Size doesn't matter

Started by Hilco, June 18, 2011, 20:18:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Quote from: HappyFisherman on June 17, 2011, 21:10:58
Size doesn't matter... Dat je lekker je eigen gang gaat, doet wat je leuk vindt en je je niks aantrekt van wat een ander er van vindt ik pas echt stoer ;)

Dan durf ik ook wel mijn  aankoop te laten zien  ;)

Om sneaky tussen de stuiken en onder de bomen te kunnen aanwerpen:



maurice

mooi kleintje, hadden ze die ook in een #3?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Nope, en op zich we prettig want dan kan ik mijn eigen reeltje blijven gebruiken......

HappyFisherman

Krijg er zo'n boothengelgevoel van. Erg kort en erg dik :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

erg kort is ie zeker, dik echter niet.

hij is net zo dik al bovenste deel van mijn normale hengel. handvat is ook dunner en korter.

het ziet er eigenlijk uit als een "kinderhengel"

Het werpt nog best wel goed ( voor een amateur).

alleen de balans is wat zoek met die dikke reel achterop  :P


maar goed 35 euro had ik er wel voor over ;D


edit,  ik heb geen BB ervaring maar toch lijkt ie me erg handig daarvoor

pas

ik vind in de bb het wel fijn om met een wat langer hengel te vissen
gr pas
::wtf::

Hilco

ik zeg al , ik heb geen BB ervaring  dus de vraag ;  waarom dan liever langere hengel?

weerwolf

Omdat je met je bb dieper in het water zit en de lengte van je benen mist....... de lijn zit dichterbij het water. Een langere hengel brengt de lijn verder van het water af. Vooral als je niet perfect werpt klets de lijn nogal een op het water (zoals bij mij!!)

Een korte hengel is leuk voor polderslootjes en beekjes in het buitenland.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Maar wil je in de BB je vlieg dan persee zo ver weg zetten? ik dacht dat je ernaar toe kon peddelen en dan vrij kort kon aanwerpen.
of schrik je ze dan af.........

ik had hem voornamelijk gekocht omdat ik op een aantal plekken vis waar de bomen vrij laag zijn , en ik zelf al vrij hoog ben.


weerwolf

Misschien valt het bij jou mee, maar als de vissen mijn gezicht zien zijn ze weg. ;)

Nee het hangt er ook vanaf waar je vist op sommige plekken is de vis schuw en kan je ze niet dichtbij vangen. Maar mijn ervaring is dat ze toch wel heel dicht bij je komen als je in de bb vist.

ik heb een #2 in 6 voet en 1 in 8 voet, maar vis eigenlijk altijd met de 8 voeter dit werpt voor mij toch prettiger. Overigens valst het mij niet tegen hoe ver je nog kunt gooien met de korte hengeltes.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Ja, ik was ook even bang dat je er eigenlijk niets mee zou kunnen , maar het werpt nog wel redelijk.

Rossie69

Leuk peuter stokkie.

is een kwestie van wennen mischien ?