quote van plantje

Started by hendri, December 30, 2012, 23:11:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

Quote from: Plantje on December 30, 2012, 18:17:32
Mannen, punt is duidelijk en staat genoteerd. Off topic gaan wordt in de toekomst meer en meer tegen gegaan. Echter, strikt genomen waren de antwoorden"donker" en "nat" meer on topic dan wat we nu bespreken. ;)
Wanneer er nog vragen zijn met betrekking tot geintjes en off topic gaan graag even een pb naar één van de moderators of even een topic in "Vanalles en nogwat" openen.




leg maar eens uit dan wat wel en wat niet mag? ben wel benieuwd. ben ook wel benieuwd hoe jullie (de mod's)  dat gaan aanpakken. niet in pb, maar gewoon hier. kan iedereen het lezen, weet iedereen waar die aan toe is.


Hilco

Ik hou zelf nogal van een geintje , en kon ook wel lachen om de opmerkingen donker en nat.
eigenlijk waren het ook harde waarheden.

Alleen de topicstarten die de vraag stelde wordt er niet veel wijzer van .

maar ja , het onderling "dollen" is ook wel de charme van een forum vind ik (persoonlijk)

enkel wordt het vervelend als de gevatte opmerkingen de boventoon gaan voeren.

de kunst is het om met ons alleen een beetje middenweg te zoeken en je niet overal meteen aan te ergeren .


Gerrit72



Exact Hilco.

Laten we het negatieve nu eens achter ons laten.

Dit is een leuk/goed forum, laten we het leuk houden.

Dan hoeft ook niemand in te grijpen (en hoeven we het daar ook niet nog eens over te hebben).

Vliegvissen en binden dat zijn onze interesses, zou toch simpel moeten zijn om het daar op een
leerzame en leuke manier over te hebben, zonder dat er problemen ontstaan?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Canadian_Streamdance

 ::agree:: ik stoor mij persoonlijk niet aan wat grappen en grollen tussendoor er komt toch uiteindelijk een mooi topic naar boven
dat in de meeste gevallen een genot is om te lezen met ook de meest verschillende reacties die soms grappig en totaal niet on topic zijn maar andere dan weer heel leerzaam!!  ik vindt dit een prettige middenweg als je het mij vraagt en denk niet dat het nodig is om strengere regels te maken.
beetje kloterij hoort erbij ;D
ik vindt dit een prachtig forum! en hoop elke dag weer verrassende nieuwe topics te lezen en zo iedere dag weer een beetje wijzer te worden over onze meest fantastische hobby die we hier samen kunnen delen! ::KOOL::  ::top::!

Bekeerling

Well Said Canadian! ::goodjob::

Plantje

Quote from: hendri on December 30, 2012, 23:11:06

leg maar eens uit dan wat wel en wat niet mag? ben wel benieuwd. ben ook wel benieuwd hoe jullie (de mod's)  dat gaan aanpakken. niet in pb, maar gewoon hier. kan iedereen het lezen, weet iedereen waar die aan toe is.
Goede vraag Hendri. Het is namelijk behoorlijk subjectief en vrij lastig vast te stellen wat wel en wat niet mag.

Volgens mij vindt iedereen dat een geintje wel kan. Een grappig bedoelde opmerking moet tussendoor kunnen. Als die verkeerd opgevat wordt mag dat best even uitgelegd worden. En dat was het dan weer denk ik.
Kijk naar het topic over tattoos waarin gbrinks er met een (naar mijn idee) wat felle opmerking in kwam. Ik probeerde dat te nuanceren en sloeg de plank volledig mis. Er werd me uitgelegd, dat gbrinks zelf helemaal niets tegen tattoos heeft. En dan is het ook goed.
Topic over de ant die Gerrit had gebonden. Hij kreeg daar wat opbouwende kritiek op en reageerde daar erg aangevallen op. Vervolgens ging de discussie helemaal een andere kant op en ging het enkel nog over of je kritiek kunt verdragen en waartoe kritiek dient; het ging in ieder geval niet meer over de gebonden mier. Uiteindelijk heeft Bas het topic moeten sluiten. In plaats van sluiten zou ik er dan liever voor kiezen zo'n topic weer richting de feedback op de gebonden mier te sturen.
In het topic over Baggelhuizen vond ik de eerste reacties best geinig. En wat ik al aangaf: als je er hele strakke regels tegenaan gooit en je enkel daar aan houdt waren ze meer on topic (immers het wás ook donker en nat op dat moment) dan de discussie of die opmerkingen wel of niet gepast waren.

Ik denk dat je kunt stellen dat wanneer er een andere discussie ontstaat dan waarover het topic gestart is en vooral als die discussie in het negatieve getrokken wordt er een aandachtspunt is. De laatste tijd zijn er denk ik iets te veel discussies ontspoord.

Bij de moderators is dit ook al besproken en de conclusie was al snel dat 100% on topic niet zal gaan. Dan krijg je een forum dat dermate strak is dat het niet meer leuk is volgens mij. Er zijn wel van dergelijke fora hoor. Waar je bij wijze van spreken op de vingers getikt wordt als je zegt dat het je te hard waait om te gaan vissen. "We hebben het over vissen, niet over het weer!" Dat wil niemand hier.

catchem

Wat mij vooral opgevallen is dat bij de meeste topics die uit de hand lopen dit meestal tussen 00:00 uur en 03:00 uur is. Mischien een extra smiley erbij met een borrel, dat iedereen snapt dat de drank in de man is en anders beter gebruik van de smileys die er al zijn. Een grappig bedoelde opmerking met een smiley ernaast wordt denk ik minder snel verkeerd opgevat.

Ik denk dat er een paar zijn die iemand op de kast krijgen ook als humor zien, jammer...

Gerrit72



Prima uitleg Plantje, een zwart-wit systeem gaat niet werken, het moet wel leuk blijven.

Met een beetje goede wil van iedereen, moeten we problemen kunnen voorkomen.

De laatste tijd is er wat teveel ellende geweest :'(, hoop dat het nu over is ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gbrinks

ouwehoeren hoort erbij vind ik.
leven is al serieus genoeg   :o

jah tattoo topic was dus ouwehoeren heb er niks tegen. zoals je kon zien
hek zelf redelijk wat inkt ghehgeh.

forums word serieus en minder serieus gereageert.

om ma ff offtopic te gaan  ::)

beste wensen voor 2013

Beertje

#9
Ik ben het met Hilco eens.Een beetje dollen en jennen vind ik ook leuk,als het maar niet ontaard in onbeschoft heden en schelden. :) :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

#10
@ PLANTJE WELKE OPMERKING VAN TATTOO GAIT BEDOEL JE?

Quote from: gbrinks on December 28, 2012, 19:32:21
kvind het verschrikkelijk al die tattoos...
of

Quote from: gbrinks on December 28, 2012, 21:51:57
pure verminking  :P

of deze?  (kan ik heel goed begrijpen hoor)
Quote from: gbrinks on December 28, 2012, 22:12:11
hwuhauhwa

dis tog een mooi plaatje onni ?:


ALS 100% TUKKER
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Johan

Quote from: Rob van H. on January 02, 2013, 19:54:21
tja, ook hier geld weer dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is!!

Misschien is over op krachtvoer ipv zangzaad?? ::slaugh:: ::chicken:: ::nanana::

Johan


Plantje

Quote from: maurice on January 02, 2013, 19:57:24
@ PLANTJE WELKE OPMERKING VAN TATTOO GAIT BEDOEL JE?
Ging me in het voorbeeld vooral om de eerste. Oei oei! Ik zag het al weer heeeeeelemaal mis gaan! Dus ik dacht snel de boel een beetje te nuanceren. Maar daar sloeg ik de plank dan weer volledig mis! :)
En dat is ook het enige wat ik er mee wil aangeven: soms interpreteer je iets verkeerd en reageer je daardoor verkeerd. Daar mogen mensen je dan best op wijzen, dan kun je dat eventueel nog aangeven of wat dan ook en dan is het klaar.
En als ik voor zo'n voorbeeld mezelf als lijdend voorwerp kan opofferen is dat toch al helemaal mooi?

Gerrit72

Quote from: speycast on January 02, 2013, 18:53:46
De laatste tijd is er wat teveel ellende geweest  :)
als dit al ellende is dan hoop ik voor jou dat de echte wereld geen ramp voor je in verschiet heeft (Boe)

Helaas wel. Daarom vind ik het zo fijn om op deze site over vliegvissen te lezen & schrijven.
Vliegvissen is mijn grote passie (en soms een vlucht uit de realiteit).
Ik waardeer ieders inbreng, maar vind het jammer om te lezen dat enkelen het elkaar soms
onnodig moeilijk maken.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

gbrinks

Hahah maurice. Tattoo volk is tog asociaal (volgens de meeste mensen...)
jeps 100% tukker mjah Ajax blijft de club!!

Plantje. Sloeg de plank ff mis gna gna

weerwolf

Het toont plantjes menselijkheid aan. ;D  hij mag het ook wel eens mis hebben. En hij geeft nog toe ook, dat siert hem ook nog eens. ::goodjob::
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.