opsporing verzocht

Started by Gerrit72, April 06, 2012, 23:09:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Enige tijd terug kocht ik via MP een Sage hengel (van een vrouw). Geen vliegvishengel, maar een karperhengel :o.

Het is een als penhengel opgebouwde stok, maar met een behoorlijke testcurve (2,5 lb?)

Mijn vraag is wie kent deze blank? De nummers (zie foto) kan ik op internet niet terugvinden. Het is vast een blank bestemd voor de vliegvisserij, vandaar dat ik hem hier plaats. Mogelijk kan  iemand mij iets meer over de hengel vertellen.

[attachment deleted by admin]
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Cornico

Zeker weten doe ik het niet omdat het al een oudje is, maar het lijkt een blank (B) van 11,5 ft voor een 7 lijn.
Een blank van vóór de graphite III, later RPL en nog later de RPL+ series.
Moet zo van rond 1987, 1988 zijn geweest.

Rossie69

zowee das wel leuk Gerrit

eb dan een ds 2 zal ik daar is op zoeken gaan.

:)

mrproper

Power Mooching Rod. 

das het enigste wat ik ken vinden inc het geen Cornico al had geplaatst

Gerrit72


Mannen,

Bedankt voor de informatie! Zelf weet ik niets van SAGE, maar vind het wel een leuk merk, met mooie hengels.
Power Mooching Rod? Weet iemand wat dat betekend? Power snap ik nog en Rod ook, maar Mooching niet.
Nogmaals bedankt en alle info is welkom.

De hengel is nog in een zeer mooie staat, perfect kurk, mooie bruine glans over de hengel, helemaal top!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

mrproper

 To simplify the definition (without getting into all the changes and restrictions that Cal. F&G commission has made over the last 15 years, which we will discuss later) for the purpose of this article salmon mooching is a method of fishing where the boat is out of gear, or the motor is not running. You are drifting being pushed by the wind and or currents. Bait or various jigs can be used.

Useless

Wellicht kun je eens navraag doen bij Martin Hengelsport. Wout van Reijmenam die daar tot voor kort werkte, maakte in het verleden nog wel een gebruik van Sage vliegenhengelblanks om pen- en plughengeltjes van te maken. 't Zou me niet verbazen dat dit er ook zo één is.

Gerrit72


Mr proper: Thats clear!

Useless: Bedankt voor de tip!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rob23_1999

Beste gerrit,

Leuk zo iets..
Sage heeft vroeger ook niet vlieghengels gemaakt, worm hengels voor steelhead vissen bijv.
Tot voor kort ook spin hengels erg mooie blanks, heb er zelf ooit 1 laten bouwen bij otter, misschien dat fly & spin er ook wel iets van af weet.

Zal eens zoeken of ik iets kan vinden in een oude catalogus.
Hengel zal zo'n 3,5 meter lang zijn.
Is in iedergevl een blank, en geen fabriek gebouwde hengel.
Als je nu een blank van sage koopt staat er ook een B achter de type en aftma klase en lengte.
GSP is de type aanduiding.

I let you know al ik nog wat vind.


Gerrit72


Rob, alvast bedankt voor de moeite! Idd leuk een Sage karperhengel. Toen ik de advertentie op Marktplaats zag staan, werd ik direct getriggert.
Er stond geen foto bij, maar godzijdank wel een 06 nummer. Heb direct gebeld en ben gelijk in de auto gesprongen. Ook belde ik direct mijn maat; 'ga een sage karperhengel bekijken, die verkocht wordt door een vrouw! Ik weet niet waar ik meer nieuwsgierig naar ben; de hengel of de vrouw'.
De vrouw bleek afstandvisser op karper en vond deze hengel te licht!? (het is echt een pook!) Ze had de hengel overgekocht en wist helaas niets over de historie. Leuk dat ik via het forum steeds wat verder kom.
The only difference between men and boys is the price of their toys.