Snoeken in de Kromme Rijn

Started by Hilco, December 03, 2011, 12:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Als het straks droog wordt ( volgens buienradar om 13.00 uur) ga ik gewapend met een Lippa4life en een Sea Grip handschoen met een 6-7# en een blikje vol streamers van Maurice , een snoek proberen te vangen :-[

Nootjez

Alleszins veel succes gewenst!  :P

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

bij

succes, ik hoor graag het resultaat.



HappyFisherman

Ik had vanmorgen de wekker gezet, maar bij het horen van dat getik op de ruiten me weer fijn omgedraaid!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

marc

wat is dat daar eigenlijk ??? is het eens snoekweer gaan de mannen een uurtje langer pitten
zo vang je die groenjassen echt niet.
deze morgen kwam het hier met bakken naar beneden,toch paar uur gaan snoeken ,2 volgers geen aanbeet kunnen uitlokken.
was niettemin een leuke voormiddag.
kan er nu weer een week tegen aan kijken
grt kleine belg

Hilco

Het is wel weekeinde Marc, dus is een beetje nacht- en ochtendrust erg welkom  :P

Helaas niets mogen vangen of waargenomen.

Was wel onverwachts aangenaam weer een een mooie omgeving  ;D

harlin

Quote from: Hilco on December 03, 2011, 17:52:16
Helaas niets mogen vangen of waargenomen.
Vind je dat gek als je zomaar wat met je hengel loopt te zwabberen, en de omgeving wat loopt te filmen,
je moet wel die streamer in het water laten zwabberen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

ik ben 45 keer over die planken brug gelopen en gewacht tot er een snoek naar mijn streamer sprong, is dat niet de bedoeling dan? :P

marc

#10
in eerste  10 sec van je opname loop je al een belovende plek voorbij,ziet er daar wel goed uit alleen de hotspots niet vergeten die hengel zijn werk te laten doen . zo vang je meer snoeken ipv mooie plaatjes
grt

harlin

Quote from: marc on December 03, 2011, 18:56:34
in eerste  10 sec van je opname loop je al een belovende plek voorbij,ziet er daar wel goed uit alleen de hotspots niet vergeten die hengel zijn werk te laten doen . zo v
;D Jij snapt hem. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Uiteraard heb ik die plek bevist  ;D
filmpje pas gemaakt toen ik ging verkassen.


HappyFisherman

Vanmorgen ben ik blijven liggen, maar morgen zal ik voor 'onze kleine belg'! met een paar mooie plaatjes "thuiskomen"!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

marc

dat is de spirit,wens je alvast succes

Hilco

zit net wat filmpjes te bekijken ;  vis je de stremaer nou net onder het oppervlak of veel dieper.

ik heb nu een stukje zinklijn opdat de streamer een cm of 50 onder het wateroppervlak zwabbert.

Sieger

 ;D ligt eraan hoe diep de vis zit....  ;D

Flauw, maar klopt op zich natuurlijk wel... ligt ook aan de watertemperatuur... hoe kouder het wordt hoe dieper de snoek ligt... vaak zelfs op het diepste stuk van de sloot o.i.d.....

Ik gebruik meestal een intermediate lijn en laat hem dan iets afzinken... in deze tijd vis ik dan meestal wat dieper....


Sieger

Hilco

ik ga het morgen nog een keer proberen 8)

Zag trouwens tussen al die filmpjes dat snoeken zelfs eendjes eten  ..........zielug  :-[

harlin

Quote from: Hilco on December 03, 2011, 22:54:11
vis je de stremaer nou net onder het oppervlak of veel dieper.
Hangt ook af waar je vist, is het diep of niet.
De laatste tijd vis ik vrij diep als ik weet waar de gaten zijn,
laat dan de streamer gewoon wat zakken in de gaten voor als daar een ligger ligt.
In de hoop deze wakker te maken, soms moet je wat vaker gooien om ze te irriteren.
Dit is in het wat mindere doorzicht (snoekbaars)water.
Een andere keer ligt ie net in het water of ze komen hem al halen.

In het heldere water blijf ik veel hoger.
Ik zoek de diepte met lichter of zwaardere spinstangetjes, eventueel verzwaard met een li/zw speldwartel.
Meest gebruik ik een licht spinstangetje met zware wartel.
Wil ik hoger vissen is het alleen de speldwartel verwijderen.
Is gewoon wat uitproberen. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: Hilco on December 03, 2011, 23:26:42
ik ga het morgen nog een keer proberen 8)

Zag trouwens tussen al die filmpjes dat snoeken zelfs eendjes eten  ..........zielug  :-[

Heb ik nog wel een bindpatroontje voor. Hoef je je ook niet af te vragen hoe diep je moet vissen  ;D

http://lureandmore.com/userpix/205_GLASS_EYED_MUSKY_HEN_LURE.jpg

HappyFisherman

Lak je die af met epoxy of met Bug Bond? ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert


Hilco

bijna net zo'n klein kunstwerkje als die muisjes van Wilco

Forelletje

Hilco.

In de krommerijn bevind zich genoeg snoek je moet alleen diep vissen maar het blijft moeilijk.
De krommerijn heeft weing structuur qua bodem aan de kanten is het hooguit 70 cm diep maar naar een meter duikt hij vaak naar 120\180 cm en lang die talutten moet je streamer omhoog of langs strippen.
Als ik het goed zag ben je achter het Stadion geweest ??ik zou zelf meer richting ammelisweerd gaan  Bunnik
Waar ook genoeg snoek zit bij jou in de buurt is de Biltse grift [loopt vanaf fort De Bilt  langs de Utrechtseweg richting Zeist] of  de Uithof achter Fort rijnauwen niet de mooiste omgeving maar snoek zat in de sierwateren aldaar.
Wat leuk is om te doen is alle Forten bij ons in de buurt eens langs te gaan [Fort Vechten valt af daar zit EXOS op en daar word je alleen maar weggstuurd daar weet ik alles van  ;D].
Succes .

Richard

HappyFisherman

Quote from: marc on December 03, 2011, 20:53:46
dat is de spirit,wens je alvast succes

Ondanks dat het gisteravond erg gezellig was op de voetbal stond deze (iets minder) Happy Fisherman vanochtend tegen 10 uur aan het water. Zelfde stukkie water als afgelopen week, maar wederom geen vis gezien. Na een dik half uur vissen begint, naast de visdrang, nog iets anders te borrelen en ben ik blij dat Pa en Ma op 5 minuutjes afstand wonen ;)
Na een lekker bakkie koffie de 'kou' weer in en verschillende stekken uitgeprobeerd, maar nog geen tikkie gehad. Tegen 1 uur was ik het eigenlijk wel zat en als je dan eerst het enige bordje in de wijde omtrek weet te raken (en een zonkerstrip kwijtraakt), om vervolgens een andere streamer vast gooit in schrikdraad (waarop gelukkig de stroomklok niet aan stond!) is het tijd om naar huis te gaan. TV aan, voetbal op en de voorraad forelstreamertjes aanvullen en lekker klooien met emergers ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...