Leech

Started by HappyFisherman, February 24, 2014, 15:00:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Laatse tijd verschillende versies van langs zien komen op het web en deze levert mij vis op:

Totaal zo'n 10cm...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Hey Bram,
Mooi , maar euh;

Hoe breed is de zonker?
Ik heb het geprobeerd met zonkers van 1mm en die doen echt niets aan actie in water , en zonkers van 4mm Rabbit  krijg ik geen 15 meter ver weg gezet met een wf-f #6.
Nu ik dit na lees : zal je antwoord dan wel 2 of 3mm zijn zeker  :-X

HappyFisherman

#2
Om heel eerlijk te zijn Bart... Zo'n 3mm :D

Waar je wel op moet letten is dat je gevlochten draad de goede lengte heeft. Te kort levert breuk van je zonker op en als het te lang is trekt het zaakje krom en wordt het de welbekende helicopter.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ik weet niet of het iets uitmaakt maar ik maak deze vliegen van mink zonkerstrips (iets kortere vacht) en gebruik ze als zager imitatie in Denemarken op zeeforel. Op forel dingesen (mag geen p.tt.n meer zeggen geloof ik  :)) doen ze het ook.

HappyFisherman

Deze gaat morgen zinken op de forellenput in Assen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Stropert.....  ;D  Veel plezier, ben benieuwd...


Sieger

Heintje Davids

Quote from: HappyFisherman on February 24, 2014, 15:57:17
Deze gaat morgen zinken op de forellenput in Assen ;)

Jij hebt lef Dappere Dodo. Succes, ben benieuwd!

sexyloops

#7
prachtige uitleg maar totaal verkeert   ::lol:: ::lol:: ::lol::


Waar je wel op moet letten is dat je gevlochten draad de goede lengte heeft. Te kort levert breuk van je zonker op en als het te lang is trekt het zaakje krom en wordt het de welbekende helicopter



Rossie69

stuk dik nylon erbij in mee binden een optie ?


Nootjez

Dik nylon heeft imo veel sneller invloed op de soepele actie.

Ik gebruik eigelijk bijna altijd een stuk backing.

FSCHAMP

Ha de snake fly in booby versie.  :)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

drefter

Ik gebruik daar 10 honderdste gevlochten lijn voor lekker soepel en mooie actie maar vang er de laatste tijd zeer weinig op.

Gr Martin