Ybbs Oostenrijk

Started by Ben Tabak, May 30, 2015, 21:40:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Tabak

Een paar plaatjes van een hele mooie week aan de Ybbs in Oostenrijk:



Erg veel ruimte!





Fraaie vissen, in een heel mooie omgeving en in goed gezelschap!



Nog één dan...:



Als je nog gaat: fijne visvakantie!

Groet, Ben


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

he bah

mooie vissen mannen .


bruineforel


Floor

Zulke berichten zie ik graag!
Nadeel is wel dat het verlanglijstje met 'nog te bevissen viswateren' steeds langer wordt....
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

FSCHAMP

Ik had er al veel van gehoord dat er mooie vissen gevangen worden, maar de vraag is of het nog steeds betaalbaar is.
Ik hoor dat Oostenrijk redelijk duur wordt en dat men er niet voor terug deinst om meer dan 50 of 100 euro per dag te vragen.

Wel prachtige plaatjes zo.   ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

mooie omgeving , mooie vis , vast prima eten , niet zo ver weg als scandinavie en vast niet zo druk als duitsland...
ook wel benieuwd naar prijzen van vergunningen..

Ben Tabak

Wel, goedkoop is het niet, reken op € 100,- per dag.

Maar.....: Max 2-3 man op gemiddeld 5 km rivier. Een heel erg mooie rivier! En inderdaad, verblijfskosten in een zééér gastvrij hotelletje zijn weer relatief goedkoop daar.

Ik heb ook voor € 50,- per dag op de Sava moeten zoeken naar een rustig plekje. Lukte niet. En dat doe ik dus niet meer!

Alles is dus weer zeer betrekkelijk.

Grt. Ben

MarcelN

Ja de Sava, daar noem je wat, leuke rivier met veel uitzetters en de gehele dag controle van vaak dezelfde clown ;D streamers....streamers moet je hebben zegtie dan.
Nee de Soca is dan mooier met zijn prachtige zij-armen én wilde vis!
Oostenrijk en Italië staat hier ook nog op de lijst 'to do' ;)

FSCHAMP

Marcel en Ben,

dat vind ik te duur, er zijn zeker in Duitsland en in andere landen zoals Kroatië waar je veel goedkoper kan vissen en ook zo'n mooie exemplaren kan vangen. De rivier heeft een kostprijs van 23 euro per dag.  En ik heb 5 minuten na de regenboog een bruine forel verspeeld, die een stuk groter was.  Wel geen vlagzalm op deze rivier, maar die heb ik op een andere rivier in de buurt gevangen.
Het eten is er ook sublime en het verblijf is ook zeer goed en goedkoop plus de eigenaars zijn vrienden geworden na vele jaren dat we er komen.

Deze heb ik dit jaar in het Zwarte Woud gevangen. De regenboog is 49 cm



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Gino, ik vind de natuur belangrijker dan de vis hoor, in dat geval is de Soca en omgeving een topper.
Ik ben eens wat daagjes gewoon voor de fun met Lesly op pad geweest, nou....die weet de weg wel, de vis vangen doet me dan nog weinig, prachtig daar.
Zelfde met Oostenrijk, als je de weg weet....is Duitsland niets bij.

FSCHAMP

Marcel, dan raad ik je Kroatië aan, ook een zeer mooie omgeving en nog betaalbaar in vergelijking met Slovenië en de vis is meestal nog wild ook.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Daar ben ik toevallig ook mee bezig, het gezin naar het strand en ik de natuur in ;)

Twan

Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan. We zaten in een dorpje vlakbij Omis. Je kunt er vliegvissen in de Cetina! Erg mooi daar!!!!

Gerrit59

Dat zijn inderdaad mooie plaatjes....

Gerrit

MarcelN

Ben, die rechtse heer lijkt mijn buurman Cees wel van de Foppenpolder, klopt dat?

Gert

Quote from: Ben Tabak on May 30, 2015, 21:40:30
Als je nog gaat: fijne visvakantie!

Groet, Ben

Mooi hoor Ben!
Ik ga zondag weer voor het jaarlijkse weekje Oostenrijk. Wederom Gerlos dit jaar.

Groet,
Gert

Raymond

Ja het ziet er allemaal vreselijk uit. Ook die foto's van die vissen zeggen al genoeg. Het gehele verblijf zal wel afzien zijn geweest... ;)
::wtf::

Ben Tabak

Tsja MarcelN: dat is inderdaad Cees! Kleine wereld......we hebben hem een beetje leren werpen  ;)

MarcelN

Haha ja die Cees krijgt er niet fatsoenlijk een lijntje uit ::) fijn dat je hem wat bij brengt, als die zijn arm maar niet eraf gooit, maar dan help je hem ook toch ;)