Gelderche IJssel aftma ??

Started by JDtje, June 24, 2011, 12:11:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Quote from: JDtje on June 24, 2011, 15:27:33
De basis technieken heb ik geleerd toen ik tiener was en zal dacht ik zo net als fietsen zijn :D

......aangezien de ijssel bij ons al redelijk breed is wou ik toch wel de overkant kunnen gaan halen .
Groeten JD

Ik denk dat je wat dingen van vroeger door elkaar haalt.










Om de overkant te halen heb je een fiets nodig ;D

JDtje

nee hoor geen fiets hoor ..


boot  ;D

Hilco

je kan ook met een #5je aan de overkant lekker onder de kant gaan zitten  :P

brian

je kunt wel je lijn uitvaren en dan binnen strippen..? haha moet je wel lange lijn hebben

Henry

Voerbootje, scheelt je weer roeien...

brian

of je hangt er een motor aan, kun je trollen ;)

JDtje

ken ik dan niet beter een afstandbestuurbaar onderzeeƫrtje kopen en die naar de overkant sturen ??

de ijssel is 100 meter breed . maar er zijn ook smallere stukjes van een 50 meter ongeveer en dan ken je overkant opzich best wel halen.

Maar ik bedoelde het niet met werpen mensen.

Als je een leuke knoepert aan de lijn hebt wil je de overkant van de ijssel echt wel kunnen halen en niet met een leeg gelopen reel staan kijken op je neus :D


hendri

kweet niet wat jij allemaal voor ideeen in je hoofd haalt, maar een vis die je reel leeg trekt en naar de overkant van de ijssel zwemt?? ben bang dat je dat niet gaat mee maken, evenals de overkant halen met werpen.
zoja, moet je je meteen inschrijven voor alle afstands werpwestrijden, want dan ga je dikke prijzen winnen! ;D ;D

HappyFisherman

Gericht op meerval gaan vissen dan kun je misschien de backing gaan zien :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: JDtje on June 29, 2011, 09:08:13
de ijssel is 100 meter breed . maar er zijn ook smallere stukjes van een 50 meter ongeveer en dan ken je overkant opzich best wel halen.

Keep on dreaming.... Los van de vraag of het er toe doet (de meeste vis wordt gevangen op een afstand tussen de 5-15 meter)...
De meeste vliegvisser haalt de 30 meter nog niet eens ... dus de backing zien met casten zal een zeldzaamheid zijn... Het wereldrecord casten met een enkelhandige hengel staat rond de 74 meter... hoezo dus 100 meter is zo ver niet....  :D


Sieger

brian

wow 74meter?!    misschien haal je werphengel en vliegenhengel door elkaar? werphengel haal je namelijk wel

Gert

Quote from: brian on June 29, 2011, 14:32:55
wow 74meter?!    misschien haal je werphengel en vliegenhengel door elkaar? werphengel haal je namelijk wel

Nee, het is weldegelijk een vliegenhengel. Een telescoopvliegenhengel waarschijnlijk - want die heb je wel nodig om je vlieg of beetverklikker te zien op die afstand ;D

Sieger

Quote from: brian on June 29, 2011, 14:32:55
wow 74meter?!    misschien haal je werphengel en vliegenhengel door elkaar? werphengel haal je namelijk wel

Toch echt met een vliegenhengel... Steve Rajeff 243 feet...


Sieger

brian

Quote from: Sieger on June 29, 2011, 15:42:42
Toch echt met een vliegenhengel... Steve Rajeff 243 feet...

Die laatste zin was bedoeld voor JDtje

Sieger



Sieger

dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

JDtje

Steve Rajeff 243 feet. single hand combination, ja .. 74 meter +/-

293 feet   Henry Mittel. Two hand combination  das bijna 90 meter.

Dus ach de wonderen zijn de wereld niet uit.

Henry

Wens je veel plezier met oefenen en trainen. Grote kans  dat je tijdens die poging, al een leuk jachtje heb weten te haken of in ieder geval bij het binnen strippen de ontdekking doet dat je lijn door een schroef is doorgesneden.
En als je al iets heb weten te haken wat een vis moet zijn, hoe lang mag de dril dan duren ?

Sieger

Zoals ik zei: Keep on dreaming....


Sieger

HappyFisherman

Als ze die afstand net zo bepalen als Joost z'n baarsjes opmeet valt het allemaal nog wel mee  ::jumpers::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Of wil je mischien een voerkorfje aan je leader knopen?? :P haha ::rofl::