renew voorstellen

Started by renew, January 05, 2012, 20:40:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

renew

Hi heren,
Ik ben Rene Wetters uit Den Haag. Ik vliegvis ongeveer 12 jaar, daar voor feeder en match en nu al die jaren alleen nog maar met de vlieg.
Vis het liefst op rivieren, beken, meren. Dat echte hollandse vissen in de polders bevalt me minder omdat daar de vangsten nooit echt verrassend (nou ja bijna nooit) zijn. Maar door mn locatie ben ik toch wel vaak in de polder te vinden omdat dat dicht bij huis is. Ik ben helemaal weg van voornvissen in de winter. Ik weet het de omgeving van de beste stekken is niet echt inspireren, maar zo'n kneiter van voorn of winde in de winter vind ik fantastisch. In de zomer sta ik op de grote rivieren of op plassen.

Ik ben secretaris van de haagse vliegviscommissie en houd me bezig met gastbinders en dagjes uit.

Oh ik ben een oude vismaat van Rob v H voordat hij het platteland optrok.
Ik heb al leuke discussies gelurkt op dit forum en zal in de toekomst daaraan meedoen.
Grtz
rene

Sieger

Welkom Rene... quotum Hagenezen is wel vol nu....  ;D ;D Nee flauwekul... heel veel plezier hier en hopelijk tot langs de waterkant....

Al gezien dat we de 21e een binddag hebben in Apeldoorn? Je bent van harte welkom... inschrijven kan hier: Vliegvissers.nl-Binddag... 21 januari 2012 in Apeldoorn


Sieger

vil de vliegvisser

hoi Rene.
welkom op het forum.
als je uitdaging zoekt in de polder
moet je eens een karper probeeren te vangen!!
dat is pas sport  ;D   (voor de polder dan)

groetje vilmar.

renew

hi vilmar,
klopt! Soms haak ik wel eens een karper maar dan vis ik te licht dus dan is het snel gebeurd. Maar dit jaar gericht gan vissen op karper, niet op zicht omdat het water meestal troebel is. Dus aangooien op bellenplakkaten met een zware upside down nymph, 18/00. ........je zal het zien eerste worp na 1 strip hangen en landen echt een mooie dril. Zoveel geluk heb ik anders nooit. 75 cm schoon aan de haak. Deze zomer zijn nog zo' 10 karper(tjes) geland maar nooit meer zo makkelijk en groot als de eerste. Leuke visserij ga dat dit voorjaar en zomer meer doen.
Grtz
rene

Plantje

Welkom op het forum! Zo te zien kun je ons nog veel leren!

renew

Hi Plantje,
Misschien op het gebied van wintervoorn. Ik heb een paar topics hierover gevolgd en ik vond dat er een beetje "moeilijk" over gedacht werd. Locatie is het meest belangrijk de rest hebben we het later nog wel eens over maar het is voornamelijk "keep it simple". Simpele leader. zware nimfen en over de bodem.... Maar je moet ze wel vinden en dat is een kwestie van je stek leren kennen.
Ik ben echt een slechte snoekvisser doe dat dan niet veel. Met snoek krijg je maar een paar aanbeten op een dag als je geluk hebt en ik sta dan altijd een beetje te dagdromen dat werkt dus niet.
Het droge vliegenwerk ben ik ook geen kei in, vis zoveel mogelijk met de nimf maar ik ben geen gekke henkie dus als er een hatch op een beek is ga zelfs ik naar de droge maar ik stel dat zo  lang mogelijk uit.
Grtz
rene   

Plantje

Geinig!  Ik heb dat dus precies andersom! Met nimf vissen wil wel, maar ik stel het vaak zo lang mogelijkuit!

renew

okidoki gozer ennnuh..... Ik houd dit keer mn kleren aan oke?!

Sieger

Quote from: Rob van H. on January 05, 2012, 23:29:46
en bedankt!!!! :o dat beeld was net een beetje aan het slijten!!! :-\


Voor de rest vragen gaat stellen of rare ideetjes krijgt ;)

Rene heeft een aantal jaren geleden voor een beeld gezorgt waar ik heden ten dage nog/weer last van heb....poedelnaakt de kyll induiken op 10 meter afstand waar ik stond te vissen, hij had het warm....een local nam wel gelijk wraak door zijn vers gemaaide brandnetels in de kyll te dumpen!! ;D ;D ;D

Mag je daar vissen met wormen dan  ;D


Sieger

renew


Sieger



Sieger

HappyFisherman

Quote from: Sieger on January 05, 2012, 23:40:44
Mag je daar vissen met wormen dan  ;D

Was gesloten tijd, dus alleen aas onder de 2,5 cm was toegestaan ;D

Welkom Rene op dit gezellige forum!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

renew

wow guys dit was een aardige binnenkomer.
Dank en tot gauw op de topics.
Tl
rene

maurice

Welkom Rene.

toch geen HTM-er
::bbq:: ::proost:: ::proost::

renew

hi Maurice
nee geen HTMer die zijn er al op het forum he, die kale uit Roozenburg, nog meer?. Oh shit je bedoelt die bekende wetters van de htm!? Nee dat is mn neefje.
Ik ben  Ex soldaatje, ex onderzoeker, en nu in between jobs
grtz
rene

A{b}r{a}xa{s}

welkom op Vliegvissers.nl Rene,
veel plezier hier toegewenst

maurice

hebben de zagertjes opgeheven.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

golddigger

Welkom Rene
Je winterstek in Brielle is verleden tijd gozer
Per 1 januari verboden voor vliegvissers
Veel plezier op het forum :o
Perry

Useless

Quote from: renew on January 05, 2012, 22:24:02
Hi Plantje,
Misschien op het gebied van wintervoorn. Ik heb een paar topics hierover gevolgd en ik vond dat er een beetje "moeilijk" over gedacht werd. Locatie is het meest belangrijk de rest hebben we het later nog wel eens over maar het is voornamelijk "keep it simple". Simpele leader. zware nimfen en over de bodem.... Maar je moet ze wel vinden en dat is een kwestie van je stek leren kennen.

Hey RenĂ©, ouwe landgenoot van me  8)
Ik kom je nu geloof ik overal tegen. Denk dat je gelijk hebt dat veel vliegvissers het vaak heel moeilijk voor zichzelf maken. Alsof vissen een superintelligentie bezitten. Keep it stupid and simple werkt meestal het beste.
Leuk om je ook hier te ontmoeten.

renew

thx useless,
dat heb je met exoten he, die pakken het hele leefgebied.
En Perry, ik hoorde al zoiets maar er kan toch nog van het gras gevist worden, zoniet dan wordt het harakiri of pffff weer zoeken naar een goede winterstek want maassluis heeft niet die megakneiters.
Grtz
rene