OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Riny

Hi Koen, waar heb je deze vangst binnen gehaald ?

Groet Riny
Quote from: Koen on April 22, 2013, 22:54:33
heb veel op film staan, maar dat duurt me ff te lang dus dat doe ik morgen. Iig een plaatje van de grootste vangst :)



Koen

In het water  ;D

Loswal. Maar ze zitten overal wel. Alleen vangen is lastig. Ze zijn al wat getraind he  :)

golddigger

Ik kan verd..... die foto niet zien van die 66-er
::wtf::
Lekker gevist Koen!!!!!!
Ik hoop dat je niet je kruit hebt verschoten voor Duitsland :o ;D ;D ;D
Perry

Koen

Tuurlijk niet perry. Ik heb weer wat bruine gevangen dus ik ben heet nog niet verleerd  ;D

Koen


MarcelN

#455
Wat een gekkenhuis vandaag, helemaal scheel gevangen in de bak links van de LW, kreeg eerst nog op mijn flikker van Bas de B. en Sepp dat ik van de 1e paal naar links wierp, gingen ze die gasten bellen en kreeg een waarschuwing :-\ ben na de tig vissen maar afgedropen, was niet leuk meer zoveel, sommige klapten er zo op dat die in het oog zat :-X Die saiblingen waren wel leuk, duidelijk sterker ::goodjob::

Koen

ook lekker gevangen dus :P nog grote?

gewoon lekker savonds gaan, dan zijn der een stuk minder mensen :)

Burgerking

Ik heb denk ik de mooiste dag uitgekozen om weer met vliegvissen te starten , vandaag bij de loswal geweest en totaal 20 uitzetters gevangen .
Allemaal niet groot maar wel de hele dag vis vangen  ;D .
Per worp soms 3 a 4 aanbeten en vollop actie , ze werden zowel in het diepere gedeelte gevangen als in de ondiepe bekken aan de binnenkant .
Erg leuk geweest ik ga morgen vroeg weer , ik ga er van genieten zolang het goed gaat.
Ik heb vandaag op diverse nimphen maar ook op de droge vlieg ( bibio ) vis gevangen , goudkoppen met zwart waren in de ochtend booming , daarna ben ik over gegaan op een pheasant tail achtige nimph met spectra flash staartje , maar volgens mij pakken ze bijna alles wat beweegt op het moment .
Ik hoop morgen tussen de kleintjes nog een grotere te haken dat zou slagroom op de taart zijn voor mij .

Mvg Eric
Nu snel slapen om 5uur gaat de wekker .

MarcelN

Aha BK, dat was jij dus, succes! Stond achter je en nog na te praten over 'de zaken..'
Er werd best gevangen ook achterin met bibio en stokjes, allemaal 60cm dames.

Rick

Het was ook vandaag weer een slagveld rondom de loswal..  Vooral in de ochtend was het niet moeilijk om een behoorlijk aantal uitzetters bij elkaar te hengelen.
Het weer was heerlijk en de vangsten ook.. 
Lekker een dagje met Burgerking doorgebracht  8)

BTW,  sorry dat ik de slagroom op de taart voor je neus wegkaapte.. ;)

Burgerking

#460
jaja rick wrijf het er nog maar ff flink in  ::blabla::.............
het was inderdaad een hele leuke dag zo met prachtig weer , ik ben alleen behoorlijk verbrand nadat smiddags de zon flink door kwam.
ik was rond 7 uur vanmorgen gearriveerd aan de loswal en kon meteen zien dat de uitzetters in collosale aantallen aan het risen waren precies voor de damwanden, ik ben toen rechts naast het bord gaan staan en wist vrij snel een aantal mooie bruine forellen te vangen van rond de 30 cm .
de mooiste vangst voor mij was vandaag een mooie dikke bruine forel van 45 cm groot en over de rest van de dag heb ik 22 stuks van de uitzetters binnen gehaald .
en toen ging het mis !!! ::wtf:: rick kwam er aan en we raakten aan de praat , rick was eigenlijk van plan door te lopen naar achter omdat hij mij niet in de weg wou staan waarop ik zei dat hij niet zo maf moest doen en gewoon lekker moest gaan gooien een paar meter naast mij omdat de vis daar immers zat . rick had een nieuw lijntje op de kop getikt en was deze aan het testen en ik hoorde de ene godver na de andere want meneer was er niet zo over te spreken geloof ik maar hij viste nog even door , na ook 2 mooie uitzettertjes te hebben gevangen besloot een mooie regenboog van 55/60 cm groot ricks vlieg eens ff lekker te gaan opvreten met als resultaat een mooie dril en dankzij mijn fototoestel welke ik paraat had staat hij ook nog eens netjes op de gevoelige plaat .
dus samen gevat als er ooit nog eens een Leidenaar aan komt lopen als ik sta te vissen verzoek ik hem vriendelijk om zo snel als mogelijk door te lopen en mij met rust te laten  ;D.
we zijn toen naar de auto gelopen en rick heeft de lijn van zijn reel afgehaald en omdat ik ook een #7 hengel heb en de lijn daarvoor bedoeld was heb ik de lijn de rest van de dag nog een kans gegeven anders was hij in de kliko beland .
al met al een hele leuke dag en ik heb dus na 10 jaar niet te hebben gevist in de afgelopen 2 dagen 42 stuks uitzetters regenbogen bruine forel en saipling gevangen plus een mooie bruine forel van 45 cm , niet slecht dus al zeg ik het zelf .

gr eric




Rick

#461
Eric,  Jij gaat de lijn toch wel blijven gebruiken?   Het is gewoon een goeie lijn (S.A. Ultra4) maar ik had er geen feeling mee...
Zie het maar als een excuus voor het vangen van die dikkerd... 8)

Bedankt voor het maken van de foto's.  Ben wel benieuwd. ::goodjob::

@ Koen.  Kerel, wat een mooie vis en erg leuk om dat filmpje te zien... ::top::

OVMer

Quote from: Koen on April 24, 2013, 07:20:40
filmpje!  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=Q_VSWqNjGwA

Leuk om de mooie avond weer een beetje te herbeleven. Snel weer naar OVM als ik het goed lees :)

MarcelN

Schandalig filmpje, zou verboden moet worden die cams :-X maar ff zonder dollen, dat beest gaat natuurlijk veels te lang door de lucht he, ben geen fan van sommige, maar daar had die Seikerd  gelijk mee. ::blabla::
Krijg net een bericht door dat de linker dam is verzakt naast de Loswal, iemand een idee waardoor?  ::bbq::

Burgerking

hey rick , ja uiteraard blijf ik de lijn gebruiken ,ik heb hem er alleen ff afgegooid nu op de spoel thuis en de drijvende lijn zit er nu weer op.
ik had vanmiddag met de zinklijn geen aanbeten meer gehad terwijl ze naast me met een drijvende lijn en een langere leader wel steeds prijs hadden .
de text moet je ook een beetje ala najib amhali lezen natuurlijk he  ;D

we houden ff contact over het weekend , ik ga wel ff wat vliegen binden nog met dat schuim , dan kan ik dalijk als ik met die zinklijn aan de slag ga als die uitzetters uitverkoop voorbij is mooi met die schuimvliegen vissen .

spreek je snel .

laterzzzzzz

Burgerking

Vandaag weer naar het OVM gereden en om 5uur stond ik aan de loswal , toen het voldoende licht was ben ik het water in gegaan om aan de rechter kant naast het bord mijn eerste worp te gaan maken . Meteen op de eerste worp een harde klap en na een ferme dril een mooie 45/50 cm grote bruine forel was het resultaat .
Daarna nog 4 stuks uitzetters waarvan 2 bruine 1 regenboog en een serpling. Omdat het daarna stil viel ben ik naar achter gegaan aan het eind van de lange dam maar ik heb geen vis gezien .
Toen ik terug kwam nog even bij de loswal geprobeerd maar geen resultaat.
Ik ben toen naar de stormvogel gegaan en heb daar nog 5 vissen weten te vangen 3 bruine uitzetters en 2  serplings van 35 cm . Ik had ook nog een heftige aanbeet met een grote kolk erbij en deze vis heb ik helaas niet goed gehaakt want hij schoot meteen weer los , dit was zeker een grotere vis grrrr .
De uitzetters zijn dus al op ontdekkingsreis daar ik ze bij de stormvogel heb gevangen.

Komende week ga ik het weer proberen .

Mvg eric

RiverHunter

#466
Effe wat delen, ik kwam Bart de bruin tegen, bij de los wal, en die had een woorden wisseling met een paar vissers, twee vliegvissers en twee spinvissers, wat wil het nou? Ze stonden voorbij de paal te vissen naar de los wal toe, en dat is strafbaar, het bleef voor de vliegvissers bij een waarschuwing, de twee spinvissers waren buitenlanders spraken geen woord Engels of wat dan ook en kregen beide een ticket. Nu heb ik dat ook gelezen in het boekje, en wist het wel, ik moet dan ook B, de Bruin gelijk geven, het is heel onsportief, om op de uitzetters te gaan zitten gooien. Aan de andere kant is het ook wel heeel uitlokkend om een vissie mee te pikken, en ik ben dan ook niet de persoon om daarover te oordelen, ik zie het veel mensen doen daar bij die paal, ook op het filmpje van Koen, ik heb nu zelf gezien, dat als die mannen van het Zuid-Hollands landschap komen (boa's) ze je een bekeuring geven daarvoor, aan de andere kant vinden ze ook dat het niet heel duidelijk op het bord aangegeven staat, en er word dan ook wat aangedaan. Vroeger zou er bij de los wal links ook een paal gestaan hebben, maar omdat daar nu een steiger is gekomen is die paal met waarschuwingsbord verdwenen, maar gaat wat aangedaan worden dus. Nou we wachten het maar af, in ieder geval zijn we gewaarschuwd, Oppassen dus mede vliegvissers. En laten we ons aan de regels houden, weidelijk gedrag tonen. :D :)

Gr, Ron. ;)

RiverHunter

He Rick, dat lijtje is een heel goede lijn, alleen moet er niet te snel willen mee zijn, rustig laten strekken.....  ja en dan
, ja het is effe aanvoelen. Maar een hele mooie vis geland prachtig toch??

Ron. ;)

JB

Quote from: RiverHunter on April 28, 2013, 15:46:57
Vroeger zou er bij de los wal links ook een paal gestaan hebben, maar omdat daar nu een steiger is gekomen is die paal met waarschuwingsbord verdwenen, maar gaat wat aangedaan worden dus. Nou we wachten het maar af, in ieder geval zijn we gewaarschuwd, Oppassen dus mede vliegvissers. En laten we ons aan de regels houden, weidelijk gedrag tonen. :D :)

Gr, Ron. ;)

Ron,
Effe een stuk van jou geleend voor een algemene opmerking.

Bord of geen bord, in de vergunning staat volgens mij dat er VOOR de loswal niet gevist mag worden.::foei::
Maar ja, zo kunnen we wel showen met aantallen  :(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Burgerking

#469
De laatste dagen was het totaal niet nodig om voor de loswal te werpen voor de uitzetters , ze zitten werkelijk overal in de omgeving . Misschien is het toch beter om wat duidelijke borden te plaatsen bij de loswal en voorop de steiger, dan ben je in 1 keer klaar en kun je onherroepelijk schrijven als iemand er wel staat .
Het eerste dammetje aan de linkerkant was zeker donderdag een echte hotspot .
En zoals ik al aangaf bij de stormvogel ving ik ook 3 uitzetters dus ze zijn al aan het verspreiden .
Er waren zaterdag ochtend ook 2 spinvissers vanaf de loswal en de steiger aan het werpen , de prent is voor hun zelf nietwaar !
Het zou misschien ook handiger zijn om de uitzetting meer verspreid te doen ,of na de uitzetting een paar weken de loswal en omstreken als gesloten gebied te verklaren, dan kunnen de uitzetters rustig wennen en zich daarna verspreiden over het meer .

RiverHunter

Twee chinezen?? die hebben er al eentje gehad allebei. 8)

Burgerking

Ach die kijken toch niet zo nauw ! :D

Rene V.

Ni hao,sambal bij ;D

Rene V.

Rick

Quote from: RiverHunter on April 28, 2013, 15:59:44
He Rick, dat lijtje is een heel goede lijn, alleen moet er niet te snel willen mee zijn, rustig laten strekken.....  ja en dan
, ja het is effe aanvoelen. Maar een hele mooie vis geland prachtig toch??

Ron. ;)

He Ron,

De kwaliteit van die lijn twijfel ik niet aan..  Het ging mij alleen niet snel genoeg naar beneden.
Maar die jongen waar ik 'm aan gegeven heb gaat 'm echt met veel plezier gebruiken dus hij komt goed terecht.. 8)

Trouwens, wanneer ben jij op OVM geweest?  Als je in het weekend gaat kun je altijd effe contact opnemen.. ;)

Franky Boy

Burgerking schrijft: "Daarna nog 4 stuks uitzetters waarvan 2 bruine 1 regenboog en een serpling".
Je bedoelt waarschijnlijk serpeling, maar die komen in het OVM niet voor.
Misschien een haring, een verdwaalde houting of... ???
In ieder geval gefeliciteerd met die twee grote bruine forellen!
Die waren van vorig jaar; als die van dit jaar net zo goed groeien, mogen we niet klagen.