Even voorstellen

Started by Gerrit72, March 11, 2012, 11:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Jagoziva, bedankt voor de waarschuwing! Heb inmiddels ondervonden dat er scherp gereageerd kan worden!

Maar dat kan ik ook;  Don't misstake my kindness for weakness!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Vaak heb ik gezien dat een beetje aandacht voor correct Nederlands (interpunctie, echte zinnen gebruiken enz.) veel vervelende discussies had kunnen voorkomen.

Dit is helemaal geen verkeerd forum, maar net zoals bij alle online activiteit moet je jezelf regelmatig de volgende twee vragen stellen:

  • Zou ik dit ook zo zeggen als de persoon in real life voor me zou staan?
  • Ik vat het op manier A, maar komt het ook zo over?

Gerrit72

#27
Plantje; is helder! Ik heb de laatste tijd veel oude topics gelezen, waarbij ik
een wat minder vriendelijke post wisseling tegenkwam (over een boek i/d aanbieding).

Een verhitte discussie gericht op het onderwerp is juist leuk en leerzaam.
Zolang je een ander maar in z'n waarde laat.
Het elkaar vliegen afvangen, zoals de 'old boys' dat doen, dat vind ik humor.
Vind je iets echt niet kunnen, dan is dat ook te posten
(moet een ander ook voor open staan...toch?)
DIT IS EEN SUPERFORUM  ;D !                 DON'T WORRY, BE HAPPY ;D!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

hoi gerrit met een ding ben ik het zeker eens je moet je eerst voorstellen voordat je een vraag stelt,want dat zou je normaal ook doen en ik ben blij dat ik het gedaan heb want die gasten hier helpen je echt als je ergens mee zit en als je alles zo doorleest hebben ze heel veel voor mekaar over en leven ze met je mee , inderdaad een superforum dus.
Omdat het een open forum is kun je er altijd rotte appels tussen hebben maar volgens mij zit Bas er bovenop als het de spuigaten uitloopt.
Als je een geintje maakt zeg er dan ook ha ha achter of een smiley want iemand kan het verkeerd lezen,enz.
nou gaan ik ze nog tegenkomen ook zaterdag, dat verslag hoor je volgende week wel, en dat lijkt me echt een leuke dag te worden. Ga je ook mee?

maurice

@ Plantje, die 2 dingen vraag ik me nooit af hoor.

post gewoon zoals ik denk en zou het zelfde ook zo zeggen recht in je gezicht.

het voordeel is wel dat je 9 van de 10 keer kunt merken dat het een grapje is of niet.
elkaar nemen zoals je bent is beter dan een heilig boontje uithangen, respect voor elkaars menig en elkaar is wat telt.

mijn mening is dan ook dat men zich zou moeten voorstellen, helaas zijn er teveel die het niet doen.
het forum is er dan ook niet om elkaar op te voeden maar om elkaar voort te helpen.
en dat maakt het dan ook zowel online als de forum uitjes zo gezellig.

::proost::



::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Je denkt er dus wel bij na of je het ook zo tegen iemand in persoon zou zeggen, want dat zou je inderdaad zo doen. En daar is in mijn ogen dan ook helemaal niets mis mee. Maar te vaak zie je op fora dat mensen dingen tegen elkaar zeggen waarvan je gewoon wéét dat ze het in real life niet zo tegen elkaar zouden zeggen; met alle vervelende off topic discussies van dien.
En ook hier op het forum heb ik al gezien dat mensen elkaar niet goed begrijpen. Je kunt natuurlijk best opschrijven wat en hoe je dat denkt, maar dat kan bij een ander heel anders overkomen. En dat is nou net het grote nadeel van het geschreven woord.

Gerrit72

#31
Jagoziva, zaterdag kom ik zeker! Kan helaas niet de hele dag, maar mijn voornemen is om rond of net na de middag langs te komen om in iedergeval met de forumleden kennis te maken. Lijkt me zeer leuk :)! Beloofd een mooi zootje bij elkaar te worden :o. Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe materialen.

Maurice, ook ik zeg/post wat ik denk. Een forum is nieuw voor me en wat ik grappig/bijzonder vind is dat ik aan sommige replys merk dat mensen dingen opvatten op een manier die ik nooit verwacht had. Een leuke les in communicatie dus. Gelukkig heb ik er nooit problemen door gehad, maar in oudere topics (heb inmiddels een heel eind teruggelezen), zag ik dat er soms minder vriendelijk op elkaar gereageerd werd (wat me verbaasde na het zeer warme welkom).  De uitleg over miscommunicatie van Plantje snap ik dan ook. Zo ook de waarschuwing van Jagoziva.

Enerzijds wil ik vrijuit kunnen typen en mijn ervaring en mening kunnen verkondigen. Het is echter nooit mijn bedoeling om anderen te raken of te kwetsen. Ik kijk dus wel even kritisch naar mijn teksten om te voorkomen dat ik anderen onbewust zou kwetsen of beledigen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

ach het blijft leuk en als het anders word opgepakt als je bedoeld kan altijd nog sorry zeggen en het uitleggen in plaats van meteen terug te blazen, het gaat allemaal om dezelfde hobby. je moet ook niet vergeten dat een heleboel elkaar al persoonlijk kennen en samen dingen hebben meegemaakt, die kunnen hele andere dingen tegen mekaar zeggen dan een vreemde.

michel

maurice

juist ja, lol en plezier hebben in je hobby daar gaat het om.

het delen van ervaring en het op steken van een ander zijn ervaring is toch geweldig
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Inderk

Het begint met respect.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jagoziva

als je erover nadenkt komt er al van alles boven borrelen wat je over respect van deze tijd wilt zeggen maar dan kan je beter een nieuw forum beginnen. respect moet je verdienen maar mensen moeten ook s leren respecteren wat je vroeger met de paplepel ingegoten kreeg is nou onzin (en zo oud ben ik niet eens). en je moet iemand in zijn waarde laten we zijn niet allemaal superhero`s (nou komt er bij mij natuurlijk een grote smile op mijn gezicht want je moet hier gewoon een geintje op maken haha bv net als ik) aaaaaargh en dan gaan ik niet beginnen over de school van mijn kinderen en hoe het daar nu is

Gerrit72


Jagoziva, was super gisteren in Baggelhuizen! Leuk je daar ontmoet te hebben en jammer dat we niet dichterbij elkaar wonen.
Hadden we samen wat kunnen pionieren, t'is echt leuk om alles mbt vliegvissen te moeten uitvinden en ondervinden.

Ook super de gezichten achter de forumnamen te zien (was bij sommigen best schrikken :o, nee hoor...grapje ;))

Top dat de mannen en vrouw, ook in het echt super vriendelijk zijn, een praatje maken en je helpen met vragen die je hebt.
Een leuk forum met superleuke leden!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

ja was het zeker ik hoop dat er nog zo`n dag komt.
Harry gaat nog de OV doen hier in de buurt dat word vast en zeker ook gezellig
heb je het thuis nog goed weten te praten dat je iets!! te laat was? ;)

Gerrit72


Nou...thuis was het iets minder gezellig dan in Baggelhuizen, zal ik maar zeggen... ;)

Zag het OV verhaal, ziet er weer super (voorbereid) uit! Zou graag komen, maar vrees dat het er niet inzit.
Ik houd het wel in mijn achterhoofd, in andere regios vissen is altijd leuk.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

Het viel dus mee gelukkig
ja word vast en zeker gezellig en dan krijgen we zeeland nog, kom je dan wel ?

Gerrit72


Zeeland is geweldig! Ik heb er in het verleden gevist. Mooie karper, roofblei en een geweldige natuur.
Daar hoorde ik voor het eerst in jaren weer fazantenhanen in de ochtend (in Drenthe zijn ze schaars).
Maar ivm de kids gaat vissen me daar nu niet lukken, hoe graag ik het ook zou willen :'(.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

schaars in Drenthe, die fazanten???
nooit-gedacht daar werd ik er wakker van.
maar ook op de hei is Drenthe genoeg gezien hoor.
of ziet de jager het verschil niet tussen haan en hen??? ;D ;D ;D ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


Zie helaas heel weinig fazanten hier. Vroeger (ik word oud) waren er veel fazanten en patrijzen.
Elk jaar voor de kerst zie je wel een opleving (illegale uitzettingen, die tbv jachtpartijen worden uitgezet).
Toevallig zag ik vorige week een mooi koppel fazanten in Emmen, er is hoop.
Hei heb ik genoeg hier, maar fazanten zie ik daar nooit.
The only difference between men and boys is the price of their toys.