Het maisvliegje, een klein wonderbolletje?

Started by Willem, April 23, 2013, 16:41:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: Heintje Davids on April 25, 2013, 10:15:21
Je bedoelt waarschijnlijk zoals jij vindt dat vliegvissen bedoeld is Sjoerd  :).

Nee hoor, zoals het in het algemeen aanvaardbaar is in de wereld! ::agree::

sietzedevisser

Sieger ik bedoelde vooral het underlinen om je vliegvishengel als een werphengel uit te werpen. Normaal gesproken denk ik niet je om verder te werpen een 8# met een 3 of 4# zou underlinen... Ik denk dat je begreep wat ik bedoel. Bij het tsjechisch nimfen werp je niet als een werphengel en kun je je vliegen begeleiden. Je zou een spinhengel kunnen pakken een een team van 3 vliegen onder een dobber laten driften maar daar vis je bij lange na niet zo effectief mee als met een vlieghengel. Je kan de vliegen beter begeleiden en een nieuwe drift is makkelijker in te zetten. Ik denk dat je met de genoemde streamer dan weer beter af zou zijn met een werphengel.

Sieger

#52
 ;)


Maar euh.... een #8 met een #4 lijn zou op zich best kunnen.... Theoretisch zou je dan dubbel zoveel lijn in de lucht kunnen houden bij het optimale werpgewicht.... maar nu wordt het wel heel moeilijk.....

Terug naar het topic....  8)


Sieger

sietzedevisser

Lijkt me niet echt lekker werpen :P. Goed idee haha. Altijd leuk dit soort discussies  ;D

catchem

Als ik met de snoekstreamers die ik bind ga vissen gebruik ik een lichte spinhengel. Ik vind niet dat ik dan aan het vliegvissen ben. Als je van je vliegenhengel een werphengel maakt door met het gewicht van het aas te werpen en niet met het gewicht van de lijn ben je volgens mij niet aan het vliegvissen. Het leuke is dat als ik streamers maak voor de spinhengel ik wel aan het vliegbinden ben.