. 65cm. Ik gooide de streamer in, gaf er twee rukjes aan en zag een dikke kolk. Recht voor zijn snuffert geloof ik. Hij had um goed te pakken want de streamer zat helemaal in zijn bek.



Nu ligt er ten noorden van het zilvermeer inmiddels een nieuw meertje. Mijn broertje weet dat er veel karper zit, dus snoek zal er ook wel zitten. Ze wilden alleen helaas niet happen. Het heeft flink geregend afgelopen dagen waardoor het water niet heel helder was. Desalniettemin lekker gevist :)




Verder daar niks gevangen maar het heeft wel potentie. Daarna terug gegaan naar het zilvermeer en de kant langs het politie bureau afgevist. Weer niks gevangen. Terwijl ik in de hoek van het strand sta te gooien loopt mijn broertje met zijn spinhengel de hele kant of. Hoor ik in de verte ineens: "ik heb er een". Ik kijk naar zijn hengel. Helemaal niet krom. Loop ik naar hem toe, heeft ie een sardientje gevangen  ;D Maffe beest had natuurlijk de spinner van achter gepakt vol mijn zijn bekkie om de dreg heen, ding was zo groot dat ie niet eens echt gehaakt zat. Hij kwam er gelukkig makkelijk uit en zwom er snel vandoor. Wel goed om te zien dat er wel nieuwe aanwas zit.



Dat was mijn kerst :)

A.de Vries sr

Mooie Kerst, mooi verhaal, mooie foto's en mooi te lezen dat je ook in noord Nederland met de vliegenhengel snoek kunt vangen. Dank voor je verhaal en foto's
Arie

Christof van den Berge

Mooie kerst gehad Koen zo te zien!

::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

R.S.N Flyfisher


maurice

moet niet gekker worden Koen.
overal waar jij vist vang je vis.
mooie visjes. ::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Marksman

Leuk vissen in Groningen zo te zien, leuke kerstsnoekjes.

Ron

Mooie foto's koen en mooi hé in Grunings land te vissen op snoek  ;D

BV


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

harlin

Ben je daar nu al aan het oefenen voor snoektour 2013??  :o
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

golddigger

Lekker gevist gozer!!!
::goodjob::
Perry

Gerrit72



::goodjob:: Mooi verslag en mooie vis! Helemaal goed.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

ben