Vissen in Ubaye

Started by bartje13, May 15, 2012, 15:43:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartje13

Hallo iedereen,

na een tijdje afwezigheid ben ik weer op het forum aan het lezen.
Mijn account was ook verlopen.

Mijn naam is Bart en ik kom ut Twente.

Aangezien ik nog niet erg veel handigheid heb met vliegvissen, graag het advies voor de volgende situatie.

Vanaf 1 juli gaan we naar een camping aan een snelstromende rivier in zuid-oost Frankrijk. Het is een echter bergrivier, m et veel stenen, maar ook diepe delen.

Nu komt het probleem. Vissen met een droge vlieg lukt nog wel, MAAR.

ik wil ook met Nymphen vissen en ook wel met een beet verklikker. Echter ik heb geen idee hoe groot de nymphen moeten zijn en wat goede type zijn.
Wie helpt me op weg in deze moeilijke tak van vliegvissen.

ik zal kijken of deze link een duidelijk beeld geeft van de verwachte rivier. (als dat is toegestaan)
http://www.panoramio.com/photo/10230143

Alvast bedankt voor alle medewerking.


jur606

geen tips (zelfde dilemma)
ga aandachtig mee lezen :)

Raymond

Ja mooi hoor, niks mis mee zo te zien... Het is een erg mooie rivier en een bloedmooie omgeving.

Standaard vliegen meenemen, standaard hares aer nimfen, zwarte nimfjes, olives met goudkopje, prinsnimfjes, een en ander met of zonder goudkop, enz... Daar vind je genoeg info over op o.a. dit forum of op de site... Maar vergeet ook die droge vliegen niet hè, dus de bekende eendagsvliegjes en sedges.

Succes ermee... :D
::wtf::

bartje13

Hey Raymond,

alvast bedankt voor je snelle reactie.

Maar.... hoe gaat het met die nymphjes....

het is een snelstromende rivier en ik heb dan elke keer het idee dat alles maar net onder het wateroppervlak blijft en niet naar de bodem zinkt.
Als ik eindelijk iets heb, wat erg goed zinkt, gaat ook mijn verklikker onderwater.  :-[

en over wat voor haakmaat praten we dan? De kleine nympjes zijn naar mijn idee niet zwaar genoeg om de bodem te bereiken.

Of zie ik nu overal beren op de weg die er niet zijn?


Raymond

Tja, dan moet ik hier de basis van het nimfvissen gaan beschrijven wat niet helemaal de bedoeling is hè..., het zal me ook niet echt lukken overigens. ;) Het is beter om dan met een ervaren visser mee te gaan.

Maar, zorg dat je van die beetverklikkertjes hebt die je kunt verschuiven op de lijn, dat is voor een beginner zoals jij het gemakkelijkste. Normaal krijg je een goudkopje echt wel op de bodem hoor, dit soort rivieren zijn op de snelstromende delen normaal niet zo diep en als je drift maar lang genoeg is, gaat hij wel diep genoeg. Je hoeft ook niet altijd over de bodem te vissen voor forel.
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

In plaats van goudkopjes eventueel tungstenkopjes gebruiken, die zinken sneller af.
Beetje stroomopwaarts werpen en dan met de stroming mee laten gaan, dan kan de nimf nog afzinken voordat de lijn hem weer omhoogtrekt aan het eind van de drift (vaak krijg je dan trouwens mooie aanbeten).

jur606

Ja zo zit ik ook te denken (zelfs princiepe als met shads op de zeerbaars) zowel vanaf de kant als kajak strromopwaards ingooien en dan laten driften.
(kajak is op dat gebied ideaal op je diepte meter zie je 15 meter (dus gooi je ongeveer 20 meter in en tegen de tijd dat je loodkop onde rje is stuiterd die over de bodem :P)

Als je met verklikkertje vist kan je redelijk je diepte instellen (dus gemiddels meter diep kan je daar ook op vissen minder vastlopers) en toch wel aardig dicht bij de bodem?
wat ik me wel afvraag zijn de echt snellere stromende stukken wel eht beste op te vissen (ik zou juist meer naar de rustigere stukken gaan, net na hard stromde gedeelte of ervoor poelen opzoeken e.d.?)

A{b}r{a}xa{s}

beetverklikker wel voldoende diep zetten want je moet wel de bodem halen.