Arjan Maat bedankt!!

Started by Inderk, March 29, 2013, 23:07:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Ook via deze weg wil ik Arjan Maat hartelijk danken voor de geweldige service!!!

Jammer dat jij als sponsor weg bent gegaan!
Service met een hoofdletter S !
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Arjan Maat

Dank je wel voor je lovende woorden Henk! De service die ik aan jou, en Warner, maar ook aan alle andere forumleden en reguliere klanten heb verleend is voor mij de basis van mijn winkel. Als jullie tevreden zijn ben ik dat ook.

Maar de markt is momenteel heel wisselend en de medespelers op de markt zijn bikkelhard, ik moet dus mijn " weldaad" in service stoppen en zorgen dat ik snel kan leveren. Het sponsoren van Vliegvissers.nl zat er helaas even niet meer in.

Ik spreek je snel Henk, je hebt nog iets van Loop tegoed.

TL Arjan

devliegvisser

Arjan bedankt voor je uitstekende service. Vandaag de Loop Opti 165 #5 binnen gekregen. Gaan we morgen proberen.  Arjan heeft deze als service geregeld bij Loop, terwijl Loop zelf niet thuis gaf.
Vandaag in Baggelhuizen hebben vele de Evotec 140 geprobeerd en gaan ze hem denk ik bij jou bestellen.
Gr
Devliegvisser

Inderk

Deze jongen gaat waarschijnlijk voor een evotec 140.
En dat is de schuld van Warner.........

Heerlijk lijntje!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Deze is ook verkocht! Dankzij Warner. Weet nu wat ik straks voor mijn verjaardag kan vragen!

Wiel Slovenië

"Goede wijn behoeft geen krans"...........
Ik weet je wel te vinden mocht ik nog iets nodig hebben.
Mijn nieuwe LOOP Cross S1 #5 wordt op 29 April in de Sava gedoopt !

Groetjes.

MarcelN

Je kon erop wachten :P mooi stokkie Wiel, mis die aanbieding al op zijn site van Loop, is die afgelopen? :'(

Raymond

#7
Bert (of iemand anders), help me even, ik krijg er hoofdpijn van... ;)

Het werpvermogen van die Cross S1 #5 is 12 gram terwijl de belly van de EVO140 #5 een gewicht heeft van 15 gram...   ???

Prachtig dat Loop de specificaties zo mooi vermeld..., maar ik raak redelijk de weg kwijt (was al zo maar het wordt alleen maar erger... ;) )
::wtf::

sexyloops

Even helpen ? Krijg zelf ook hoofdpijn van alles

De evo 85 en de 100 hebben perfecte grammen voor de cross 5 dan he
De 140 overlaat de hengel dus met 3 gram

De cross 5# is dus eigenlijk en aftma 7 stok want die vragen als ideale werpgewicht 12. Gram

15 gram zit tegen de 9 aftma aan

Raymond

#9
Idd Bert, dan heb ik het toch goed begrepen. Lekker duidelijk allemaal zo. Loop geeft in ieder geval nog specificaties bij zijn spullen, dat doen andere fabrikanten niet eens.

Ik wil niet weten hoeveel van ons met een dikke #6 op kleine forelletjes staan te vissen in Duitsland en Belgie... :(

Ik ga mijn hengels toch eens allemaal nameten met de CCS methode. Dat zou dan in ieder geval een uitgangspunt kunnen zijn. Ben benieuwd, kom er te zijner tijd op terug...
::wtf::

MarcelN

Doet Guideline dus ook met zijn lijnen zie ik, wf6 is 15gr dus bijna #9 alleen Loop past zijn hengels erop aan! Oftewel ze 'verschuiven' alles met 2 aftma's omhoog. Ik ben maar omlaag aan het gaan met mijn hengels en lijnen, ik zie wel tot hoe ver de vis te drillen is.....dus Wiel je hebt een #7 gekregen :P zwaar geschut op de Sava. Ik heb wat van die Flextec Streamtec's #3 geregeld voor €50,- en mijn oude FP stokkies gaan mee, lichter=beter en de 4-#5 zenith, al zal die ook wel zwaarder zijn >:(.

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

RiverHunter

Ja leuk, als je het snapt, maar wat ik ook leuk vindt, is dat ze het van Sexyloops hebben, ze zeggen het zelf op de website hehehehehe.

Ron.

Raymond

Euhhh..., ik hoop toch wel dat je niet 'onze' Bert met Sexyloops bedoelt he.  :o  En daar wil ik Bert overigens helemaal niets tekort mee doen...
::wtf::

Raymond

#14
Wel heel erg interessant deze site. Wat ik ook vooral interessant vind is deze tekst:

Why MSX Fly Fishing uses CCS
At MSX Fly Fishing we belive that ERN and AA is a good starting point when comparing fly rods.
However, since we don't belive that CCS will tell the whole truth about a fly rod we will not use this system when we decide what LW we think a fly rod should be casted with.
One reason for this is that CCS only focus on static load and fly casting is never static. Another reason is that this system can not be regarded as an industry standard.


Dus het kan een goed uitgangspunt zijn maar het is geen 100% kloppend systeem. Hierna komt dus toch weer de hand van de ervaren werper die zal moeten beoordelen welke lijn het beste bij een hengel past onder welke omstandigheden...
Hun eigen hengels hebben dus ook vaak een (veel) hogere ERN dan de lijnklasse die ze er voor aanbevelen. En de aanbevolen lijnklasse is in het geval van een WF steeds een klasse hoger dan wanneer ze een lijnklasse aanbevelen van het type DT.
::wtf::

devliegvisser

#15
Mijn maatje met werpen heeft ook een Loop S1 #5 met een Evotec 140 #5 en dat werpt uitstekend. (Past perfect op de hengel en overlaad niet) Ikzelf heb ook een Loop evotec lijn #6. Deze lijn hebben we ook op de loop S1 #5 geprobeerd. Voor afstand gaat deze#6 als een trein. Hij overlaad alleen een beetje.  Zie ook deze video:

http://vimeo.com/43696964

Voor afstand prima voor dichtbij wat minder. We hebben al heel wat lijntjes op onze hengels geprobeerd. De Evotec 140 en Opti Distance 165 zijn prachtige lijnen. Het zijn trouwens wel longbelly lijnen. Kom ik ook op het antwoord op je vraag:

Zelf gewogen:
De Loop Evotec 140 #5:
Eerste 9,15m = 10gr
Volledige head (14m) = 15gr. Afma wordt vastegesteld aan de eerst 9,15m (9ft) = 10gr = #6 (aan de lichte kant)

#5 ligt tussen de 8,7gr en 9,5gr
#6 ligt tussen de 9,90gr en 10,90gr

Dit betekent dat als je ongeveer 9 meter lijn uit hebt de hengel al goed laad en als je de volledig head eruit hebt de hengel uitstekend laad. Je voelt hem door het extra gewicht extra goed laden.
Zowel de Loop Evtoect 140 #5 en 6 kunnen dus goed op de Loop Cross S1. Voor grotere afstand #6 voor het normale vissen zou ik een #5 nemen.

groet,

devliegvisser

Rossie69

dis wel leuk om te lezen.

en dan de link van Roelof,en dan ook veel merken,en serie,s die zijn bekeken.

aa ern gaat me nu een beetje dagen.
toch nog iets meer inverdiepen.


hilco



dit topic gaat over een dankwoord aan een ex sponsor ..........

genoeg dus over lijnen en gewichten .

hilco

eeeeeeeeeeh  joehoe


Quote from: Hilco on April 01, 2013, 19:07:26

dit topic gaat over een dankwoord aan een ex sponsor ..........

genoeg dus over lijnen en gewichten .



Raymond

Inderdaad Bert, die commerciele belangen ook...

Maar goed, Hilco heeft gelijk. Wellicht een topic speciaal hiervoor openen of in een bestaande hervatten? Begin het onderwerp nl. steeds interessanter te vinden.
::wtf::

hilco

Het onderwerp is ook bijzonder intrressant en sterker nog;  bijzonder relevant!!

maar ieder topic wordt overschaduwd door deze materie en dat is jammer.

ik zal het topic dan ook sluiten , Arjan heeft de dankwoorden ontvangen neem ik aan .