Ervaringen met Vision waadpakken

Started by Slechtvalk, October 02, 2014, 20:13:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slechtvalk

Ik ben langzamerhand eens toe aan een nieuw waadpak van ademend materiaal. Wat zijn jullie ervaringen met de waadpakken van het merk Vision ?
op het gebied van comfort, duurzaamheid, ademend vermogen etc.

John

Heb al een aantal jaren  een Vision waadpak. Gebruik hem echter een 15 tot 20 dagen in het jaar en tevens voor het kanoen.

Tot nu toe geen enkel probleem m.b.t lekkages of ander ongemak

Slechtvalk

kijk dat is al een positief begin  :)

FSCHAMP

John dan heb jij er een goed gehad.  Ik ben er niet over te spreken net als een college vliegvisser.  Geef mij maar een Simms.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

nordbu

Ben zeer tevreden over de Vision waadpakken. Heb afgelopen voorjaar mijn tweede pak aangschaft. Het andere pak is ruim 8 jaar oud en werd regelmatig gebruikt. Bijkomend voordeel is dat er vele maten zijn en met een lengte van ruim 2 mtr, maar geen geweldige omvang heb ik een pak dat goed past en ruimte geeft bij het bukken en knielen. Voor mij is het prima prijs/kwaliteit verhouding.
>>fang og slip<<

gijsie20

Ik heb ook een Vision Ikon wader. Bevalt super, erg goed ademend pak. Nog geen mankement mee gehad, en heeft ook al de nodige uren gemaakt met het betere kruip door sluip door werk.

Slechtvalk

Kijk mannen, dat zijn nu goede berichten. Bedankt voor de reacties  :)

maurice

Ik heb ook een vision.
Gebruik hem 20 tot 30 keer per jaar en kan alleen maar zeggen top.
Ben niet de meest voorzichtige wat betreft bosjes, struiken en stenen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Stevo

Ook ik heb een vision waadpak (ademend) de HAVU om precies te zijn.
Prima waadpak ik kan niet anders zeggen.
Wat voor mij de doorslag gaf om een vision te kopen, is de garantie in combinatie met gebruik van een bellyboot.
(vernomen van de winkelier en vertegenwoordiger).

Er zijn een aantal merken die geen garantie geven op lekkage in combinatie met het gebruik van een bellyboot.
Wil overigens niet zeggen dat het dan slechte waadpakken zijn, maar was voor mij doorslaggevend voor de aanschaf van een Vision.



TK88

Heb zelf een Vision waadpak gehad maar was er niet erg over te spreken. Verschillende lekkages gehad en scheuren tijdens het waden. Ik heb nu zelf een Orvis Sonic waadpak en die bevalt mij veel beter. Veel bewegingsvrijheid, goed ademend en zeer sterk.

(let wel dat ik geen fan ben van Vision. Veel producten geprobeerd maar ben er niet tevreden over)

Floor

Recent een Vision Kura pak gekocht.
Het vorige Vision pak mocht na 12 jaar behoorlijk intensief gebruik met pensioen.
Altijd zeer tevreden geweest maar, wat zeer belangrijk is en ook al eerder is genoemd,  is de noodzaak van de juiste maat.
Koop een pak nooit "precies goed" maar liever iets groter of in ieder geval langer!
In mijn geval medium van boven maar wel extra lang. Je moet echt voldoende lengte hebben om te bukken en te knielen.
Een paar sokken over je neopreen sokken zullen een lange levensduur ook zeker ten goede komen.

Succes met je keuze.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Slechtvalk

Samenvattend als ik alle reacties hoor over vison waders. Kan ik wel stellen dat het wel snor zit kwalitatief. Zal het merk zeker overwegen. Heb in het verleden wel 11 jaar met een simms Gore-tex pak gevist. Maar vind de huidige prijzen wel erg hoog worden. Maar goed over 11 jaar uitgesmeerd was het een redelijk bedrag. Ik vind Patagonia ook een optie, zit qua prijs netjes tussen in. Mijn ervaringen met dit merk zijn ook super.

Gert

Ik heb al jaren ademende lieslaarzen van Vision, en die bevallen goed.
En hoewel dat niet de vraag was: ik heb SLECHTE ervaringen met Vision waadschoenen, type Mako met Vibram zolen. Waren hele dure schoenen, en zien er degelijk uit.
Die heb ik pas 2 jaar, maar heeft me al 2 lekke waadpakken opgeleverd omdat er een oneffenheid aan de binnenkant, boven m'n grote teen bleek te zitten. Helaas kwam ik daar pas achter toen het tweede pak op dezelfde plek begon te lekken als het eerste.
En de zolen en andere lagen laten op verschillende plekken los.
Dus wat mij betreft: mocht je gaan voor een Vision pak, zou ik niet ook automatisch ook voor Vision schoenen gaan.

Groet,
Gert


Slechtvalk

Gert bedankt voor je opmerking, zal er rekening mee houden en evt. de schoenen goed checken ( zit al in de standaard procedure)  :). Heb soortgelijke ervaringen ook met hele dure Simms schoenen gehad (ook gewoon China fabrikaat). Heb zelf erg goede ervaringen betreft duurzaamheid met de schoenen van Scierra.

Marksman

Ik gebruik de vision ikon met mako schoenen, pak en schoenen bevallen goed. Enige min puntje zijn de schoenen, die hadden wat soepeler mogen zijn.

Gr. Erik

Gert

Quote from: Marksman on October 04, 2014, 23:26:34
Enige min puntje zijn de schoenen, die hadden wat soepeler mogen zijn.

Gr. Erik

Ja, ik denk dat dat ook de reden is dat de boel overal los komt. Heb jij daar ook last van?

Marksman

Heb ik gelukkig geen last van Gert. Veters gingen wel snel stuk omdat randjs denk ik te scherp zijn. Gebruik nu zeiltouw. Ga nu wel de schoenen beter in de gaten houden.

Gert

Ja, 1 veter was mij mij ook al snel van de buitenmantel ontdaan. Maar nu is ie een stuk dunner en dat is gelijk een stuk beter. Ik had nog veters van oude waadschoenen, maar die krijg ik helemaal niet door de ogen.

Floor

De Vision Loikka schoenen bevallen me zeer goed.
Dit zou de opvolger van de Mako schoenen moeten zijn, ze zijn wat duurder maar, ik vind ze vele malen beter ontworpen.
Geen gaatjes maar lussen voor de veters, de zool die over de neus doorloopt, de verstevigde rand rondom de schoen en persoonlijk ben ik erg tevreden over de pasvorm.

Ga voor Gummi en studs voordat, vilt straks overal verboden word.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Slechtvalk

Ik vind vilt sowieso een ramp. Ik heb altijd mijn waadschoenen laten verzolen met vibram zolen. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer nodig en is er keuze.

Marksman

@gert. Afgelopen week in de kyll aan het vissen geweest, bleek dat mijn Vision mako schoenen zichzelf ook aan het verzolen waren. Vastgezet met ductape en een touwtje, ging prima. Nu maar naar de schoenmaker.

Gert

Zou het aan de Kyll liggen dan? :o

Ik ga m'n schoenen binnenkort nog maar eens goed inspecteren, want moet volgende maand een hele week in diverse Oostenrijkse watertjes staan/banjeren.
Heb vorig jaar alles wat los ging met aquariumkit weer aan elkaar geplakt, ff checkuh of dat nog een beetje goed zit.

Marco B

Ik vraag me überhaupt wel eens af wat de levensduur is van schoenen, Gert. Met waadpakken heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad. Heb in de loop der jaren een Ocean, 2 Orvispakken en een Vision Extreme versleten en ben nu bezig met mijn 5e jaar van een Simms G4. Van de pakken tot nu toe was de Vision eigenlijk het meest comfortabel en hangt nu dan ook nog steeds in de kast als reserve omdat het pak hoegenaamd ook nog steeds weinig mankeert. Met al deze pakken heb ik gemiddeld een jaar of 6 a 7 gedaan en vind dat acceptabel. Hoe anders ging het met waadschoenen want daar heb ik inmiddels een heel regiment van gehad. Hodgman, Snowbee, Redington, Pategonia, Imago, Orvis en nog een paar. Op de één of andere manier doe ik slechts een jaar of 2/ 3 met een paar schoenen en dan begint het gelazer van constant zolen er af tot het volledig scheuren van de schoen. Het langst heb ik gedaan met de Pategonia's. Deze schoenen waren tot nu toe ook verreweg de meest comfortabele die ik heb gehad; tot nu toe dan. Vorige week heb ik een paar Simms Rivershed aangeschaft (die nog lekkerder zitten) omdat mijn Imago's aan de bovenkant aan het scheuren zijn, maar moet maar weer afwachten hoelang deze meegaan.
Vervangen na 3 jaar betekent in mijn geval dat de schoenen in die periode misschien 150 tot 180 keer zijn gedragen en dan vind ik de levensduur toch wel erg kort.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Zo vaak haal ik bij lange na niet Marco.
Misschien alles bij elkaar 2, hooguit 3 weken per jaar.....
Maar ik heb 2 paar hele goedkope schoenen versleten, van die canvas dingen voor 25 Euro of zo. Dus als ik daar 3 of 4 jaar mee gedaan heb moet ik eigenlijk niet klagen. Maar die zijn verder ook helemaal niet stevig natuurlijk, dus die Visions maar eens gekocht (met veel korting destijds, bij de Snoekbaars die ging stoppen met vliegvisspullen).
Maar daar zat dus om te beginnen al een fabrieksfout in - zie mijn posting hierboven van 4 oktober.
En al heeeel snel gingen de zolen/diverse lagen los. Ik wijt dat dus aan de stugheid van de schoenen - buigen of barsten zeg maar.


Gert

Gisteren teruggekomen van een week Oostenrijk.
Dit overkwam me gelukkig pas op de laatste visdag:



Ik zat een beetje vast in de prut, en de schoen kwam er zowat in 3 delen uit, alleen bij de neus zat het nog een beetje vast. Heb er een touwtje omheen gedaan en kon zo toch nog enigszins de laatste dag vol maken. Maar wat een k*tzooi zeg.
Eens kijken of ik ze zelf beter vast krijg dan de fabriek. Maar nogmaals: ik raad iedereen deze schoenen af.

Groet,
Gert