ep popper

Started by hendri, July 07, 2011, 22:19:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

gister dus ff met Edwin wezen snoeken in mastenbroek, en hij had wel een verdraaid mooie popper gemaakt met foam en ep. en aangezien hij er ook meteen een snoek op ving, tja dan moet je wel ff proberen om ook iets in die richting  in mekaar te fietsen. ;)
hier het resultaat.








Henry

Ziet er goed uit. levert vast en zeker wel een leuke snoek op .

HappyFisherman

Geinig man! Waar heb je de weedguard van gemaakt?

Oh ja, had hij dat foam niet iets verder naar achter geplaatst en er nog een plukje EP voor gezet aan de onderkant?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ja klopt bram, die van dykers zijn anders. hij heeft gewoon een ep streamer gebouwd en daar 2 lagen turbo popper foam op geplakt.
http://www.dyckers.com/EP_Sale/EP_T._Popper_L_Red

ik heb hem op een dropshot haak gebonden, in de knik naar beneden heb ik van amnesia (13,6 kg) een weedguard gemaakt, net zo uitgemeten dat je hem achter de weerhaak kunt leggen. en daarna 3 lagen foam (uitgeknipt in het model van die turbo popper) er op geplakt met sec lijm, daarna nog ff wat epoxy er tussn gesmeerd. tussen elke laag foam zit ruimte voor een luchtbel. dat zit bij die van dyckers niet, die 2 lagen foam zitten strak op elkaar.

HappyFisherman

Ik denk dat 1 laag foam ook wel zou werken om te ploppen, maar da's niet zo sterk. Nog een speciale reden waarom je die tussenruimte hebt gehouden dan?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

met 1 laag foam zal die niet lekker blijven drijven, dyckers heeft 2 lagen foam van 3mm gebruikt. ik heb geen 3 mm foam in het groen, dus 2 lagen groen, wel zwart in 3 mm dus daar in van en ik had zoiets dat moet genoeg zijn.
ja de ruimte tussen de lagen foam is voor een luchtbel. die luchtbel borrelt er uit als je stript. dan komt de popper weer omhoog, komt er weer een luchtbel onder, enz.
ik heb hem nog niet getest, das vandaag niet gelukt. maar als hij doet wat ik denk........ :D

peter

Dat wel een hoop BLUB BLUB geven ,wel heel apart zo
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

ja ik hoop het peter, hij moet nog getets worden. met een beetje mazzel lukt dat deze week nog. ;)

christianvt

Ziet er strak uit Hendri!! ;D

A{b}r{a}xa{s}

'turbo popper foam' ? speciaal spul ? klinkt als een leuke benaming om 'gewoon' foam duur te maken ?  :o

heb je het foam met seconde lijm of iets dergelijks vastgezet Hendri ?

hendri

Bas in m'n 2e posting in dit topic heb ik een linkje staan naar dat spul. En het was meer om te laten zien welke vorm je moet knippen van je foam. De naam is te danken aan de Popper die er eigenljk mee bedoelt is. Dan doe 2 van die stukken foam aan mekaar ijken zodat er een gat aan de voorkant ontstaat, verder is het gewoon 3 mm foam.

Ja eerst met sec. Lijm, daarna nog een paar druppels epoxy voor versteveging.

A{b}r{a}xa{s}


Rossie69

vindt het maar rare dingen.
maar sta dr open voor :)


HappyFisherman

Dat wordt dan goed mikken voor Hendri  ::fluiten::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

@evert, ja alleen aan de onderkant. er boven zitten de fibbers gewoon los zodat er daar ook een luchtbel kan komen.

henk, totdat je er 1 op ziet knallen, ben je meteen om.
vanochtend had ik nog ff een klein uurtje voordat ik moest werken de tijd, dus ik kon het niet laten om hem ff nat te maken. ff snel naar het kanaal hier, eerste stuk veel wier en begroeiing. mooi dus die weedguard testen, nou je moet hem er niet al te lomp doorheen rossen, maar opzich werkt het aardig. ben er wel tevreden over, misschien volgende keer een nog iets stugger materiaal.
een stukje verderop kon ik hem mooi langs een wierbed trekken, en ja hoor daar lag een snoekie tussen. met een mooi sprong pakte die popper en kwam daarmee volledig uit het water. man das echt wel heel gaaf, echt vanuit het niets! bam dr op! ff leuk wat gespetter en gespring en hup in het netje. een voorbijganger zag het gebeuren en die wilde wel ff een plaatje schieten.
snoekie van 55 cm.




kortom, die popper en de weedguard zijn goed gekeurd, hij laat een mooi bellenspoor achter en je hoort hem mooi plonsen.  :D

harlin

Het zal niet de laatste zijn die zo gemaakt wordt. ::duim::

Heb van Maurice ook ep streamers gekregen, daar was er 1 bij waar je mee kan popperen.
Maar is de popper wel demontabel. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hendri

goeie tip bert, mijn dank is groot. dat zal ckerweten beter werken, want zoals ik de weedguard heb gaat hij nog wel eens los als je wat stevige planten raakt.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

peter

Mooi Hendri je ziet datje geniet ervan ,mooie ploppert
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

maurice

helemaal Top Hendri.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Johan

Mooie popper Hendri,
En leuk resultaat.
het grote probleem zal echter zijn als er een flinke snoek op klapt, die zal in 1 keer de gehele foam kop vernielen.
Ik heb het zelfde met mijn rivierkreeftjes, baars en snoekbaars gaat prima maar als een snoek zich vergist is de vlieg klaar voor de prullebak.
wat je zou kunnen doen is de kop insmeren met epoxy of bug bond alleen haal je dan veel actie van de popper weg.
of de standaard popper koppen.

maar nogmaals heel leuk gebonden.

Johan

hendri

ja met meer epoxy er op zal die egwel steviger worden, maar het drijfvermogen wordt dan wel weer minder, en zoals johan ook aangeeft, de actie zal minder worden. en ja na een paar snoeken zal hij wel wat gehavend zijn. maarja daar doe je het ook voor toch, met hoe meer geweld ze hem pakken des te mooier het is! van mij mogen ze hem op brute wijze slopen! ;D ;D

hendri

en weer een nieuwe gemaakt, nu met een weedguard op aanraden van speycast.

christianvt

Weer netjes hoor Hendri! ;D

Mischien een keertje een Redhead binden? :P

hendri

op de foto kan je het niet goed zien bert, maar hij staat met de haakpunt vrij van de ondergrond. maar andersom afbinden dat gaan we bij de volgende proberen. ik maak ze op van die dropshothaken, dus kan ik hem mooi afbinden in de knik zeg maar. dan moet die ook wel boller gaan staan.