Bobbinhouder voor veren

Started by goswit, March 24, 2014, 23:49:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit


Kreeg van mijn vrouw vandaag 3 uur om te shoppen!  ;D  De planning was ook al geregeld , eerst koffie drinken bij een zaken relatie dan naar de hengelsport winkel en dan als er nog tijd over was naar mijn schoonzus (koffie drinken )  :-[

In de hengelsport winkel zag ik een bobbinholder voor veertjes , voor mij onbekend, wie kent dit en heeft hier ervaring mee , dit leek mij een handig instrument. Trouwens voor mijn schoonzus had ik geen tijd meer . :'(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

catchem

Zou het veertje dan ook op een bobbin (klosje) zitten?

Sieger

Ben erg benieuwd hoe zo'n ding eruit ziet... Bedoel je echt een bobbinholder (een klosjes-houder ??? )


Sieger

Gert

Ja, zegt mij ook niks. Maar ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je voor het eerst een hackle tang hebt gezien....

goswit

Ziet er uit als bobbinhouder zonder de pootjes voor het klosje garen.  Bovenstuk pijpje waar garen/veer doorheen gaat daar zit een klemmetje in die de veer vast houd . Werking is dus het zelfde als garen opzetten, is bestemd voor de lange veren 25 a 30 cm.
Gert jouw antwoord begrijp ik niet.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Sieger

Snap Gert wel, die dacht volgens mij ook wat ik dacht... Je zult een Hackle plier toch niet voor een Bobbinholder hebben aangezien.

Wat jij nu beschrijft heb ik volgens mij nog nooit gezien.... Zou zeggen... fotootje....  ;)


Sieger

goswit

Sieger.  Veertje gaat door het pijpje waar een klemmetje in zit.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Troutbuster

Pfffffff.....

Hey Gos,.....

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd wat het voor een "tool" is!!??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit59

Hey Gos,

Je houd de spanning er wel in zo...........
Zou een foto niet heel veel verduideijken?

Sieger

#9
Quote from: goswit on March 25, 2014, 18:25:10
Sieger.  Veertje gaat door het pijpje waar een klemmetje in zit.

Ik lees wat je schrijft, maar herkennen doe ik het nog niet.... Kan er op het grote net ook nog geen beeld bij krijgen....  :)

Toch niet toevallig zoiets:



Sieger

goswit

Sieger.

Kwa model lijkt het er veel op maar geen veertje op de steel. Net als garen, veertje doorhet stangetje ,op de zijkant van het stangetje zit een drukknopje die het veertje vasthoud. Wegens bezuining de eerste 3 jaar heb ik het niet gekocht , alleen het noodzakelijke ( als je begrijpt wat ik bedoel) 8) . Over een maand ben ik weer bij de winkel in de buurt ,of ik koop het of maak een foto , merk weet ik ook niet. Internet afgezocht maar niet gevonden.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Rossie69


goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Rossie69


Inderk

#14
gewoon een nieuwe versie van een hackle plier, dus helaas geen bobbinholder.
stammetje inbinden en puntje klem je er in vast en hackelen maar!.

Hier een linkje naar een webwinkel.: http://www.fishingmegastore.com/stonfo-elite-hackle-pliers~14442.html

en hier afbeelding van veel meer andere uitvoeringen

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


goswit

Helaas Inderk, zit er niet tussen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Sieger

 ;D Vind het wel spannend nu....


Sieger

Arie de Vries

Deze dan?

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Gert

Quote from: goswit on March 25, 2014, 18:04:44
Gert jouw antwoord begrijp ik niet.

Ik bedoelde dus ook een van de vele soorten hackle tangetjes, maar zoals jij hem beschrijft: wordt inderdaad steeds spannender.

goswit

Heb de hele avond op internet gezocht , niets gevonden.   Dat kan betekenen dat het product nieuw is of dat ik het helemaal verkeerd gezien heb, ik denk het eerste.  Als ik weer in de buurt van de winkel ben kijk ik , eventueel koop.

Dank voor het meedenken.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff