lijn om te snoeken

Started by jo flyfishing, March 21, 2020, 19:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Mijn lijn is het na, ik denk, 2 seizoenen aan het begeven, kern snijdt door de mantel, en moet dus op zoek naar een nieuwe.
Vorige lijnen waren
Scientific Anglers BFT : te veel rek naar mijn goesting
Airflo Coldwater striper : minder rek, maar de mantel lost dus van kern

ben nu aan het zien naar Guideline Predator DC evolve (opvolger van de Pike line)

Iemand ervaring mee? Of andere suggesties?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ben Tabak

Gebruik al jaren met volle tevredenheid de Guideline Pike lines!

Art. Ben

Menno_siemensma


voor drijvende lijn heb ik dit seizoen net de a&m pike line gehaald. Werkt vooralsnog prima voor mij.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Ik heb heel wat draadjes uitgeprobeerd maar deze 2 zijn by far m'n favoriete lijntjes.

[attachment id=1 msg=181132]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Martijn

Hier ook de Rio Pike line Musky WF8F, waanzinnig lekkere lijn  8)
(enorm prijsverschil vergeleken met de goedkoopste lijnen, maar een genot om mee te werpen)

Aangezien ik niet het hele jaar door met deze lijn vis, ga ik er vanuit dat ik met deze lijn wel een jaar of 15 a 20 zal doen, met dat in het achterhoofd zijn de kosten te overzien...
Met name met mijn wat negatieve ervaringen met de goedkopere lijnen (niet recht te krijgen in koud water, hier was al eens een eerdere topic aan gewijd), ben ik standaard overgestapt op de "wat" duurdere lijnen.

Mike

 ::agree::
Ik ga erg slordig om met mn lijnen en ik gebruik ook geen stripmand oid. Ik sleur die lijn achter me aan en sta er ook vaak op. Ik trek m ook vaak best hardhandig van planten enzo af maar de coating blijft netjes.
Dat was met andere lijnen wel anders.
En ze gooien idd echt heel fijn.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jo flyfishing

mja, Rio tot hier toe nog geen goede ervaringen.
Heb al eens een glas lijn zonder al te veel moeite kapot getrokken toen ik vast hing (breuk overgang volglijn/belly )
En heb hier nog een paar keer gebruikte rio pike intermediate liggen waar ik niet kapot van ben ( te stijf ligt in te grote lussen in stripmand. als je geen stripmand gebruikt wsl perfect :-) )
Het zal de Guideline worden denk ik.

Bedankt voor de input.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain