Welkom Steelhead

Started by Vliegvissers.nl Team, January 12, 2015, 16:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Steelhead welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Steelhead

Quote from: Vliegvissers.nl Team on January 12, 2015, 16:49:25
Hallo Steelhead welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)
Sorry manen, dit had ik nog niet gezien.
Bij deze dan mijn intro.
Ik ben Bram, inmiddels 60 alweer en vis daarvan een jaar of 35 met de vliegenhengel. Eerst in de polders rondom Zaandam op voorn en toen ik bij de lokale hengelsportvereniging in contact kwam met Kees Pootjes en Bertus Rozemeijer heb ik van hen de beginselen van het vliegbinden geleerd en ben ik ook op snoek gaan streameren.
In de jaren 80 ben ik elk najaar met vrienden wezen vliegvissen in Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen. Op forel en vlagzalm uiteraard.
In 1989 ben ik bij Shimano gaat werken en dat heeft 1 jaar geduurd. In die periode schreef ik ook regelmatig nog wat artikeltjes voor Viswereld en af en toe voor het VNV blad.
In 1990 was British Columbia aan de beurt. Het jaar daarna ben ik in Siberiƫ wezen vissen en daar heb ik toen 192 zalmen in 10 visdagen gevangen. Er was een Fransman mee die er ruim 300 had! En daar zat bij mij na 3 dagen geen enkele uitdaging meer bij, dus daarna elk najaar weer naar BC maar dan puur voor de steelhead. En de zalm en standvis die we tussendoor vingen waren welkome afwisselingen.
Halverwege de jaren 90 ben ik nog een paar keer naar Cuba en Florida geweest om daar op bonefish en tarpon te vissen. En ook die heb ik gevangen waaronder een 120lbs tarpon op de Florida Keys met een #12 hengel. Toegeven, zoutwater vissen zijn vele malen sterker dan zoetwatervissen en zonder waadpak in water van 28 graden lopen is ook leuk, maar de natuur in de bergen en snelstromende rivieren trekken mij nu eenmaal meer aan. Vorig jaar ben ik voor de 25e keer naar BC geweest.
Sinds 15 jaar ga ik de eerste week van mei naar Zweden om te snoeken en dat gebeurt de laatste jaren hoofdzakelijk met erg grote streamers.
In Nederland vis ik eigenlijk alleen nog maar op snoek en snoekbaars.
Ik bind mijn eigen vliegen maar ik bind wel om mee te vissen en niet om in te lijsten, dus mooi zijn ze meestal niet.
Ik zal inmiddels wel een klein kapitaal aan vliegvisspullen hebben.
Verder ben ik getrouwd met vrouw die niet zeurt en mij mijn gekte gunt, en rij ik graag op mijn ouwe Honda Shadow 1100VT.
my best memories are not that old!

Beertje

Welkom op dit forum.Veel leren hoef je volgen mij niet meer na al die decadente visreisjes. :o
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

Groet, Arie

FSCHAMP

 ::welkom:: op dit forum Bram en je mag best nog wat van die foto's posten, is altijd mooi om naar te kijken en van te dromen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

PdH

Welkom Bram,

Denk idd dat wij meer van jou kunnen leren dan andersom.
grtn, Peter.

Gerrit59

Welkom Bram!
Wat vistripjes betreft kunnen we in ieder geval wat van je opsteken. Posten zou ik zeggen. Kunnen we meedromen..........

Gerrit