Wychwood tas

Started by Mike, July 23, 2020, 13:42:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Is er hier misschien iemand die weet waar ik nog zo'n oud model Wychwood tas kan bemachtigen ?

Ik heb deze een jaar of 15 in gebruik gehad en ik vind bijna perfect. Helaas is ie nu wel echt aan vervanging toe maar ik kan nergens zoiets meer vinden.

Vooral de handige rod-straps aan de bovenkant maken de tas echt super praktisch.
Er passen met gemak 6 grote c&f dozen in de vakken aan de buitenkant en daarnaast valt ie ook nog eens precies binnen de standaard afmetingen die door de meeste vliegmaatschappijen worden gehanteerd voor handbagage.
Dat maakt m echt heel erg praktisch voor m'n vistripjes.

Mocht iemand er nog zo een hebben staan die niet wordt gebruikt of iets weten wat er op lijkt, hoor ik dat graag.

[attachment id=1 msg=181960]

[attachment id=2 msg=181960]


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

En anders laten reviseren of namaken door een (Turkse) schoenmaker annex naaiatelier? Denk dat die er ook wel lol in hebben.

jo flyfishing

#2
Volgens hun site nog steeds in hun gamma. kwestie van een dealer te vinden? mss mailen om importeur te vinden?

https://www.wychwoodgame.co.uk/products/luggage/wychwood/boatman/H0930

https://www.wychwoodgame.co.uk/products/luggage/wychwood/bankman/H0931


edit : robby fish in antwerpen : https://www.robbyfish.be/vliegvissen/luggage/wychwood-bankman-bag.html


hth.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mike

#3
Ik heb idd die nieuwe modellen gezien.
Ik had er 1 besteld in de veronderstelling dat die afmetingen ongeveer hetzelfde zijn.

Zie hier het verschil
[attachment id=1 msg=181963]

Ze hebben dus 2 nieuwe modellen.
De gene op de foto (volgens website dezelfde afmetingen als de oude) maar in werkelijkheid is ie echt de helft zo klein. Er past bijna niets in de binnenkant en de vakken aan de buitenkant zijn super klein. Er kunnen met moeite 4 kleine vliegendoosjes in en een waadpak en dan zit ie al propvol.
Bij de oude kunnen er 6 grote en 2 kleine vliegendozen in, m'n waadpak, m'n waadvestje, 4 reels, tas met GoPro en accessoires, schepnetje en nog een hele hoop losse items.

Het 2de model is meteen bijna 4 x zo groot.
Er zit een reeltas op bevestigd waardoor het echt een kolossaal ding is wat je niet zomaar ff op je schouder mee neemt.
Hij is ook veel te groot om als handbagage tas te fungeren.

Het is bijna knap hoe ze 2 totaal ongeschikte tassen hebben weten te produceren terwijl het oude model echt top is.
De 1 is veelste klein en de ander is veelste groot  :-\
Er zijn er vast bij die er plezier van hebben maar ik heb m meteen teruggestuurd.

Bedankt voor de tip Gert maar hij is echt te ver heen om gefixt te worden.

Ik heb ook bij Simms lopen zoeken. Die blinken doorgaans echt uit in t verzinnen van kleding en tassen met allemaal hele handige en praktische features maar niks met van die handige rod-straps.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

In dat geval kun je ook een tas zoeken met de voor jou juiste afmetingen en een paar (zoveel als je wilt  ;) rod-straps er aan laten maken.
Keus genoeg lijkt me. Snowbee, Greys, Fishpond etc.

Mike

Dat is misschien wel de beste oplossing idd.
Thx voor t mee denken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER