ook zeer slecht.....

Started by maurice, August 15, 2011, 08:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

kwam deze dit weekend ook tegen.
word er dan toch te weinig gedaan aan voorlichting aan de jeugd??


http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128601
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Feitelijk is de jeugd niets kwalijk te nemen, tenminste in eerste instantie
De locale hengelsport vereniging wel, zeker als deze ook nog het water pacht/beheerd etc....
Opvoeden wat betreft weidelijkheid en omgang met dier en natuur is de taak van de HV

Niet vissende, of beter, niet sportvissende ouders kunnen dat soort zaken vaak niet of nauwelijks bij brengen aan hun wel vissende kroost.

Helaas laten beide partijen (HV en ouders) vaak verstek gaan als het gaat om bovenstaande zaken

Jammer maar dan krijgt men dus zaken zoals in Nieuwleusen

Gelukkig is het niet overal zo gesteld!!

gr.

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

gaat goed he hier in en omstreken.

of ze moeten maar net als bij buren (D) een soort van visserij beproeving doen.

voor ze mogen vissen.

Troutbuster

Ha Ha Henk, ja tis wat hè
Maar net als in Duitsland een beproeving doen? ik weet niet of dat de oplossing is!
Als iedere HV nou gewoon een soort jeugdopleiding doet en wat oogjes in het "viszeil" houd, komt het allemaal wel goed denk ik.

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Ik denk wel, dat er wat zit in een soort van examen voor de jeugd. Gewoon een aantal simpele dingen.

Om maar eens te beginnen met de eerste snoeken onder begeleiding vangen. Als het dan niet lukt kan de volwassene bijspringen en komt de vis er in ieder geval goed vanaf. (Uitzonderingen daargelaten!)

Als de jeugd alleen op snoeken gaat vissen "zitten" ze er ook maar een beetje mee.

In Duitsland hebben ze dat soort zaken goed geregeld! Jongeren onder de (ik meen) 16 of 12 mogen daar ook niet alleen gaan vissen.

ErickW

Wel weer jammer hoor, een workshop "Vissen op roofvis" met korting op deugdelijk materiaal is wellicht een oplossing. Weliswaar gaat niet iedereen hier naar toe, maar het scheelt wel weer een aantal slokken op een borrel.


Rene V.

Beste medeforummers,

Over dit interessante onderwerp het volgende,het probleem van de jeugd iets bijbrengen stuit vaak al op het probleem van wie gaat "lesgeven" ,verenigingen hebben nu al grote problemen met het vinden van mensen die dit gaan "runnen".Iedereen heeft het druk met zijn eigen verplichtingen,het begint natuurlijk al met werk,overwerk,familieverplichtingen,daarnaast wil je,ikwel,vissen in mijn vrije tijd die toch echt met een regelmaat schaars is.Les geven op een goede manier kost toch echt veel vrije tijd.Ik heb zelf wel eens vrijwillig gastles gegeven op school in beeldende kunst in de vorm van projecten.Vaak wel leuk,maar als er een paar etters tussen zaten ,wat je gewoon tegenkomt dacht ik toch wel,waar ben ik aan begonnen!!De laatste keer had ik zoiets,ouders voed je kinderen op,kom daarna maar eens terug.


Groet Rene V.

Wilco

Ik herken het probleem omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Veel vrije tijd wordt besteed aan mijn medemens als vrijwilliger en de groep vrijwilligers wordt steeds kleiner en de groep mensen die hulp nodig heeft bij het beoefenen van "zijn/ haar "sport wordt steeds groter.
Je moet je de vraag stellen of het nog zin heeft een groep ouders te leren leven met en van de natuur. Ik ben van mening dat er een grote groep ouders niet meer te redden is en dus geen aandacht behoeft. het bekende trekken aan een dood paard. Om dat soort mensen te elimineren zou er een kleine ijstijd moeten uitbreken zodat de mensen die het dichtst bij de natuur staan overleven en de rest dus niet.....natuurlijke selectie ;D ;D ;D ;D
Maar helaas zal dat niet zo snel lukken en daarom kan je beter investeren in de kinderen die nog openstaan voor dit soort zaken.

Rossie69

 ;D

school bv ?

laten ze maar dan standaard een lesje per week in lassen,voor dit soort gebeuren,maarja dan krijg je meer lessen hoe behandel ik mn hond mn kat mn vogel geit mn ouders ;)

Plantje

En dan krijg je weer gez#@k met ouders die niet willen dat hun kind leert vissen. (Of ook maar iets leert wat met vissen te maken heeft)

Rene V.

Ik heb wel het idee dat je niet ieder probleem op het bord van de leraar kan leggen.De ouders moeten toch echt in hun prinsjes/prinsesjes investeren.Die kleine ijstijd lijkt mij ook wel een idee.

Groet Rene V.

johannes

Niet de leraar moet dit probleem oplossen maar ouders en overheid in de vorm het doel op school.

zeg niet dat alles hier zo perfect gaat op school zijn ook zat dingen op aan te merken maar hier hanteren ze een soort van 4 hoofdonderwerpen die allemaal ongeveer evenveel tijd krijgen: 1. natuur (kennis en het gebruike er van) 2 sociaal 3 en 4 weet ik niet meer  :-[ :-[

toch zullen de ouders de eerste opvoedingslijn moeten zijn.

natuurlijke selectie van wilco staat me wel aan.


Rossie69

ja laten we dan gelijk maar die lange afstands raket afvuren.

ja en dan heb ik ook zelf gezegd,jeugd heeft de toekomst.
nou deze niet dus ;)

de mijne moet wel hahaha.

hier ben ik ook klaar.

respect voor dier en vis en natuurlijk mens.


Plantje

Inderdaad ook niet te druk om maken. Kunt het beter hebben over de leuke kanten van het vissen en zelf wel het betere voorbeeld geven.

Er zullen altijd mensen blijven die het maar niks vinden.