UV Bond

Started by Beertje, December 29, 2014, 09:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Beertje

Zag net dat A&M nu ook UV BOND heeft. Is er al iemand die dit getest heeft?

http://www.amfishingtackle.nl/uv-bond/am-uv-bond-20-ml
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Geen ervaring mee, wel met Deer Creek Diamond hard, Veniard Bugbond en Bug Off.  Bug Off is ok, Veniard Bugbond is schitteren om mooie dikke kopjes te maken met de tuitjes.  Maar ik ben ook wel geïnteresseerd om te weten hoe deze van A&M is, want hij is verdomd goedkoop vergeleken met de anderen en ik gebruik hier toch redelijk wat van voor mijn snoek en zeebaarsstreamers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Ik heb de mannen zelf even gevraagd of ze het zelf getest hadden, dit is hun antwoord:

Arjan, Manfred, die uv bond die jullie nu verkopen,hebben jullie die zelf al getest. Kunnen jullie daar wat meer over vertellen? b.v. kleverigheid na droging e.d.?

Manfred
11:22 (8 minuten geleden)

aan arjan, mij
Beste Jan,

Uiteraard hebben we onze nieuwe UV bond uitgebreid getest
In vergelijking met de andere bekende en veel duurdere merken kleeft deze geheel niet ,iets wat bij bug bond wel het geval is..zeer snel in enkele seconden op de eindhardheid
De eerste reacties van onze klanten zijn zeer goed te noemen!

Fijne jaarwisseling !

Mvgr A&M
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Schippers

Deze uv bond is perfect! Is supersnel hard en plakt niet!

Beertje

Dat is goed nieuws. Dan hoeven we ons geen poot meer laten uittrekken door bug bond! ::nanana::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Dit is goed om weten  :), bij mijn volgende bestelling ook effe een flesje bestellen om uit te testen, want is de helft goedkoper  :D dan dan Bug Off en nog meer tov Bug Bond of Creeck Diamond Hard.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Vanmiddag ook maar een setje besteld bij onze vrienden van AM,wel een erg zacht prijsje tenslotte!

vliegvisserdorian

Ik kan een setje (waar jij het ook over hebt Wouter?)  met een lampje niet meer (eerder wel als ik het me goed herrinner) op hun site terug vinden, ligt dat aan mij of hebben ze die niet meer? ??? Dan zal ik ergens anders een lampje vandaan moeten halen...

Beertje

Ik denk dat de setjes uitverkocht zijn.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rinus van Belzen

Ik heb A&M zaterdag hiervoor gebeld. De lampjes zijn uitverkocht. Deze week zouden ze er weer zijn.

Gr, Rinus

Gert

Dank je Rinus, ik denk dat ik dan ook maar zo'n setje bestel.

Groet,
Gert

vliegvisserdorian

Bedankt! Ik houd het in de gaten

Satch

Zijn er in de tussentijd al nieuwe gebruikers ervaringen?
Via marktplaats biedt A&M op dit moment de UV Lamp + UV Bond + Batteries voor wederom een zeer schappelijke prijs aan.

Zweden1963

Collega vliegvissers.
Nou heb de A&M UV Bond uitgeprobeerd alleen de Bond....... ik heb UV en Pro Laser Stylus 405 mn liggen de laatste vind ik persoonlijk beter al de UV lamp en vooral als je kleine kopje's maakt.
De Bond is iets beter als voorheen maar nog steeds een klein beetje stikky........ik zelf gebruik al jaren,
(Diamond Hard) en daar blijft het ook bij voordelen super snel droog,helderder van kleur,en niet plakkerig.
Nadeel.....de prijs maar heb het er wel voor over
Rein.

pepertje

Na dat ik bug-off en bugsbond heb gebruikt en nooit het potje heb leeg gemaakt omdat het altijd bleef plakken vandaag de UV Bond van A&M binnen gekregen en gelijk gebruikt.
Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Met het juiste lampje snel droog en totaal niet plakkerig.
Voor de prijs zou ik zeggen doen gewoon zelf proberen, na mijn ervaring nu zeg ik helemaal doen 100% top spul.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Gert

Dank voor het delen van je positieve ervaringen Youri - toen ik het las had ik het al een uur geleden besteld. Ik hoef dus blijkbaar niet bang te zijn dat ik er spijt van krijg.
Ik heb overigens nog helemaal geen ervaring met iets dergelijks.

Groet,
Gert

Gert

Ok, ben benieuwd. En "het goede lampje", is dat het lampje wat meegeleverd wordt?

merijn1982

Wat is het goede lampje??
Tight lines!!

Satch

Bedankt voor alle nieuwe feedback! Naar ik begrijp prima spul om uit te proberen dus. Zal voor mij ook een eerste keer worden in de finishing touch, maar vind dat de vliegen er naast een verbetering in duurzaamheid qua kleuren en insectenvorm er wat levendiger (lees natuurlijker) uit zien. Of de vis(sen) dat ook extra kunnen waarderen zullen we nooit helemaal te weten komen  :D 

sjoerd

Quote from: maurice on January 08, 2015, 23:11:28
Nou Gert het is echt goed spul vooral met het goede lampje.
Heb net ff geprobeert 100% droog.
Heb ik van de andere niet kunnen zeggen met de daarbij geleverde lampjes.
Zelfs de pecarry boddy kurk droog en het geeft een opleving van de kleur.

Er zitten nog steeds medeforumlezers te wachten op je antwoord Maurich mb.t. het goede lampje. Leg toch eens uit wat je bedoeld? :-[ :-[

wouter veuger

Sjoerd, Ik gebruik het bijgeleverde lampje van AM,nu ben ik zeker geen deskundige op het gebied van de UV producten,maar naar mijn bescheiden mening werkt het prima!

Let wel ik gebruik het alleen voor kleine afwerkingen aan nimfjes en (baars)streamerkopjes.

Dus niet voor hele grote snoekstreamerkoppen waar een half flesje in gaat.

Gert

Ik heb het zaterdag binnengekregen en heb er 2x een klein nimfje mee gemaakt, even om te proberen. De eerste was mislukt omdat er meteen veel te veel spul uit het flesje kwam nadat ik het tuutje had afgeknipt. De tweede ging beter en daar durf ik zelfs wel mee te gaan vissen ;D.
Meegeleverde lampje doet het volgens mij goed genoeg voor dit kleine werk.

vliegvisserdorian

Ik heb zondag ook maar een setje besteld! Ben benieuwd.

Nigel

Ik heb zelf ook met de bug bond van AM gewerkt. Dit alleen dan wel icm met een lampje wat een minder geconcentreerde uv straal afgeeft.

Het bugbond laat op mijn creaties nog wel eens los. En als ik ze net heb geprobeerd uit te harden met mijn uv torch blijft er bij mij altijd een flinterdun laagje op wat nog een beetje plakt/vettig aanvoelt.
Ik vermoed dat het door het lampje komt maar ik ben er niet zeker van.

Hebben hier meer mensen ervaring mee?

FSCHAMP

Nigel,

soms heb ik dit ook wel eens, maar de laatste tijd breng ik als laatste laagje gewoon nog een laagje goedkope kleurloze nagellak aan en dan is dit gevoel volledig weg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>