Kanekalon=congo hair?

Started by tvn, March 19, 2018, 18:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tvn

Ik zou graag zelf wat streamers binden en kwam op het web de namen kanekalon en congo hair tegen? Zijn dit dezelfde vezels of is er een verschil? Is congo hair even stijf als kanekalon? Alvast dank!

MarcelN

Ik heb echt heel veel kanekalon en dat is niet zo 'fijn' als congohair, maar ik vind het wel fijner, het zinkt vrijwel direct en dat is handig op de zeebaars.
Maar kanekalon is ook veel goedkoper, zeker als je kijkt hoeveel er in zo'n pak zit en ik heb alle kleuren!pffff
Hier bestel ik overigens congohair...en A&M doet dat ook daar ;) http://www.flytyersdungeon.com/Materials/Chart_Congo_Hair.htm

Marco B

Ben het eens met Marcel. Congo Hair wordt oa door A&M verkocht maar ook door andere webwinkels, vaak onder een eigen merknaam, en is ook rechtstreeks bij de Flytyersdungeon te bestellen.
Congo Hair lijkt een beetje op EP hair maar is wat grover van structuur en veel goedkoper. Kanekalon is wat meer nylonachtig en wat gladder. Maar Kanekalon is in vergelijking met Congo Hair en al helemaal in vergelijking met EP, supergoedkoop. Uiterlijk zien je streamers er misschien wat minder gelikt uit in vergelijking met het duurdere spul, maar de vis trekt zich hier gelukkig weinig van aan.
Zelf bind ik het lichaam van mijn streamers vaak van Kanekalon en de kop van Congo Hair. Maakt voor de werking van de streamer niet veel uit maar is meer cosmetisch ;)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gerrit59

Mee eens,

Gebruik beide materialen ook veel voor snoekstreamers.
Congo hair is inderdaad luchtiger en geeft wat meer volume.
Het voordeel van kanekalon is dat het meer water vasthoudt, wat zeker een voordeel is als je in kale polders vist als er aardig wind staat.

Gerrit


Bone F

#4
Bij Flytyersdungeon komen er natuurlijk nog wel verzendkosten bij en die zijn niet mis voor zover ik heb kunnen vinden.

Gerrit59

Quote from: Bone F on March 19, 2018, 21:17:45
Bij Flytyersdungeon komen er natuurlijk nog wel verzendkosten bij en die zijn niet voor zover ik heb kunnen vinden.

Inderdaad Frans,
En vanaf $ 40 (?) tax c.q. import duties.

Bone F

Volgens mij vanaf € 22,- btw+ gem. €11,- handling en vanaf € 150,-  komen daar nog invoerrechten bij. Dus tel uit je winst :(