daddy legs Maken

Started by Beertje, May 15, 2013, 16:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Op dit filmpje worden daddy legs geknoopt.Wie weet wat voor tooltje hij daar gebruikt? Het lijkt mij iets uit de naaibox.

http://s34.photobucket.com/user/Bob1348/media/KnottedLegs.flv.html
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

catchem

Volgens mij is het een haaknaald.

Beertje

Catchem,Nou, ik geloof van niet.Een haaknaald heeft aan de punt een haakje om de draad door de lus te trekken.Maar hier zit ook een 2e uitsteeksel aan.Bovendien is en haaknaald ook veel groter en dikker.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

#3
Dat is een "lus-naald" of "hoek-naald" wordt in handwerkwinkels verkocht, maar ook gebruikt in de 'haar-industrie'

Voorbeeldje



Sieger

Beertje

Dat is wat ik weten wou.Bedankt Sieger.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Als je het bij het vissen wilt houden kun ook een (fleur) boilie naald gebruiken. Daar knoop ik pootjes mee. Deze naald heeft alleen een haakje en werkt prima.

Gert

Quote from: Beertje on May 15, 2013, 16:38:39
Maar hier zit ook een 2e uitsteeksel aan.

Inderdaad zit er een 2e uitsteeksel aan - die kun je omklappen zodat je een gesloten oog krijgt aan het eind van de naald. Maar dat uitsteeksel heb je blijkbaar niet nodig voor het leggen van de knoopjes, dus een haaknaald zou op zich volstaan toch? (mits niet te dik). Of zoals Frans zegt: een fleur/boilie naald.

Groet,
Gert

Sieger

Quote from: Bone F on May 15, 2013, 17:10:58
Als je het bij het vissen wilt houden kun ook een (fleur) boilie naald gebruiken. Daar knoop ik pootjes mee. Deze naald heeft alleen een haakje en werkt prima.

Ja stom... helemaal niet aan gedacht....  ::) (die moet ik nog ergens op een donker plekje hebben liggen....)


Sieger