deerhair divertje

Started by wouter veuger, January 31, 2014, 13:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

omdat ze zo leuk zijn om mee te vissen en om te maken ,nog maar een divertje gemaakt :)


Arjan Maat


merijn1982

Super mooi! Mag ik vragen waar jij die vel gekleurde hertenhaar vandaan hebt? Kom het weinig tegen en dan vaak alleen in natuurlijke tint. Hen wel deer bellyhair ergens voorbij zien komen op een site. Is dat hetzelfde ( sorry voor gebrekkige kennis op dit gebied. Ken alleen deerhair , van welk gedeelte van jet lijf het komt of dat dat wel of niet uitmaakt weet ik niet.. )
Tight lines!!

wouter veuger

hoi merijn,om divertjes te maken werkt bellyhair zelfs het best,dit is het best te spinnen.
momenteel heb ik bellyhair van het merk flyscene,mooie kleuren,maar wel veel velletjes met erg kort haar,dan kun je geen mooi rechtopstaand kraagje maken.

muddler bijv. heeft het ook op de site staan,weet niet van welk merk dat is.
van een kennis van mij heb ik de tip gekregen om deerhair van het merk natures spirit te nemen,momenteel wacht ik op een bestellinkje daarvan uit engeland.

als ik daarmee wat gefabriceerd heb zal ik weer wat plaatjes posten.

grrreetz!


merijn1982

Ok bedankt! Hou ik het ff in de gaten:-)
Tight lines!!

JB

Quote from: wouter veuger on January 31, 2014, 14:09:33
...,dit is het best te spinnen.

volgens mij heb je hier toch stacking toegepast ipv spinning?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gerrit59

Echt een supermooie vlieg Wouter!
Dan kan geen enkele snoek zich toch beheersen?

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

@jb: beide,de chartreuse kleur voor de onderkant spin ik eerst,daarna de donkere groen en het plukje roze stacken/stapelen

@gerrit&bram: gracias!

Beertje

Wat al die kleuren betreft, Bucktail is ook deerhair duussss.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Goed gedaan  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Weer een kunstwerkje Wouter!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan_Smeijers

Netjes gedaan!  ::goodjob::
Gr. Jan


wouter veuger

Quote from: Beertje on January 31, 2014, 16:31:08
Wat al die kleuren betreft, Bucktail is ook deerhair duussss.

Das helemaal waar,maar hoewel bucktail een van m'n favo streamer ingrediƫnten is,is het ongeschikt voor divers.

Belly hair is veel dikker dan de haren van een tail,waardoor het veel beter uitstaat als je het spint,en er zit meer lucht in wat zorgt voor het drijfvermogen.


Wat betreft het knippen,oefening baart kunst,heeft mij ook wat pogingen gekost hoor... ::)

HappyFisherman

Bucktail is ook niet hol, zoals deerhair. Ook al komt het van hetzelfde beest. Het zou dus voor een diver ook geen toegevoegde waarde hebben...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Mooi Wouter...

Bewust geen weedguard eraan... ? Vind ik zelf bij divers wel erg prettig... Ik vis ze het liefst tussen/over/door plantenbedden....  vandaar mijn vraag...



Sieger

wouter veuger

Hoi sieger,soms maak ik ze ook wel met weedguard,maar meestal zonder.

In de zomer als de waterplanten tot in het oppervlak staan vis ik toch maar zelden op snoek,in het najaar/ winter kun je makkelijk zonder weedguard.
Na de gesloten tijd vis ik meestal ook  nog wel een paar keer op snoek,maar dan staan de planten nog niet zo hoog.

In de winter kun je ze ook nog vangen op divers,afgelopen week 2 snoekies op een divertjes boven ruim 2 meter water,een "gewone" streamer moesten ze niet...


Ron

Wouter mooi gemaakt  ::top::

hendri

doe je goed wouter, leuk werk dat spinnen en stacken. ;)

wouter veuger

en nog 2 nieuwe  ;D:




wel verslavend om divertjes te maken ;D

Gerrit59

Opnieuw weer prachtig gemaakt Wouter!
Vooral die laatste, op zo'n mooi kleurenpalet moet toch snoek afkomen, al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid naar zo'n hapje!

merijn1982

Tight lines!!

markpiet

het is te hopen dat de snoeken niet alleen maar komen kijken naar deze mooie divers maar dat ze ook een hapje willen nemen.
groeten van Mark
><((((0>

JB

 ::goodjob::
Quote
van een kennis van mij heb ik de tip gekregen om deerhair van het merk natures spirit te nemen,momenteel wacht ik op een bestellinkje daarvan uit engeland.
Zijn die nieuwe divers met dit haar gebonden?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)