Welkom Jouke

Started by Vliegvissers.nl Team, April 30, 2013, 22:20:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Jouke welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


RiverHunter

Ja  ::welkom:: hier, en veel droogvissen plezier

Ron


hedzer

welkom Jouke

veel plezier hier   ::goodjob::

Jouke

Bedankt! Leuk zo een welkom topic!
Ik vis al jaren, voornamelijk streetfishings de afgelopen 2 jaar. En eigenlijk alleen maar roofvis. Sinds kort heb ik de vlieg ontdenkt en vind het helemaal geweldig. Het gaat me bij het vliegvissen meer om de ervaring en het genieten dan om de vangst zelf. Maar blanken daar heb ik een hekel aan!
Er zijn me een hoop dingen nog vrij onduidelijk over het vliegvissen.
Soms loopt alles erg goed en vang ik veel voorn. Andere dagen lukken de worpen niet en blank ik.
Ik zit erover te denken een aantal werplessen te nemen, dat zou mijn techniek zeker ten goede komen.

Beertje

Jouke welkom hier op dit forum.

Dat is een verstandige gedachte, om werplessen te nemen.

Een werp tip kan ik je wel geven.Een veel gemaakte fout (doe het zelf ook)dat je soms ongeduldig wordt en te snel wil werpen.
Hierbij verwaarloos je je achterworp,waardoor de lijn dus achter je niet goed strekt. M.a.w.je zet te vroeg de voorwaartse worp in.
Onze instructeur v/d vereniging geeft ons deze tip mee: tel bij de worpen 21,...22, enz Deze dikke seconde is ongeveer de tijd die de lijn nodig heeft om te strekken.Hierdoor krijg je gevoel voor het ritme.
Probeer het maar eens.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Welkom Jouke! Slim om eens lessen te nemen, ikzelf ben dat ook nog van plan.
Veel plezier met je #3tje!  ;D

Jouke

Dank voor jullie reacties Beertje en Bekeerling ;D.

Ik zal nog wat info toevoegen:
Ik ben 25 jaar, woon in Groningen en vis sinds ongeveer een maandje met de vlieg. Het heeft mijn hart compleet gestolen (en dat van mijn boertje gelukkig ook). We zijn er samen op uit getrokken met een #4/5 hengeltje van Jassid fly en een okuma slv reeltje met scierra WF4F lijn. Echt genoten! En vrij goed gevangen!
Nu heb ik via dit forum een leuk 2e setje aangeschaft  (van bekeerling), een #3 TFFR van A&M met reeltje. Zodat mijn broertje en ik samen op pad kunnen gaan. Wellicht staat Noorwegen deze zomer al op de planning.
Ik hoop veel te kunnen leren op dit forum.

Arie de Vries

Hoi Jouke
Welkom hier, je kunt hier vast wel wijzer worden er valt hier genoeg te lezen
Ben zelf op visgebied een beginner en vroeg me af wat streetfishing is.
Groet, Arie

Gerrit72




Jouke  ::welkom::

(de Noorderlingen komen nog eens in de meerderheid hier  ;D)

Veel plezier hier en in je ontdekkingen op vliegvisgebied!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Quote from: Arie de Vries on May 12, 2013, 15:35:29
Hoi Jouke
Welkom hier, je kunt hier vast wel wijzer worden er valt hier genoeg te lezen
Ben zelf op visgebied een beginner en vroeg me af wat streetfishing is.

Dat is op straatvissen! Veelal in steden en dorpen met water. Zo kom je als visser nog eens onder de mens :)