Baars op kanaal en in havens met nimfen tips graag

Started by Belgian angler, January 26, 2022, 14:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Belgian angler

Hoi collega vissers zou graag wat tips krijge voor het nimf vissen in haventje
Deze plaats mag men niet met werphengels vissen
Vandaar de vraag
Nu vis ik met kleine shads op baars met goede resultaten
En tijdens het vissen door het praten met vaste stok vissers die op voorn vissen
Hoor ik dat er geregeld mooie baarzen bove komen dus denk ik bij mezelf dit moet met vlieghengel ook echt dagen plezier opleveren en het formaat voorns die in de kou boven komen word ik ook wel blij van

Hoe kan ik dit het best aanpakken
Ik bezit enkel drijvende lijnen
Best met beetverklikker en nimf eronder ?
Lange leader en binnenstrippen als streamer ?
Welke hengel is beste ik dacht zelf een #4 aan te schaffen als ik tijdens snoekvissen merk het word niets
Dat ik dan de baars hengel kan bovenhalen en er nog leuke dag van kan maken
En ook dagen er gericht op vissen aangezien ik 40+ baarzen prachtig vind en op licht materiaal hier echt sport aan beleef  heb een peuter hengeltje een korte #3 en een #5
Wil natuurlijk een 50cm baars niet verspelen door te licht materiaal
Maar wil aan een 30 cm baars of voorn ook nog plezier hebben
Tips graag
Alvast bedankt


Martijn

Als ik het goed begrijp, mag je dus niet in de haven met een werphengel vissen. Ik neem aan dat de vlieghengel ook wordt gezien als werphengel...

Maar los hiervan, als je toch al een hengel hebt, zou ik de #5 pakken en wat proberen... eerst kijken wat de diepte is, afhankelijk daarvan de leaderlengte bepalen, en uitproberen.
Vervolgens proberen met goudkopnimfjes en kleine streamertjes. Met de goudkop zou ik een kleine indicator proberen.

Succes!

Belgian angler

Ja het bord zegt niet met
Een mechanisch ophaal systeem een molen dus
wat zijn goede beetindicators die je er niet afgooit en die niet te snel zinken door
Water op te nemen ?
En dankje voor de reactie

Martijn

Ik gebruikte altijd deze:
https://www.adh-fishing.com/equipment/strike-indicators/wapsi-lightning-strike-football-indicator?number=P-06088.9

A&M levert dit soort nu ook, en een stuk voordeliger , lijken er enorm op (ik heb ze nog niet geprobeerd) belangrijkste hierbij vind ik dat het rubberen slangetje voldoende stevig/dik is:
https://www.amfishingtackle.nl/strike-indicator/aampm-strike-indicator-small-fluo-red---yellow


Zeker voor dit soort visserij, met goudkopnimfen e.d., vind ik deze het fijnste voor de meeste situaties.


Belgian angler

En goed draagvermogen voor tungsten kraaltjes?
Ok ga eens proberen merci !