Blijft Noorwegen verboden dit jaar?

Started by Jan, May 24, 2020, 19:48:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jan

Zou het er nog van komen, er zit weer enige beweging in de verboden, maar anders zullen we ons moeten vermaken met leuke herinneringen zoals deze van bijna 20 jaar geleden aan de Gaula met Jan Reniers en z'n vrienden.

https://vimeo.com/422194572

Wilco

Uiterlijk op 15 juni beslist de Noorse regering of de grenzen wel of niet worden opengesteld voor reizigers uit de Scandinavische landen. Vóór 20 juli beslist de regering of reizigers uit andere nabijgelegen landen deze zomer Noorwegen kunnen bezoeken.

Twan

klopt Wilco en anders denk ik dat het voorlopig tot 20 augustus gesloten blijft.



weerwolf

gister kreeg ik deze info van een noor:
THE GOVERNMENT PROPOSES TO EXTEND ENTRY RESTRICTIONS TO 31 OCTOBER The government proposes a temporary law on entry restrictions for foreigners for the sake of public health, on their websites on Friday morning. The government is now opening up to be able to continue the entry restrictions until 31 October. This won't necessarily last that long, but it can last that long. "There is uncertainty about the long-term need for entry restrictions. The Government signaled on 15 May 2020 that a certain use of entry restrictions may at least be applicable until 20 August this year. The uncertainty that exists about how the contagion situation will develop in Norway, in Europe and in the rest of the world, indicates that the Storting should give the government room for maneuver to determine the need for regulations also for some time beyond this. It is therefore proposed that the new Special Act be granted until 31 October this year, so that the Government, if necessary, can continue special measures until 31 October without requiring a new legislative decision from the Storting. "
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

DocSalmo

Wordt dat ergens bevestigd? Een artikel of zoiets?

henkverhaar

Quote from: DocSalmo on June 23, 2020, 09:31:24
Wordt dat ergens bevestigd? Een artikel of zoiets?

Merk op dat de voorgestelde maatregel geen restrictie op zichzelf is, maar een wet (noodwet, spoedwet) die de regering de bevoegdheid geeft om, mocht dat nodig blijken, de grenzen tot (op dit moment) 31 oktober dicht te gooien - een soort van optie dus. De huidige feitelijke situatie kun je bijvoorbeeld hier vinden: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/norway-opening-up-for-more-leisure-travel-to-and-from-the-other-nordic-countries/id2706368/


henkverhaar

Let op, de gelinkte pagina, zoals ik m lees, gaat uitsluitend over Noren reizend naar het buitenland, waarbij er een uitzondering gemaakt zal gaan worden voor Schengenlanden; niet, zo ik het lees, voor reizen van buitenlanders uit Schengenlanden naar Noorwegen...

Jan

Dat klopt, maar dit las ik daarna in de Noorse krant VG (even door Google naar Nederlands vertaald):
"De regering streeft ernaar personen die in het Schengen- en EER-gebied wonen vanaf 15 juli toe te laten - als de besmettingssituatie dat aangeeft. Tegelijkertijd vervalt de vereiste voor toegangsquarantaine voor landen en regio's met een bevredigende besmettingsituatie. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zal reizen naar landen en regio's die zijn vrijgesteld van quarantainevereisten niet langer ontmoedigen ", stelt het persbericht.
Minister van Buitenlandse Zaken Ine Eriksen Søreide stelt op de persconferentie dat de nieuwe reisregels geen uitnodiging tot reizen zijn. Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt nog steeds alle reizen af ​​die niet strikt noodzakelijk is voor alle landen

Ik heb niets voor niets er een vraagteken bij geplaatst.