Zeebaars

Started by Ben Tabak, October 16, 2016, 18:35:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Tabak

Vandaag nog een keer heel wat uren gemaakt ....maar zelfs nog geen beet gehad.
Kan natuurlijk aan mij liggen maar het lijkt alsof de baars, veel vroeger dan vorig jaar, uit de Europoort is vertrokken.
Volgend jaar dan maar weer. En voor degenen die misschien nog twijfels hebben over de waterkwaliteit....:



Overal kleine visjes, zeesterren, krabben....maar geen baars meer te bekennen.

Groet, Ben

Ochi

Ik zou nog niet opgeven Ben.
Zowel gisteren als vandaag nog gevangen.
Geen grote aantallen en geen monsters maar er zitten er nog steeds.

Heb overigens alleen zeevissers met lange latten en lood gezien, geen vliegvissers.

Greetz Ochi

FSCHAMP

Ik heb altijd horen zeggen zolang de watertemp. boven de 14°C is, zijn ze er nog. Ik hoop dit jaar toch ook nog een keertje te gaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ben Tabak

Op het strand worden er nog zat gevangen ja, maar vis jij dan met de vlieg vanaf het strand Ochi?

Ochi

Ben,

ik vis niet van het strand, dat gaan we volgend jaar eens uittesten.
Ik kwam je een maand of 2 geleden tegen op die mooie ondiepe plek waar jij de grote nog ving.
Vandaag toch nog ff dagje vrij genomen en op 1e plek ving ik niets, verkast naar verderop de Maasvlakte en had er 6 alleen niks boven de 45cm.

Het wordt minder maar ik denk dat ze het nog wel een weekje of 2 blijven doen als het water niet te snel afkoelt.

Greetz Ochi

Ben Tabak

Aha......dus jij bent Ochi!

Tsja, ik heb daar daarna eigenlijk geen echt mooie baarzen meer gevangen, wel wat veertigers.
Was afgelopen weekend dicht bij zee, maar zat dus waarschijnlijk op de verkeerde plekken  :-[.

Misschien dan toch nog maar eens gaan komend weekend.....

Dank, groet,

Ben

jo flyfishing

Gisteren mogen ondervinden dat ze er nog zijn...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

En wat heb je gevangen Jo?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ochi

Goed dat je blijft gaan Jo en niet voor niets zie ik ::goodjob::

Had er zelf gisteren nog 4 maar 45 was  de grootste.
Zo lang mogelijk blijven gaan is mijn devies.
1 van deze weken stort het in, ik woon in de regio en vannacht zat er ijs op de ramen van de auto dus ook hier gaat de boel afkoelen.

Greetz Ochi

Ben Tabak

Goed bezig jullie....vandaag met 3 man nog geen aanbeet gehad...verkeerde plek zal ik maar zeggen  :(

Grt. Ben

jo flyfishing

Ik probeer dit jaar nog een 2e zeebaars op de barbeque te krijgen.
Helaas waren ze of te klein, of te groot. Ben nogal selectief... ik neem er soms één mee als deze ergens tussen de 45 tot voor in de 50cm is.

Als de omstandigheden het toelaten, volgende weekend nog eens proberen.

j.

Quote from: Ochi on October 23, 2016, 14:15:38
Goed dat je blijft gaan Jo en niet voor niets zie ik ::goodjob::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

Vrijdag heb ik met 2 lotgenoten nog een poging ondernomen in IJmuiden helemaal nada. Ik heb er wel een paar zien vangen maar met ander vistuig. Ze zaten dus waarschijnlijk ver en diep.